• De stelling van deze week luidt:
    Elke school moet een warme lunch verzorgen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Eens! Niet per se warm, maar ik vind het geen verkeerd plan dat scholen lunch zouden moeten verzorgen. Mijn boterhammetje kaas werd toch snel saai op de middelbare school en het zorgt er in ieder geval voor dat iedereen lunch krijgt, ongeacht of ouders hiervoor kunnen zorgen of het geld ervoor hebben. Eten is nog altijd gewoon een van de basisbehoeftes van een mens en zeker voor scholieren is het belangrijk.
    Daarnaast serveren de meeste middelbare scholen volgens mij al broodjes in de pauze voor de kinderen die nog iets extra's willen eten of geen eten thuis hadden o.i.d., maar bij mij was het aanbod toen niet fantastisch en altijd hetzelfde. Door lunch aan te bieden is het gevarieerd en kunnen de scholen ook inzetten op voldoende eten i.p.v. "bang" te zijn dat ze eten weg moeten gooien.

    Voor de basisschool lijkt het me een goed idee dat ouders aan kunnen geven of het kind thuis of op school eet. Ik vond mijn lunch thuis een stuk fijner, zeker omdat ik gepest werd. Ik zou doodongelukkig geweest zijn als ik verplicht op school had moeten lunchen toen.
    Maar als beide ouders werken - wat tegenwoordig meer de standaard is - is een (warme) lunch op school wel echt een stuk beter dan het "overblijven en je eigen boterhammen/lunch meenemen".


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen