• Het is het jaar 1939 en Roos woont in een dorp in Noord-Brabant, samen met haar ouders en haar 6-jarige zusje Anne. Volgend jaar gaat ze naar het conservatorium in Amsterdam, maar om daar te kunnen studeren, werkt ze dit jaar hard om het allemaal te betalen. Maar haar droom valt in duigen wanneer op 10 mei 1940 de Duitsers Nederland binnenvallen.

    Opeens verandert haar rustige leven in een leven met angst, haat en bedrog. Weinig mensen kan je in deze tijd nog vertrouwen. De tijd van de oorlog. Jodenvervolging, bombardementen, honger. Alles maakt Roos mee.

    Het enige lichtpuntje in deze tijd lijkt te zijn aangebroken wanneer ze verliefd wordt. Maar niet zomaar verliefd. Ze wordt verliefd op de vijand, die iedere Nederlander haat, een Duitser. De liefde tussen de Duitse soldaat Gustav en Roos bloeit steeds verder op, maar zo wordt het ook steeds moeilijker om hun gevoelens te verbergen voor de buitenwereld. Hoe lang houden ze dit vol terwijl de oorlog doorgaat?


    Goed idee?


    Think before you act.

    Wauw.
    Ja, :]

    Jup, goed idee ^^
    [Doet me eigenlijk denken aan Anne Frank]


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ja, echt een heel goed idee, die wil ik wel lezen.

    Oeh, goed idee. Na de oorlog werden die vrouwen overigens aangepakt en kaalgeschoren en moesten met bordjes rondlopen waar 'moffenhoer' op stond.


    No growth of the heart is ever a waste

    Wauw leuk idee ik zal hem zeker gaan maken als ik tijd heb


    Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.

    Oeh, goed idee. Na de oorlog werden die vrouwen overigens aangepakt en kaalgeschoren en moesten met bordjes rondlopen waar 'moffenhoer' op stond.


    Zo oneerlijk, het zal je maar overkomen


    Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.

    (...)
    Zo oneerlijk, het zal je maar overkomen

    Idd. Maar in Berlijn was het ook ziekelijk: de Russen gingen tekeer als beesten maar dat wouden ze niet zien omdat ze toch bevrijding brachten. Maar ja, laat ik maar niet gaan afdwalen :']


    No growth of the heart is ever a waste

    goed idee :O

    Origineel :D


    We can only learn to love by loving.

    Jaah!


    death to the one at the end of the serenade.