• Goedenmorgenn. =]
    Ik heb nu Frans en we moeten een of andere opdracht over een hotel maken. Naja, ik snap er de ballen niet van en ga dus quizletten.
    Maarja, weet iemand hier hoe hoog de eiffeltoren is, wie deze geschilderd heeft en hoeveel bezoekers de eiffeltoren in 2001 heeft gehad?

    Hulp graaaaaag. Dit gaat voor een cijfer! o_o


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    moet je ff op wikipedia kijken;)

    Wat butterflymM zegt


    I need you like a heart needs a beat

    De Eiffeltoren is het opmerkelijkste monument van Parijs en een van de meest bezochte bezienswaardigheden van Frankrijk. De Eiffeltoren staat bij de Seine in het 7e arrondissement van Parijs.

    De Eiffeltoren is wereldwijd het symbool van Parijs. Hij wordt door velen gezien als een van de niet-klassieke wereldwonderen.

    De toren is ontworpen door de ingenieur-architect Gustave Eiffel. De toren ontvangt tegenwoordig jaarlijks meer dan 6 miljoen bezoekers.[1][2] Op 28 november 2002 verwelkomde de Eiffeltoren zijn 200 miljoenste gast.

    Op het eerste platform bevindt zich een expositie over de Eiffeltoren met foto's, schilderijen en informatie. Met de lift is het mogelijk naar de top van de Eiffeltoren te gaan, met de trap alleen tot het tweede platform. Informatiepanelen geven aan welke gebouwen te zien zijn vanaf de Eiffeltoren. Er is een uniek uitzicht over Parijs.

    De Eiffeltoren is 300 meter hoog, zonder de televisieantennes mee te rekenen. Met televisieantennes is de toren 325 meter hoog. Afhankelijk van de omgevingstemperatuur kan de toren enkele centimeters in hoogte veranderen door het uitzetten of inkrimpen van het metaal. De toren heeft vier poten; op verschillende niveaus bevinden zich platforms. De toren weegt 7300 ton (exclusief de fundering van 10100 ton). Na zijn bouw was de Eiffeltoren 's werelds hoogste toren en hij is - afgezien van televisietorens - nog steeds de hoogste van Europa.

    Om tien uur 's avond gaan er een paar minuten lichtjes op de Eiffeltoren knipperen. Dit is voor het eerst gedaan op Nieuwjaarsavond 2000. Mensen waren hier zo van onder de indruk, dat de lichtjes nu elke avond te bewonderen zijn.

    bron: wikipedia


    Als je de smaak van liefde eenmaal te pakken krijgt <3

    hey misschien een dom vraag maar ik moet een brief maken voor frans en ik mag een artiest kiezen en natuurlijk kies ik tokio hotel maar wa moet ik erover schrijven in het frans??

    hey misschien een dom vraag maar ik moet een brief maken voor frans en ik mag een artiest kiezen en natuurlijk kies ik tokio hotel maar wa moet ik erover schrijven in het frans??

    oke ik zit in de verkeerde topic sorry....