• Haay, uhm, een tijdje geleden zag ik hier een topic van iemand zei dat ze vond dat
    een liedje van Simple Plan heel erg leek op Hilf Mir Fliegen. En dan ging het erover dat TH wel meer intro's "steelt", als je het zo kan noemen.
    Nu vond ik dat liedje van SP niet echt op Hilf Mir Fliegen lijken, maar ik vind wél dat de intro van
    Stay Close, Don't Go van Secondhand Serenade
    heel erg op de intro van Hilf Mir Fliegen lijkt.
    Nu weet ik niet precies welk liedje eerst was. Dus ik "beschuldig" geen van twee van "plagiaat".
    Maar, luister effe en weet me dan te zeggen of je er hetzelfde van vindt?

    http://nl.youtube.com/watch?v=TzNiJ-Gklz0&feature=related

    Ik kon er geen link van maken door de computer, sorry.

    Kus x


    One man's fun is another's hell.

    Mwah.. Het lijkt niet sprekend, maar het lijkt idd wel! ='o

    Hmm, ik vind het geen plagiaat.
    Elke artiest doet namenlijk aan plagiaat, daar kan je niets aan doen. Zodra je een nummer mooi vind, blijft het in je hoofd zitten. Zo ga je automatisch die beat een beetje overnemen in je eigen liedjes.

    Eigenlijk heb je dat wel bij meer liedjes, dat je die op elkaar vind lijken. Daar kun je niet echt omheen. Maar het is niet strafbaar, alleen als de songteksten voor delen zijn gestolen x]
    Maar ja het kan inderdaad dat je dat er wat in hoort ^^
    x3


    ~

    Ik vind dat er al helemaal niet op lijken xD
    Naja, er zijn zoveel liedjes dus ik denk als je een liedje maakt dat dat dan altijd wel voor een deel op een ander liedje lijkt :P


    Let the Night embrace you

    hij is duidelijk anders --'

    luister maar vlak agter elkaar
    het zijn de zelfde instrumenten [like adôhh]
    maar hij is egt anders hoowr! O_ø


    Fighting for peace is like fucking for virginity ©CT

    Hmm, ik vind het geen plagiaat.
    Elke artiest doet namenlijk aan plagiaat, daar kan je niets aan doen. Zodra je een nummer mooi vind, blijft het in je hoofd zitten. Zo ga je automatisch die beat een beetje overnemen in je eigen liedjes.

    Nuja ik noem het ook geen plagiaat maar,
    'k kon het even niet anders verwoorden ^^
    Je hebt gelijk (: maar 'k hoorde dat liedje en ik dacht aan dat topic. (:


    One man's fun is another's hell.

    hij is duidelijk anders --'

    luister maar vlak agter elkaar
    het zijn de zelfde instrumenten [like adôhh]
    maar hij is egt anders hoowr! O_ø

    Hm, ik vind het erop lijken ^^


    One man's fun is another's hell.

    Ik zei trouwens ook niet dat het helemaaaal hetzelfde is he (:


    One man's fun is another's hell.

    Nou, laat ik eens wat vertellen. Tokio Hotel heeft gafaket met W sind eure hande. & American idiot van Greenday als je luistert merk je het er is een filmpje van op youtube. [/zal wel even gaan zoeken.] Daar zou je dat ze clips en into's en melodieén faken! Want alles bestaat langer dan dat van hun en het is wel heel toevallig, dat alles wat ze faken van hun eigen idolen is niet?


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Nou, laat ik eens wat vertellen. Tokio Hotel heeft gafaket met W sind eure hande. & American idiot van Greenday als je luistert merk je het er is een filmpje van op youtube. [/zal wel even gaan zoeken.] Daar zou je dat ze clips en into's en melodieén faken! Want alles bestaat langer dan dat van hun en het is wel heel toevallig, dat alles wat ze faken van hun eigen idolen is niet?

    Ja, dat van Wo sind Eure Hände en American Idiot was me ook al opgevallen (heel toevallig op de fiets xD)
    Maar het duidelijkst is nog altijd Spring Nicht vergeleken met dat liedje van The Rasmus.


    One man's fun is another's hell.

    http://nl.youtube.com/watch?v=EzA5QUvuQac&feature=channel_page
    Look en enjoy :3


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Nou, laat ik eens wat vertellen. Tokio Hotel heeft gafaket met W sind eure hande. & American idiot van Greenday als je luistert merk je het er is een filmpje van op youtube. [/zal wel even gaan zoeken.] Daar zou je dat ze clips en into's en melodieén faken! Want alles bestaat langer dan dat van hun en het is wel heel toevallig, dat alles wat ze faken van hun eigen idolen is niet?

    Zoals ik al eerder zei in dit topic;
    Die jongens worden echt heel hard beïnvloed door hun favo bands. Natuurlijk is dat zo. Ze luisteren er continu naar. Dan kan het gewoon niet anders dan je dingen gaat overnemen, het zijn je idolen. ^^
    Niet enkel Tokio Hotel doet het, bijna elke nieuwere band.

    (...)
    Ja, dat van Wo sind Eure Hände en American Idiot was me ook al opgevallen (heel toevallig op de fiets xD)
    Maar het duidelijkst is nog altijd Spring Nicht vergeleken met dat liedje van The Rasmus.
    Kijk het filmpje maar.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    'k Heb het net bekeken
    En dat laatste, van de clip van Linkin Park, damn.
    Nuja, de vergelijking tussen Fuel van Metallica en Ich Brech Aus vind ik persoonlijk niet zo heel geslaagd.
    Maar ook dat van de Goo Goo Dolls, vond ik al toen ik Spring Nicht voor het eerst hoorde "hm, waar lijkt dat toch weer op?"


    One man's fun is another's hell.

    'k Heb het net bekeken
    En dat laatste, van de clip van Linkin Park, damn.
    Nuja, de vergelijking tussen Fuel van Metallica en Ich Brech Aus vind ik persoonlijk niet zo heel geslaagd.
    Maar ook dat van de Goo Goo Dolls, vond ik al toen ik Spring Nicht voor het eerst hoorde "hm, waar lijkt dat toch weer op?"

    Ik vind het best sneu op zich. Maar ze zijn nog jong en 'net bekend' vergeleken met andere artiesten. Aan de ene kant snap ik het wel dat ze geinspireeerd raken door hun grote idolen. etc.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.