• Ooit al is gehoord van Mary Bell?

    Mary Bell is een Britse moorderares, verantwoordelijk voor de dood van twee kleine jongens in de achterbuurten van Newcastle eind jaren zestig. Opmerkelijk is dat ze op het moment van de moorden slechts 10 jaar oud was. Omwille van haar jonge leeftijd en onschuldig uiterlijk krijgt ze soms de bijnaam "The British Bad Seed" toegekend; een verwijzing naar de film "The Bad Seed", die het verhaal vertelt van een moordlustig 8-jarige meisje.

    Mary Bell maakte haar eerste slachtoffer op 25 mei 1968. Ze wurgde de 4-jarige Martin Brown en liet hem achter in een verlaten huis. Aanvankelijk werd zijn dood als een ongeval beschouwd, aangezien niets in de richting van moord wees. Niet veel later zou Mary samen met haar vriendinnetje Norma Bell (echter geen familie) de 3-jarige Brian Howe doden. Ze wurgde hem en kerfde vervolgens een "M" in de buik van de peuter. Uiteindelijk werden de twee moorden met elkaar in verband gebracht en de twee meisjes werden aangehouden.

    Mary Bell werd schuldig bevonden aan doodslag op grond van onvolledige verantwoordelijkheid op 17 december 1968. Ze werd veroordeeld tot opsluiting voor onbepaalde tijd. De jury baseerde haar uitspraak voornamelijk op de getuigenissen van jeugdpsychiaters, die haar omschreven als een persoon met de klassieke symptomen van psychopathie. Norma Bell werd onschuldig bevonden. Mary werd aanvankelijk in een internaat geplaatst, maar werd in 1978 overplaatst naar een open gevangenis, waaruit ze tijdelijk ontsnapte. In 1980, op 23-jarige leeftijd, kwam ze vrij en ze kreeg het recht op anonimiteit om een nieuw leven onder een andere naam te beginnen.



    Oke. Ik heb een aantal berichten erover gelezen en telkens werd Mary voor vuil uitgescholden, ze zouden haar nog levend verbranden als ze konden. Maar dat is toch haar schuld niet ofzo.
    Het zijn de ouders, de omgeving die voor zoiets zorgen. Misschien werd ze verwaarloosd, mischandeld door haar ouders of andere.
    Daar denken mensen niet aan he? Ik weet niet waarom ik het hier zet, maar ik wou het toch gewoon even laten weten. Wat vinden jullie ervan? Want je woordt niet geboren met geestelijke afwijkingen. Het is gewoon de schuld van dit samenleving. ><

    Ik ga hier een boek over schrijven.


    Where there is a sea there are pirates...

    14 vieuws en geen een reactie?
    Komop mensen, is dat nu zo moeilijk om je mening te uiten? ><


    Where there is a sea there are pirates...

    Erg verhaal O_o in hoeverre 't een verhaal is.
    Succes met je boek & ik zal ht gaan lezen :Y)


    Sweet dreams will come true.

    14 vieuws en geen een reactie?
    Komop mensen, is dat nu zo moeilijk om je mening te uiten? ><
    Da's irritant he, als niemand reageert --'


    Sweet dreams will come true.

    Eng.


    I'm Better Than You..

    (...)Da's irritant he, als niemand reageert --'


    idd x).
    & bedankt. Je zult de eerste zijn die het weet als mijn boek uit is BD.


    Where there is a sea there are pirates...

    wow,, ik had er nooit van gehoort 0_0


    Life Is A Bitch..<3

    Je hebt gelijk!
    Da's echt kut als mensen zoiets doen. Ookal had ze nu bv. een goede leefomgeving, ze is toch pychoapratisch (fzoo iets) verklaart?? En dan beweren de mensen 'twee keer na te denken voor ze iets zeggen'.


    Oh, I may be on the side of the angels... but don't think for one second that I am one of them.

    Ik ga het ook lezen.^^

    Maar ik snap je punt. Dat is zoals in dendermonde(weetniet als de nederlanders onder jullie dat zullen gehoord hebben), maar daar is dus een jongeman met een mes & bijl en een kogelvrij vest in een kinderdagverblijf binnengelopen en op alle baby's en kleuters beginnen steken. Ook op de verzorgsters. Volgens mij moet er ook iets geweest zijn waarom hij dat gedaan had. Dat kan tog niet dat je zoiets ergs doet zonder reden?

    Nja, wat ik dus wou zeggen, ik begrijp je & ik ga je boek lezen.^^ & als je ooit hulp nodig hebt.. x'D


    The aliens are attacking from mars! ö

    Ja, de opvoeding.... Die bepaalt alles. Zouden die ouders dat ook weten?


    Don't be discouraged, though I realise, it's hard to take courage.

    Ik ga het zekerweten ook lezen, klinkt heel spannend :)
    veel succes met je boek (K)


    I'll Dry the tears You Hide :3

    Je hebt gelijk!
    Da's echt kut als mensen zoiets doen. Ookal had ze nu bv. een goede leefomgeving, ze is toch pychoapratisch (fzoo iets) verklaart?? En dan beweren de mensen 'twee keer na te denken voor ze iets zeggen'.


    Ja, stel je voor dat ze leefde in een goede leefomgeving, dat ze lieve ouders enzo had. Maar misschien werd ze op school megahard gepest of werd ze eens verkracht ofzoiets of had ze iets heel ergs meegemaakt. Zo een schrik kan u leven helemaal veranderen,. Maar ze woonde in een achterbuurt, dus wss had ze niet zo een goede leefomgeving. x[


    Where there is a sea there are pirates...

    wow,, ik had er nooit van gehoort 0_0

    idd ik ook niet, maar dat komt omdat het 'van voor mijn tijd' is!;)

    xX


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Ik ga het ook lezen.^^

    Maar ik snap je punt. Dat is zoals in dendermonde(weetniet als de nederlanders onder jullie dat zullen gehoord hebben), maar daar is dus een jongeman met een mes & bijl en een kogelvrij vest in een kinderdagverblijf binnengelopen en op alle baby's en kleuters beginnen steken. Ook op de verzorgsters. Volgens mij moet er ook iets geweest zijn waarom hij dat gedaan had. Dat kan tog niet dat je zoiets ergs doet zonder reden?

    Nja, wat ik dus wou zeggen, ik begrijp je & ik ga je boek lezen.^^ & als je ooit hulp nodig hebt.. x'D


    Ja! Daar heb ik over gehoord!
    Ik denk dat er ook iets achterzit. Misschien had hij een zware jeugd ofzo, ik bedoel, je moet niet meteen denken dat hij ziek is ofzo, of hem meteen als vuil zien he.
    Maar ik kan het hem niet gaan vragen waarom hij dat deed, dus ik zeg maar wat x).


    Where there is a sea there are pirates...

    ik wil ook lese:O

    Oh; ik ben btw nog iets verschrikkelijks tegengekomen.
    Die lijkt echt gestoord: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sasja_Spesivtsev


    Where there is a sea there are pirates...