• Het is bijna zo ver! Het eerste Bookcrossingpunt van Nederlands Zuid-Limburg gaat bijna van start, en wel in Maastricht!

    In een eerder topic ( klik ) heb ik al verteld dat ik sinds relatief kort bekend ben met Bookcrossing.
    Voor degene die niet weten wat het is: Bookcrossing is een wereldwijd initiatief, waarbij van de wereld eigenlijk een gratis bibliotheek gemaakt wordt, hoe leuk is dat! c: Zowel in Nederland, België als andere landen, zijn er een aantal vaste bookcrossingpunten, waar een mand of kast met allemaal boeken staat. Dit kan Nederlandstalig of anderstalig zijn. Bij deze punten kun je gratis een of meerdere boeken meenemen, die voorzien zijn met een code. Deze code kun je invullen op de officiële website van bookcrossing, bookcrossing.com, waar je niet alleen een recensie over het boek kunt schrijven, maar je kunt ook zien waar het boek allemaal is geweest en als je er ook iets over schrijft, kun je volgen waar het boek na jou allemaal heen is gegaan. De bedoeling is namelijk dat je, als je het boek uit hebt, het boek weer weg geeft, of ergens neerlegt, zodat je er een ander weer blij mee kunt maken.

    In Nederlands Zuid Limburg is er tot nu toe nog geen officieel punt te vinden. Tot nu! Want voor mijn stage heb ik Stichting Radar (een stichting voor mensen met een beperking) geholpen met de opstart van het eerste officiële bookcrossing punt van Zuid Limburg. Vanuit een bibliotheek zijn er genoeg boeken binnen gekomen om een flinke start te maken, en de boekenkasten (die zo origineel mogelijk zijn, omdat de desbetreffende locatie van Stichting Radar, beschikt over een meubel-opknap-plaats) zijn in de maak. Op 24 april worden de deuren officieel geopend en daar ben ik ontzettend trots op! Het is natuurlijk niet míjn echte project, maar ik heb er toch in mee geholpen, heb meegeholpen met het bedenken van zo origineel mogelijke ideeën voor boekenkasten, heb voorbereidingswerk gedaan etc. Dus ik ben er best wel trots op dat het project bijna van start gaat.

    Maar ik zet dit natuurlijk hier niet voor niks neer! Iedereen die in de buurt van Maastricht komt of woont, of mensen die toevallig zin hebben om vrijdag ochtend 24 april naar Maastricht te gaan, zijn natuurlijk welkom voor deze opening! En ook als je 24 april niet kunt komen, maar wel geïnteresseerd bent, kun je altijd een keer binnen wandelen(:
    Zie de foto hieronder voor de uitnodiging en zie het meubilair dat door de cliënten van de locatie zijn opgepimpt(:

    [ bericht aangepast op 3 april 2015 - 21:55 ]


    Inspiration can hit you any time

    OH OH OH ECHT? ECHT? AWSOME. *gaat lezen*


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    OH OH OH ECHT? ECHT? AWSOME. *gaat lezen*

    Ja echt! =D


    Inspiration can hit you any time

    Klinkt super leuk.c=


    You were born original, don't die as a copy.

    Maar in Limburg was toch al een Bookcrossingpunt? (Zal wel Noord-Limburg zijn dan haha)

    Mijn eerste boek van een bookcrossingpunt haalde ik in Limburg haha. Maar nu zit er op het station ook eentje en in het theater ook dusja. Maar wel jammer dat de leuke boeken bijna altijd al weg zijn


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Oh, wat een leuk idee! Ik weet wel dat iemand bij het station in zijn thuis een gratis bieb heeft, een kastje in de tuin waar boeken in staan die je mag meenemen of vervangen, wat ook super leuk is! Ik hoop echt dat er meerdere punten komen. En wat superleuk dat je hebt meegeholpen aan dit idee.


    Your make-up is terrible

    Derks schreef:
    Maar in Limburg was toch al een Bookcrossingpunt? (Zal wel Noord-Limburg zijn dan haha)

    Mijn eerste boek van een bookcrossingpunt haalde ik in Limburg haha. Maar nu zit er op het station ook eentje en in het theater ook dusja. Maar wel jammer dat de leuke boeken bijna altijd al weg zijn

    Ja dat klopt, maar dat is Midden-Limburg. Er zitten twee punten in Sittard, en ik zie net dat er ook een in Grevenbicht is, wat ook onder gemeente Sittard-Geleen valt en dus Midden-Limburg is.

    Op deze link is een overzicht te vinden van alle Bookcrossingpunten van Nederland(:

    Assassin schreef:
    Oh, wat een leuk idee! Ik weet wel dat iemand bij het station in zijn thuis een gratis bieb heeft, een kastje in de tuin waar boeken in staan die je mag meenemen of vervangen, wat ook super leuk is! Ik hoop echt dat er meerdere punten komen. En wat superleuk dat je hebt meegeholpen aan dit idee.

    Ah dat is ook cool ja!
    In Nederland zijn er eigenlijk al best veel punten. Zoals ik hierboven al schreef, kun je op de link kijken waar de punten zich bevinden en ergens anders las ik dat er in Nederland al zo'n 100 punten zijn!


    Inspiration can hit you any time

    Constantine schreef:
    (...)
    Ah dat is ook cool ja!
    In Nederland zijn er eigenlijk al best veel punten. Zoals ik hierboven al schreef, kun je op de link kijken waar de punten zich bevinden en ergens anders las ik dat er in Nederland al zo'n 100 punten zijn!


    /

    [ bericht aangepast op 3 april 2015 - 22:07 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Constantine schreef:
    (...)
    Ah dat is ook cool ja!
    In Nederland zijn er eigenlijk al best veel punten. Zoals ik hierboven al schreef, kun je op de link kijken waar de punten zich bevinden en ergens anders las ik dat er in Nederland al zo'n 100 punten zijn!


    Ha, ik faal! Helaas is de site nogal onduidelijk over alle punten. Zo is 'centraal station' van Amsterdam een punt, maar nergens staat waar. Het Centraal Station is enorm.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Ha, ik faal! Helaas is de site nogal onduidelijk over alle punten. Zo is 'centraal station' van Amsterdam een punt, maar nergens staat waar. Het Centraal Station is enorm.

    Waar zie je dat staan dan?
    Als ik namelijk op de Nederlandse website van Bookcrossing kijk (wat ik linkte) staat er een landkaart met alle punten, met daarnaast aanklikbaar de steden. Als ik op Amsterdam klik, zie ik alle punten van Amsterdam, met een korte beschrijving. Zelf zie ik daar alle adressen bij staan.


    Inspiration can hit you any time

    Constantine schreef:
    (...)
    Waar zie je dat staan dan?
    Als ik namelijk op de Nederlandse website van Bookcrossing kijk (wat ik linkte) staat er een landkaart met alle punten, met daarnaast aanklikbaar de steden. Als ik op Amsterdam klik, zie ik alle punten van Amsterdam, met een korte beschrijving. Zelf zie ik daar alle adressen bij staan.


    Heb je een link naar die kaart? ;o Ik kan hem namelijk niet vinden.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Heb je een link naar die kaart? ;o Ik kan hem namelijk niet vinden.

    Alsjeblieft (;


    Inspiration can hit you any time

    Constantine schreef:
    (...)
    Alsjeblieft (;


    Thank you!


    Your make-up is terrible

    Constantine schreef:
    (...)
    Ja dat klopt, maar dat is Midden-Limburg. Er zitten twee punten in Sittard, en ik zie net dat er ook een in Grevenbicht is, wat ook onder gemeente Sittard-Geleen valt en dus Midden-Limburg is.

    Op deze link is een overzicht te vinden van alle Bookcrossingpunten van Nederland(:


    Oh haha ik was ooit op vakantie in Limburg (America) en op een dag fietsten we naar Horst (was zo'n 15 kilometer) en onderweg kwamen we zo'n boekpunt tegen haha. Maar idk of die dan officieel erkend was, ook geen idee welk deel van Limburg dat was haha.


    Ik ben wel heel blij though, met twee bookcrossingspunten op (minder dan) 100 meter afstand van school


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Oh haha ik was ooit op vakantie in Limburg (America) en op een dag fietsten we naar Horst (was zo'n 15 kilometer) en onderweg kwamen we zo'n boekpunt tegen haha. Maar idk of die dan officieel erkend was, ook geen idee welk deel van Limburg dat was haha.


    Ik ben wel heel blij though, met twee bookcrossingspunten op (minder dan) 100 meter afstand van school

    Oh wauw, das wel echt dichtbij! Heb jij geluk!

    Trouwens, wat je zei over dat de leuke boeken meestal al weg zijn. In Maastricht komen echt goede boeken, afgeschreven van de bieb, maar dat zijn dan wel boeken die daar veel gelezen zijn(:

    Zijn de punten bij jou in de buurt eigenlijk groot?


    Inspiration can hit you any time

    Constantine schreef:
    (...)
    Oh wauw, das wel echt dichtbij! Heb jij geluk!

    Trouwens, wat je zei over dat de leuke boeken meestal al weg zijn. In Maastricht komen echt goede boeken, afgeschreven van de bieb, maar dat zijn dan wel boeken die daar veel gelezen zijn(:

    Zijn de punten bij jou in de buurt eigenlijk groot?


    Uh, groot weet ik niet eigenlijk. Bij die in het theater ben ik nog nooit geweest als ik eerlijk ben (nou ja, 1x toen het gedichtendag was op school maar toen had ik geen tijd om de boekspot te checken, terwijl ik er wel bij stond) en die op het station is best wel vaak leeg, al staan daar 2 of 3 kastjes naast elkaar, maar ja, da's het station. Die in het theater is volgens mij maar 1 zo'n kastje.

    Maar wel lekker dichtbij ja. Ik zit er aan te denken om er zelf ook wat boeken bij te leggen, boeken die ik ooit gekocht heb maar toch niet leuk vind, of mn eigen boek ofzo, maar ik moet nog even kijken hoe dat precies werkt


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly