• Ik hou dus echt niet van school.
    Volgend jaar word ik 16 en kan ik naar het leger toe.

    Maar ik weet het niet zeker.
    Aan de ene kant maakt het idee me heel erg blij.
    Aan de andere kant. Maar 3 dagen per week thuiszijn.

    Wat zou ik doen?


    Niet geschoten is altijd mis..

    Het verdient wel heel goed,
    als een soldaat terug komt van een missie in Afghanistan verdient hij super veel. Meestal kopen ze dan een nieuwe auto O.o

    Jep, vind maar eens een baan met deze crisis :8


    Niet geschoten is altijd mis..

    Ja idd, het leger en de zorg hebben veel mensen nodig nu!


    -

    Ehm, ligt eraan. Vind je het leuk om te rennen, heb je een goeie conditie en vind je het spannend? Dan zou ik het gewoon doen als ik jou was XD


    Life is hard and then we die

    Ehm, ligt eraan. Vind je het leuk om te rennen, heb je een goeie conditie en vind je het spannend? Dan zou ik het gewoon doen als ik jou was XD
    Ja ik heb een goeie conditie enzo (cool)


    Niet geschoten is altijd mis..

    Ik vind het alleen jammer dat er nooit militaire parades worden gehouden.

    Zoals dit : http://www.youtube.com/watch?v=tH6G4WAgZBc


    Niet geschoten is altijd mis..

    Je kan het ook gewoon proberen en wanneer blijkt dat het niet de gewenste keus is zijn er nog een heleboel beroepen die openstaan voor je. Ben zelf eens naar zo'n open dag geweest...


    No growth of the heart is ever a waste

    Bedenk je heel goed dat ook het leger liever mensen heeft met een diploma. Met een diploma heb je ook daar veel meer doorgroeimogelijkheden. Zonder diploma wordt je er meestal rond je 35ste uitgeschopt en zie dan maar eens een werkgever te vinden die bereid is een veteraan zonder middelbare schooldiploma aan te nemen. Kortom; je zult terug naar school moeten.
    Nu ben je nog jong en leer je makkelijk, tegen je 35ste nemen je hersenen leerstof lang niet zo snel meer op en zul je er veel meer tijd in moeten steken.
    Daarbovenop komt dat een militaire opleiding zoveel zwaarder is dan de meeste denken. Onderschat het niet. Ik ken nogal veel militairen en allemaal zijn ze begonnen met groepen van 70-90 waarvan uiteindelijk 90 % afviel omdat ze het mentaal of fysiek niet aankonden.


    Bored.

    Trouwens; luchtmacht, landmacht of marine?


    Bored.

    Trouwens; luchtmacht, landmacht of marine?
    Landmacht, ik hou niet van dagenlang op zee dobberen. Luchtmacht lijkt me ook niks. Gewoon landmacht. (A)


    Niet geschoten is altijd mis..

    Hangt van de situatie af.. kan ik niet zo voor je bepalen.


    Als je maar een ananas hebt..

    Bedenk je heel goed dat ook het leger liever mensen heeft met een diploma. Met een diploma heb je ook daar veel meer doorgroeimogelijkheden. Zonder diploma wordt je er meestal rond je 35ste uitgeschopt en zie dan maar eens een werkgever te vinden die bereid is een veteraan zonder middelbare schooldiploma aan te nemen. Kortom; je zult terug naar school moeten.
    Nu ben je nog jong en leer je makkelijk, tegen je 35ste nemen je hersenen leerstof lang niet zo snel meer op en zul je er veel meer tijd in moeten steken.
    Daarbovenop komt dat een militaire opleiding zoveel zwaarder is dan de meeste denken. Onderschat het niet. Ik ken nogal veel militairen en allemaal zijn ze begonnen met groepen van 70-90 waarvan uiteindelijk 90 % afviel omdat ze het mentaal of fysiek niet aankonden.

    Maar dat is juist een probleem met mij.
    Ik kan gewoon niet studeren. Ik haat dat gewoon.

    :S


    Niet geschoten is altijd mis..

    En toch zal je jezelf ertoe aan moeten zetten. Ga langs bij je leraren, teamleider, rector, whatever en vraag of zij je willen helpen.
    Zonder dat verrekte papiertje kom je nergens meer. Trouwens; men is tot zijn 18e leerplichtig. Dus je zit er sowieso nog twee jaar aan vast.


    Bored.

    En toch zal je jezelf ertoe aan moeten zetten. Ga langs bij je leraren, teamleider, rector, whatever en vraag of zij je willen helpen.
    Zonder dat verrekte papiertje kom je nergens meer. Trouwens; men is tot zijn 18e leerplichtig. Dus je zit er sowieso nog twee jaar aan vast.
    Hier niet hoor, je mag op je 16e dienst nemen. Daar leiden ze je op. Dus dat is eigenlijk een soort van opleiding om militair te worden :S


    Niet geschoten is altijd mis..

    (...)Hier niet hoor, je mag op je 16e dienst nemen. Daar leiden ze je op. Dus dat is eigenlijk een soort van opleiding om militair te worden :S

    Hmm, goed punt >< Niet aan gedacht. Maar dan nog zou ik er eens twee keer over nadenken. School verlaten met dat papiertje heeft veel voordelen, óók in het leger.


    Bored.

    (...)
    Hmm, goed punt >< Niet aan gedacht. Maar dan nog zou ik er eens twee keer over nadenken. School verlaten met dat papiertje heeft veel voordelen, óók in het leger.

    Dat is waar. Maar met leren en die rotzooi heb ik echt veeel problemen op school.
    Ik ben er gewoon echt niet goed in.
    Maar het is wel belangrijk want zoals jij zegt, straks dumpen ze je ergens in je midden 30 o_O


    Niet geschoten is altijd mis..