• Heey,
    Ik zit eigenlijk al een tijdje met een dubbel gevoel over een vriendin van me. *Lore. Toen we nog op de basisschool zatten, waren we echt allerbeste vriendinnen. Niet te breken. Aan het einde van groep 8 had ik zo'n voorgevoel dat alles ging verwateren tussen ons en dat had ik ook aan haar gezegd. Ze zei; 'Dat is maar een gedachten. We blijven heus wel bf's:'D Ben ik zeker van!' Nu zit ik in het 2de middelbaar. En ik heb dat voorgevoel nog steeds met haar. We zitten op dezelfde school, máár in een andere klas. Maar ze heeft altijd mensen in haar naam staan(msn) en ze praat niet echt met me als ik met haar wil praten(school).Het was zelfs eens zo dat ik met haar aan het praten was en één van haar vriendinnen trok haar mee, en ze deed niks. Ze liet het gewoon toe. Ik voelde me echt in de steek gelaten door haar want ik moest echt iets zeggen tegen d'r. Op msn praat ze wel tegen me op in het echt is het alleen maar een 'hoi.' meer niet. En buiten school afspreken wil ik wel, maar dan zegt ze meestal dat ze niet kan..--' En soms negeerd ze me ook nog eens op msn. Ik heb echt het gevoel dat ze me in het echt negeerd omdat ik wat overgewicht heb, maar dat heb ik al vanaf de basisschool. Dus dat ze zich schaamt om met me gezien te worden ofzo..:'S En op msn dan zit ze altijd over een jongen bezig&zo dan probeer ik haar zo goed mogelijk te helpen maar als IK eens met een jongen zit of er iets over vraag dan is het van 'oh.. okee.' enzo.. Nu weet ik echt niet meer wat ik van haar moet denken hoor..


    Sorry voor dit gezeik, maar ik moest dit na bijna 2 jaar even kwijt.

    Bedankt voor het lezen.;)

    [Edit] Ik heb er al eens met haar over gepraten, maar dan gaat ze er steeds omheen praten..:'S van "Dat verbeeld je, je maar. Éndaarbij; je bént&Blíjft mijn beste Vriendin! Ik vertel toch álles tegen je!"Zo reageerde ze er op..[/edit]

    xX


    *Naam om privéreden gewijzigd.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    BrokenQueen schreef:
    (...)

    Ik herken dat.. Toen ik nog in groep 4zat toen ging ik altijd tussen de middag naar huis om te gaan eten, toen kwam ik terug&moesten we naar de les, lag er een briefje op mijn tafel 'beste Karin, We willen geen vriendinnen meer met je zijn. -allemaal namen van de klas..-' Toen voelde ik me écht genaait en ik vond het echt laf. Ik had toen niks verkeerd gedaan en toen lag er opeens zo'n briefje!:'S Ik moest toen echt mijn best doen om niet in huilen uit te barsten. Dat duurde echt lang voor ik weer bevriend was met die roddeltante. Ze zette iedereen gewoon tegen me op! En toen was ik zo kwaad dat ik lijm in d'r haar had gesmeerd volgens mij..:X

    xX


    lekker lijm in je haren.
    das dus ook bij de zus van mijn bff gebeurd ze hebben ongeveer heel de school tegen haar opgezet zij is keihard de klas uit gerend en toevallig zag ik dat dus deed net of naar de wc moest maar ging naar haar toe en toen moest ze huilen enzo en toen hadde we dat tegen de directeur gezegd die heeft ouders gebelt en toen moest iedereen nablijven die da deden en nu steken ze geen poot meer uit naar haar

    BrokenQueen schreef:
    (...)

    Maar dat is het hem nou juist. Ik wil haar niet kwijt, want ik ken haar al zo lang..:'$

    xX

    je kan haar gewoon als vriendin houden,maar minder met haar beginnen omgaan enz. ?


    everybody needs a song.

    Het is vaak zo dat vriendschap vanuit de basisschool verwaterd als je naar het middelbaar gaat. Aangezien jullie allebei in een andere klas zitten, hebben jullie waarschijnlijk elk jullie vriendinnen. Waarschijnlijk heeft je overgewicht er niets mee te maken, maar wilt ze gewoon bij haar klasgenoten zijn. En dat is best wel normaal denk ik. Misschien moet jij ook wat meer met je klasgenoten omgaan. Praat af en toe nog wat met je vriendin, maar overdrijf er niet mee. Misschien ziet ze later wel in wat ze aan het doen is en worden jullie zo weer goeie vriendinnen. Als dat niet zo is, dan weet je waarschijnlijk wel dat betekent.
    Het is begrijpelijk dat je haar niet wilt verliezen. Ik heb ook een vriendin die ik al meer dan tien jaar ken. Tegenwoordig heeft ze een nieuwe beste vriendin en ben ik wat aan de kant geschoven, maar daarom dat ik vaak met mensen omga die zei niet kent. Ik zie haar wel nog vaak en we doen nog vaak iets leuks, maar het is helemaal niet meer zoals vroeger. En ik vind dat ook jammer, maar ik ben het gewoon geworden. Ik pas me dan ook snel aan.
    We zitten allebei op een andere school, zij heeft daar dus andere vrienden. Aangezien mijn school vroeger gedaan is, ga ik soms naar haar toe en ondertussen ken ik ook al een paar van haar vriendinnen daar. Misschien moet je dat eens proberen. Contact maken met de vriendinnen en de klasgenoten van je vriendinnen. Wie weet zitten daar wel enkele leuke meisjes tussen en gaat het allemaal leuker worden. Dan trekken ze haar misschien niet meer van je weg, maar komen ze erbij staan en kletsen gezellig mee.
    En als je haar nog eens vraagt dat je denkt dat jullie vriendschap aan het verwateren is en ze opnieuw zegt dat, dat niet zo is, haal dan enkele voorbeelden aan. Zeg dat ze niet meer met je wilt afpreken. Je niet meer zo vaak met haar praat. En dat je haar mist als vertrouwenspersoon. Zeg dat je niemand meer hebt om je geheimen aan toe te vertrouwen en dat je hetgeen aan het gebeuren is, dat je dat erg jammer vind.
    Meer hulp kan ik niet geven, volgens mij ;D
    Het komt wel weet goed. Echte vriendschap is nu eenmaal voor altijd.