• Goed, misschien zegt de titel het al. Maar ik heb problemen met mijn 'hartsvriendin'. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ze gaat altijd met anderen om op school en mij laat ze stikken. En na schooltijd heeft ze opeens alle tijd voor mij. Ze pikt ook vriendinnen in. Begin dit schooljaar had ik een vriendin erbij gemaakt en kon heel goed met haar opschieten. Alleen toen trok zij haar naar zichzelf toe. Het erge is nog wel dat dat meisje het niet doorhad. Ik heb één goede vriendin, maar die zit in een andere klas en in mijn eigen klas ben ik ook maar alleen. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aanmoet. M'n 'vriendin' heeft het helemaal verpest, want dit gebeurd ook al een paar jaar. (Telt even, 4 jaar) Laatst kreeg ik ook brieven dat ze het allemaal heel erg is wat er gebeurd. Ze heeft zelf erin gezegd dat ze, wat ze probeerde te verkomen!, dat we uit elkaar groeien en dat is dus haar schuld. Het liefste zou ik recht in haar gezicht zeggen hoe ik erover denk, maar dat durf ik niet. Ik ben nogal zo'n type die niet graag ruzie maakt en vriendinnen verliest... Hebben jullie misschien advies voor me? Alvast bedankt<3


    And now we're counting down to Phase Zero.

    zoek een nieuwe en laat haar links liggen
    dit is geen echte vriendin...
    want als je nu toegeeft pakt ze je en dan doet ze het weer

    komt me heel bekent voor.....


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Mijn mening: praat er toch over. Je zult zien dat je hart luchten je beter doet voelen. Zeg hetzelfde als in dit topic tegen haar, in real life. Als je vriendschap echt dierbaar is en je zeker weet dat je dit meisje niet kwijt wil zou ik het echt overwegen.
    Btw, heel beroerde vriendin ><


    No growth of the heart is ever a waste

    Praat erover, dat lucht echt op. En als je dat toch niet durft, schrijf je haar een brief, hoewel dat wel verkeerd op haar kan overkomen.


    Sweet dreams will come true.

    Zoon mens is helemaal geen vriendin o.O & Net zoals aurelia zegt Praat er idd, eens over ^^ en je moet wel Voor je mening op Kunnen komen :]


    Just got to make sweet love `till the break of dawn

    Verplaatst > Relatie.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    ik heb net hetzelfde.
    - Dumpen die handel.


    Where there is a sea there are pirates...

    Dumpen egt waar
    Ik heb da ook gedaan met mijn (ex)beste vriendin kheb er ook mijn gedacht tegen gezegd egt dumpen dumpen dumpen
    Zo'n mensen zijn het egt ni waard


    I'm not a supermodel, I still eat at McDonalds

    Je noemt het je hartsvriendin.
    Je kunt alleen maar slechte dingen opnoemen.

    Weet je zeker dat het je hartsvriendin is?

    Ik denk dat je je aan haar gebonden heb omdat je haar vertrouwde zoals je niemand anders vertrouwde. (Kan ook zijn dat dit niet zo is, heeft verder niks met dit advies te maken. XD)

    Ookal ben je bang, zeg het tegen der. Je hoeft niet perse ruzie te maken, never ever of your life.

    Als jij gewoon zegt; "Ik weet niet of je het doorhebt, maar je laat me stikken op school en heb na school opeens weer tijd voor me en je pikt mijn vriendinnen in. Ik heb geen zin in ruzie dus daarom zeg ik dit niet, ik zeg dit omdat ik wil dat het stopt en dat we weer gewoon echte hartsvriendinnen kunnen zijn."

    Als zij ruzie begint te trappen, dan zeg je; "Sorry, blijkbaar kan ik nog niet met je praten." Dan geef je haar wat tijd en dan komt ze vanzelf wel naar je toe om het goed te maken. (Of niet.)

    Je hoeft niet bang te zijn om haar kwijt te raken, want waar ben je bang voor?
    Op school laat ze je toch al stikken dus veel zal je niet missen.

    Ik zou dr gewoon lozen.
    Soms is het tijd om voor jezelf op te komen.
    Ik heb ook wel eens gehad dat ik iemand te snel en te veel vergaf, maar dan flikte ze me het na een tijdje gewoon weer.
    Soms werken vriendschappen gewoon niet.
    En als je hiermee door wil gaan, moet je denk ik wel een keer gewoon echt zeggen wat je denkt, en de smoezen die ze ervoor vertelt gewoon niet geloven. Pas als ze erkent dat ze zich gewoon als een trut heeft gedragen, het haar echt spijt, belooft heeft dat ze écht gaat veranderen en dat het anders gewoon over is, dan kun je hier denk ik nog mee doorgaan.


    Mew <3

    Ik weet echt hoe je je voelt, maar je moet je uitspreken. Al is het via mail of een brief, maar het beste is om te laten weten dat je je daar heel erg *** over voelt..
    En als ze iets zegt zovan: "Het is je eigen schuld". Dan.. kun je haar het beste laten.