• Heey,
    Voor geschiedenis moet ik een les voorbereiden over de Vietnam-oorlog.
    De Vietnam-oorlog heeft met het communisme & kapitalisme te maken.
    Ik heb een paar vragen over communisme & kapitalisme:
    - Wat heeft de VS tegen het communisme,
    - Waarom was Ho Thi Minh(lijder van Noord-Vietnam) communistisch
    Ik kan dit nergens duidelijk vinden op internet. Dus help alsjeblieft.

    Dank je
    -xx-



    (bericht aangepast door een moderator)


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    Wikipedia? Ik zou het niet weten?

    Breng een bezoekje aan de bibliotheek.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Kapitalisme: een maatschappij die draait rond winst maken. Da's basiskennis trouwens.

    Communisme: een politiek/ economisch systeem waarbij iedereen gelijk is en waar productiemiddelen van iedereen zijn.

    Vanuit die dingen zou je het wel moeten te weten komen. En je moet ook niet letterlijk alles lezen, maar tussen de lijntjes, dan ontdek je het wel.
    'k ben ook niet van plan om je huiswerk te maken, 'k heb zelf wel genoeg te doen.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Communisme: Een staatssysteem waarbij alle eigendom wordt verdeeld over verschillende mensen, om grote kloven tussen inkomens te voorkomen. Je bent dus in wezen niet baas over je eigen grond en een deel van de inkomsten daarvan moet worden afgestaan aan de staat. Denk bijv. aan Rusland, China* en Noord-Korea
    Kapitalisme: Het tegenovergestelde. Mensen kunnen geld verdienen hoe, waar en wanneer ze willen. Natuurlijk wel met een aantal richtlijnen. Voorbeelden: Amerika
    * China doet zich communistisch voor maar is eigenlijk wel een kapitalistisch land. Hoe valt anders die economische groei van meer dan 10 % per jaar te verklaren?
    Zoek vervolgens Ho Thi Minh op op Wiki en koppel hem aan deze antwoorden en je bent klaar ^^


    No growth of the heart is ever a waste

    Happysnail schreef:
    Breng een bezoekje aan de bibliotheek.
    Daar vind ik ook niks.
    ik heb alle boeken over de Vietnam-oorog doorgepluist en ik okn het niet vinden.
    @lovejoy
    Die snap ik nooit.


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    Pak je Geschiedenis boek, zou ik zeggen.


    Bored.

    Aurelia schreef:
    Communisme: Een staatssysteem waarbij alle eigendom wordt verdeeld over verschillende mensen, om grote kloven tussen inkomens te voorkomen. Je bent dus in wezen niet baas over je eigen grond en een deel van de inkomsten daarvan moet worden afgestaan aan de staat. Denk bijv. aan Rusland, China* en Noord-Korea
    Kapitalisme: Het tegenovergestelde. Mensen kunnen geld verdienen hoe, waar en wanneer ze willen. Natuurlijk wel met een aantal richtlijnen. Voorbeelden: Amerika
    * China doet zich communistisch voor maar is eigenlijk wel een kapitalistisch land. Hoe valt anders die economische groei van meer dan 10 % per jaar te verklaren?
    Zoek vervolgens Ho Thi Minh op op Wiki en koppel hem aan deze antwoorden en je bent klaar ^^
    Maar wat heeft de Vs tegen het communisme?


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    Aurelia schreef:
    Communisme: Een staatssysteem waarbij alle eigendom wordt verdeeld over verschillende mensen, om grote kloven tussen inkomens te voorkomen. Je bent dus in wezen niet baas over je eigen grond en een deel van de inkomsten daarvan moet worden afgestaan aan de staat. Denk bijv. aan Rusland, China* en Noord-Korea
    Kapitalisme: Het tegenovergestelde. Mensen kunnen geld verdienen hoe, waar en wanneer ze willen. Natuurlijk wel met een aantal richtlijnen. Voorbeelden: Amerika
    * China doet zich communistisch voor maar is eigenlijk wel een kapitalistisch land. Hoe valt anders die economische groei van meer dan 10 % per jaar te verklaren?
    Zoek vervolgens Ho Thi Minh op op Wiki en koppel hem aan deze antwoorden en je bent klaar ^^

    Hmm China zou ik niet als voorbeeld geven.. Da's een land apart. Eerder dictatuur ofzo, aangezien ze zich ook bezig houden met censuur.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Nah.. wiki is best kut wat dat betreft. Je krijgt een lap tekst en daar moet je maar wat mee beginnen. Ik ken zat mensen die er moeite mee hebben. De trick is om de hoofdlijn eruit te vissen. Dat is zo'n beetje wat ik heb geprobeerd op te schrijven ^^


    No growth of the heart is ever a waste

    Cristine schreef:
    Pak je Geschiedenis boek, zou ik zeggen.
    Staat het niet in. We mnoeten alles zelf verzinnen.


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    XamaranthX schreef:
    (...)Maar wat heeft de Vs tegen het communisme?

    Zoals ik al zei, lees tussen de regels door. Letterlijk zal het er wel niet instaan. Maar als je heel aandachtig leest, vind je de oorzaak wel ^^.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Marshmellow schreef:
    (...)
    Hmm China zou ik niet als voorbeeld geven.. Da's een land apart. Eerder dictatuur ofzo, aangezien ze zich ook bezig houden met censuur.

    China is een beetje een vreemd land wat dat betreft. Er zijn idd betere voorbeelden.
    Volgens mij hebben ze wel een partij aan de macht en ze proberen de indruk te geven dat ze een communistisch land zijn maar er zijn zat dingen daar die niet in de haak zitten. Laat ik zeggen dat China vroeger een echt communistisch land is...


    No growth of the heart is ever a waste

    Marshmellow schreef:
    (...)
    Zoals ik al zei, lees tussen de regels door. Letterlijk zal het er wel niet instaan. Maar als je heel aandachtig leest, vind je de oorzaak wel ^^.

    Nee die vind ik dus niet. Nergens op internet of in de boeken over die verdomde oorlog.


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    Aurelia schreef:
    (...)
    China is een beetje een vreemd land wat dat betreft. Er zijn idd betere voorbeelden.
    Volgens mij hebben ze wel een partij aan de macht en ze proberen de indruk te geven dat ze een communistisch land zijn maar er zijn zat dingen daar die niet in de haak zitten. Laat ik zeggen dat China vroeger een echt communistisch land is...

    Ja inderdaad, China heeft volgens mij zo'n raar politiek systeem! Maar soit goed.

    China was vroeger een communistisch land. :Y)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    volgens mij heb ik dat ooit eens moeten leren:O


    Stop holding me under and let me breathe.