• Heey,
    Ik heb dinsdag een scheikunde SO en het gaat over ionen.
    Maar ik snap niet veel van die dingen.
    Kan iemand me dat uileggen.

    En dan vooral hoe je kan weten hoeveel electronen ze afgeven of opnemen.

    Alsjeblieft, dankjewel.
    -xx-



    (bericht aangepast door een moderator)


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    wat zijn dat? ;$
    ik denk niet dat ik je bepaald kan helpen.. sorry. Misschien helpt wikipedia?


    Fighting for peace is like fucking for virginity ©CT

    van dat afnemen staat in de binas
    het laatste cijfertje. ik neem aan ook opnemen
    en btw we hebben maandag nog vraag het dan ;)


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    MissShinoda schreef:
    wat zijn dat? ;$
    ik denk niet dat ik je bepaald kan helpen.. sorry. Misschien helpt wikipedia?

    nee wikipedia snap ik nooit en mijn zus kan het me ook niet uitleggen. en m'n schijkundeleerares kan niet goed uitleggen>,<


    &#9829; I wish I didn`t feel for you anymore&#9829;

    Immortal schreef:
    van dat afnemen staat in de binas
    het laatste cijfertje. ik neem aan ook opnemen
    en btw we hebben maandag nog vraag het dan ;)
    dat klopt niet.


    &#9829; I wish I didn`t feel for you anymore&#9829;

    Maar wat specifiek zien jullie erover, want er valt zoveel te vertellen over ionen.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Marshmellow schreef:
    Maar wat specifiek zien jullie erover, want er valt zoveel te vertellen over ionen.

    hoe weet je hoeveel electronen er worden afgegeven of worden opgenomen.


    &#9829; I wish I didn`t feel for you anymore&#9829;

    meen je toch niet >_<
    ik leg net mijn scheikunde weg, mag ik het weer nemen. ik kijk even voor je.
    ik heb hier:
    In vaste zouten zijn geladen deeltjes aanwezig. Ze zitten echter op een vaste plaats, zodat ze de stroom niet kunnen geleiden. Deze geladen deeltjes noemen we ionen. Meer weet ik niet, haha (:


    I'll keep you a daydream away.

    Sinds wanneer krijg je met scheikunde Seksuele Opvoeding? ö


    Only losers can act the way you do

    LizesDrol schreef:
    Sinds wanneer krijg je met scheikunde Seksuele Opvoeding? ö

    gaat strijk xD

    een ioon heeft daar niets mee temaken xD


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    LizesDrol schreef:
    Sinds wanneer krijg je met scheikunde Seksuele Opvoeding? ö

    hoezo seksuele opvoeding?


    &#9829; I wish I didn`t feel for you anymore&#9829;

    XamaranthX schreef:
    (...)
    hoezo seksuele opvoeding?
    SO betekent Seksuele Opvoeding?


    Only losers can act the way you do

    LizesDrol schreef:
    (...)SO betekent Seksuele Opvoeding?

    SO= Schriftelijke Overhoring


    &#9829; I wish I didn`t feel for you anymore&#9829;

    LizesDrol schreef:
    (...)SO betekent Seksuele Opvoeding?

    whahah xD
    dat betekend:
    Schriftelijke Overhoring(SO)


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Immortal schreef:
    (...)
    whahah xD
    dat betekend:
    Schriftelijke Overhoring(SO)
    Wij Belgen verstaan daar dus Seksuele Opvoeding onder maar ja, ik weet niet wat een ioon is, sorry.


    Only losers can act the way you do

    Ion (deeltje)
    Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
    Ga naar: navigatie, zoeken


    Een ion is een atoom of meerdere atomen die elektrisch geladen zijn door een gebrek aan, of overschot van, een of meer elektronen. Is het positief geladen spreekt men van een kation, is het negatief geladen spreekt men van een anion. Doordat de massa van een elektron gering is, is de ionmassa van een atoom vrijwel gelijk aan de atoommassa.

    Zouten die in water oplosbaar zijn, vormen daar vaak ionen, en wel in paren: een positief geladen (metaal)ion en een negatief geladen zuurrest(niet metaal)ion. Een voorbeeld is keukenzout in water: de vaste stof NaCl valt uiteen in Na+ en Cl-. Een uitzondering op het feit dat het positieve geladen ion een metaal is, vormt het ammonium-ion: ( NH4+ ) dat een positief geladen deeltje is. Ammonium bestaat uit de niet-metalen stikstof( N) en waterstof( H), zodat men zou verwachten dat het negatief is, terwijl het een positief ion vormt. Het ammonium-ion is een heel bijzonder ion omdat het bestaat uit een basisch ammoniak (NH3) molecuul dat een proton, zuur deeltje, (H+) heeft opgenomen. Het kan zich zowel als een zuur als een base gedragen.

    In een gas kan ionisatie plaats vinden door energie toe te voeren met behulp van bijvoorbeeld elektrische stroom. Bliksem is een voorbeeld van een heftige ionisatie in de natuur; hierbij vormen geïoniseerde gasatomen een geleidend kanaal voor een stroom die tot miljoenen ampères kan bedragen. Hoog in de atmosfeer kunnen deeltjes van de zon ionisatie van gasatomen veroorzaken, wat de oorzaak is van het noorderlicht. De elektrische lasboog is mogelijk door ionisatie van het gas tussen elektrode en werkstuk.

    Geïoniseerde atomen komen veel voor in de natuur-, schei-, sterrenkunde en biologie. De bekendste voorbeelden zijn het proton (een waterstofatoom zonder elektronen, H+) en het alfastraling-deeltje (een heliumkern zonder elektronen, He2+). Deze deeltjes komen in de natuur voor in de zonnewind. Ook gassen kunnen in een geioniseerde toestand verkeren, dit ontstaat door dat er tussen 2 elektroden een heel hoog potentiaalverschil aanwezig is, er worden elektronen weggepakt van het molecuul.

    Helpt dit je?


    Only losers can act the way you do