• Ja en eindelijk na 3 jaar achter hetzelfde verrotte ding te zitten heb ik hem dan.

    Een nieuwe computer. Het is wel een gewone. Maar toch een heel klein chill formaat en dat staat echt onwijs gaaf op mijn bureau. Denk nog geen 10 CM hoog en geen 10 CM breed.

    Hij is ongelofelijk snel. Foto: Dit is hem namelijk.

    https://www.actualcenter.com.mx/tienda/computadoras/images/ce-ace-90.jpg

    Ben echt blij met mijn nieuwe computer.

    Alleen nog een nieuw beeldscherm. ( Mooie grote breedbeeld LCD ofzo van 25 inch ). Dan is het helemaal compleet!

    Dat andere graftak pctje ligt nu ergens op zolder :P. Ga eens kijken of ik hem kan tunen met neon verlichting en sneller maken enzo. Daarnaast ook nog eens overspuiten en verkopen :P.

    Tot slot! XP sneller maken.

    Ik had Windows XP via dingen in het register te veranderen al opgevoerd. Maar dat ga ik niet bij mijn nieuwe doen. Hij is al snel genoeg. Zo als weinig mensen weten": XP kan je ook nog sneller laten werken.

    LET OP! Windows XP computers alleen opvoeren als je echt veel verstand hebt van computers. Anders kan je je hele computer naar de malle moer werken en heb je niks meer. Kijk hier eens.

    1. Uw wisselbestand optimaliseren
    Windows XP gebruikt een zogenaamd wisselbestand om informatie in te parkeren wanneer de beschikbare hoeveelheid werkgeheugen van de computer te klein is voor bepaalde bewerkingen. Het is eigenlijk een gedeelte van uw harde schijf dat Windows gebruikt alsof het RAM is.

    Wanneer u bijvoorbeeld aan een Word document werkt dat te groot is om in het werkgeheugen te passen, dan kan Windows het wisselbestand gebruiken om tijdelijk bepaalde gegevens "opzij te zetten".

    Hoe kan u nu hiermee Windows XP sneller maken ? Gegevensoverdracht van en naar de harde schijf verloopt een stuk langzamer dan bij het RAM geheugen. Het is dus belangrijk om het wisselbestand te optimaliseren.

    *Klik op de Start knop
    *Klik met de rechter muisknop op "Deze Computer" en kies "Eigenschappen"
    *Klik op de tab "Geavanceerd"
    *Klik in het gedeelte "Prestaties" op de knop "Instellingen"
    *Klik ook daar op het tabje "Geavanceerd"
    *Klik in het gedeelte "Virtueel geheugen" op de knop "Wijzigen"
    Windows toont dan de beschikbare harde schijven in uw computer en de instellingen voor het wisselbestand op elke schijf. Veel mensen hebben meer dan één harde schijf in hun computer. Als dat bij u ook zo is kan u best het wisselbestand op een andere schijf dan de systeemschijf (waar Windows geïnstalleerd is) plaatsen.

    Op die manier vermijdt u overbelasting van de schijfcontroller wanneer Windows gelijktijdig met systeembestanden en met het wisselbestand werkt.

    Meestal is de C: schijf de systeemschijf. Selecteer een andere schijf (als u die heeft) in de lijst en klik dan op de knop "instellen". Tik dezelfde waarde in bij "begingrootte" en "maximale grootte", zo verliest Windows geen tijd met het vergroten en verkleinen van het wisselbestand tijdens uw werk. Microsoft beveelt ongeveer 1,5 keer de hoeveelheid RAM in uw computer aan als grootte voor het wisselbestand.

    Klik op de knop "instellen" om uw instellingen vast te leggen.

    U kan meerdere wisselbestanden hebben, verspreid over verschillende harde schijven, maar u kan dus best geen wisselbestand op uw systeemschijf hebben. Selecteer daartoe de systeemschijf, zet een bolletje bij "geen wisselbestand" en klik vervolgens op de knop "instellen".

    2. Windows XP sneller maken met minder visuele effecten
    Veel Windows XP tips and tricks voor het verbeteren van prestaties hebben het over de visuele effecten in Windows en de prijs die u daarvoor betaalt op gebied van prestaties. Het is inderdaad zo dat veel van de verfraaiingen in Windows XP tamelijk wat rekenwerk van uw computer vergen.

    Dat is geen probleem met een nieuwe, krachtige computer, maar wat als u werkt met een iets oudere computer ? U kan bijna altijd goede resultaten bekomen door die wat minder hard te doen werken voor het uiterlijk van Windows.

    *Klik op de Start knop
    *Klik met de rechter muisknop op "Deze Computer" en kies "Eigenschappen"
    *Klik op het tabje "Geavanceerd"
    *Klik in het gedeelte "Prestaties" op de knop "Instellingen"
    *Klik op het tabje "Visuele effecten"
    *Klik het bolletje aan bij "Beste prestaties" en klik op ok
    U kan misschien ook uw Windows XP sneller maken door met de afzonderlijke visuele effecten te experimenteren.

    3. Indexing service
    De Indexing service in Windows XP is een service die de bestanden van uw harde schijf bekijkt en indexeert om sneller resultaten weer te geven wanneer u bepaalde zoekopdrachten uitvoert op uw computer. Bijvoorbeeld het zoeken naar bestanden met een bepaald woord in de inhoud gaat een stuk sneller wanneer bestanden geïndexeerd zijn.

    De indexing service komt vaak tot leven wanneer u niet aan uw computer werkt. Dat is meteen de reden waarom de harde schijf bij sommige computers zeer fel begint te ratelen wanneer er niemand aan de computer zit.

    Maar ook tijdens uw werk kan de indexing service de snelheid van uw computer nadelig beïnvloeden, ondermeer door zijn tamelijk forse geheugengebruik.

    Deze service uitschakelen zal in bijna alle gevallen Windows XP sneller maken. Wanneer u slechts zelden geavanceerde zoekopdrachten gebruikt is dit zeker het overwegen waard.

    *Klik op de Start knop
    *Klik met de rechter muisknop op "Deze Computer" en kies "Beheren"
    *Windows toont dan het venster "Computerbeheer"
    *Klik links onderaan op het kruisje bij "Services en Toepassingen"
    *Klik dan op "Services"
    *In het rechter gedeelte van het scherm scrollt u dan naar "Indexing-Service"
    *Klik met de rechter muisknop op "Indexing-Service" en kies "Eigenschappen"
    *Zet de service bij "Opstarttype" op "Handmatig"
    4. Windows XP sneller maken met het NTFS bestandssysteem
    U kan in sommige gevallen uw Windows XP sneller maken door met het NTFS bestandssysteem te werken. Dit werkt niet alleen iets sneller dan het vroegere FAT32 bestandssysteem, het is ook betrouwbaarder en maakt een betere beveiliging mogelijk.

    U kan een bestaande FAT32 partitie converteren naar NTFS zonder gegevens te verliezen, maar u moet wel weten dat oudere besturingssystemen zoals Windows 98 geen NTFS kunnen lezen.

    Als u dus meerdere besturingssystemen op uw computer hebt kan u daar best rekening mee houden.

    *Klik op de Start knop
    *Klik met de rechter muisknop op "Deze Computer" en kies "Beheren"
    *Windows toont het dialoogvenster "Computerbeheer"
    *Kies aan de linkse kant van dit venster bij "opslag" op "schijfbeheer"
    *In het rechter gedeelte van het scherm krijgt u een overzicht van uw harde schijven, inclusief het type bestandssysteem. Noteer ook de volumenaam.
    Om een bestandssysteem te converteren naar NTFS :

    *Klik op de Start knop en kies "Uitvoeren"
    *Tik "convert d: /fs:ntfs" (zonder aanhalingstekens - vervang d: door de drive letter van de schijf die u wil converteren)
    *Klik ok
    *Windows opent dan een DOS venster en vraagt u naar de volumenaam van de schijf.
    Geef de naam in die u in de vorige stappen genoteerd hebt en druk op ENTER.
    Windows begint nu met de conversie naar NTFS en toont een mededeling wanneer de omzetting klaar is.[/qoute]


    Niet doen als je niet zo veel verstand van computers heb zo als ik al eens eerder zei. Laat het aan een professional over. Iemand die er veel verstand van heeft dus.

    Als je hem daarna opnieuw opstart zou je meteen het verschil merken. Veel plezier.

    P.s. Het is allemaal op eigen risico!

    [ bericht aangepast op 8 juli 2009 - 23:40 ]


    In Italië tot en met 26 juli! :D

    [/te lui om de hele opvoer tekst te lezen]
    fijn voor je ^^


    You're a star in heaven.

    Oké, dan is het beter dat ik het niet bij de mijne probeer. :'D


    blame the bully.

    yo ik heb vista.


    Fighting for peace is like fucking for virginity ©CT

    Ik heb ook vista, maar m'n lt zou 40% sneller gaan als ik er xp opgooi.
    Maar ik heb geen zin om alles dan weer opnieuw te installeren.

    En, ehm... veel plezier met je nieuwe pc.


    Als je maar een ananas hebt..