• zo voel ik me dus nu.
    het zit zo, mijn broertje die heeft problemen met ALLES. school, vrienden, gitaarles, thuis, zichzelf.. maar alle aandacht gaat nu dus naar hem. het is altijd 'thijs dit' of 'thijs dat' en ik en mijn zusje? nee hoor. ik heb zelf er weinig problemen mee opzich maar het begint toch wel mijn strot uit te komen.
    ik en mijn zusje worden compleet genegeerd, ik heb wat geprobeerd te zeggen tijdens het eten om de stemming wat op te vrolijken (thijs was weer gaan huilen omdat hij geen nasi kreeg maar bami, de nasi was al op..) en toen vertelde ik wat over school.
    toen was er stilte en begon thijs weer te praten. zonder enige reactie op mij! ik dacht echt van 'hallo? ik ben er ook nog!' ik ging dus maar weer uit het raam kijken. net als susanne, mijn zusje.
    toen bedacht ik wat ik nu schrijf. ik word genegeerd, er is geen genoeg aandacht alleen maar thijs was er voor mijn ouders.
    toen ik het na het eten zei, toen ook mijn broertje en zusje weg waren zei ik het tegen mijn ouders. 'ja, tegenwoordig gaat alle aandacht naar thijs. als ik iets wil zeggen word er nouwelijks geluisterd. susanne en ik lijken helemaal geen aandacht meer te krijgen'
    dan begint mijn moeder metteen van 'ja, thijs heeft het heel moeilijk -bla bla- alles werkt tegen hem -bla bla-'
    ging het gesprek dus weer over thijs.
    'hallo?! ik zeg alleen maar dat ik en susanne nog nouwelijks aandacht krijgen. moeten we hier soms een probleem hebben voor we aandacht krijgen?!'
    en nog steeds, na een heel gezeur bleef de conclusie dat thijs extra aandacht nodig heeft, dat hij vandaag een slechte dag had en dat ik ook op andere momenten voor aandacht kan vragen.
    Wouw als je tot hier heb gelezen.
    maarja. ik voel me er dus nu ontzettend kut door. ik ben normaal echt geen probleem kind maar dit zit me gewoon echt dwars..
    xoxo Lisa


    Warum bist Du so Blaß,so Kalt, so Herzlos?

    Dat is kut,meschien moet je een keer gewoon beginnen te praten als je broertje het doet of gewoon recht voor je ouders gaan staan en dan iets zeggen.Of ook een keer vervelend gaan doen en de aandag opeisen,zodat ze herrineren dat jij en je zusje er ook nog zijn.Het klinkt niet leuk maar meschien helpt het en zeker als je het samen met je zusje doet.

    Minder dramatisch,praat samen met je ouders en je zusje er over en zeg eerlijk wat er op je herd licht of laat hem dit lezen
    succes


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik kan echt wel begrijpen dat het je strot uithangt.


    Don't let 'em say you ain't beautiful.

    Ik snap hoe je je moet voelen. Ik weet het ongeveer wel een beetje omdat mijn vader gewoon bijna nooit luistert..
    Ik weet verder ook echt niet wat je kan doen, het spijt me ):


    Mew <3

    Exercitus schreef:
    Dat is kut,meschien moet je een keer gewoon beginnen te praten als je broertje het doet of gewoon recht voor je ouders gaan staan en dan iets zeggen.Of ook een keer vervelend gaan doen en de aandag opeisen,zodat ze herrineren dat jij en je zusje er ook nog zijn.Het klinkt niet leuk maar meschien helpt het en zeker als je het samen met je zusje doet.

    Minder dramatisch,praat samen met je ouders en je zusje er over en zeg eerlijk wat er op je herd licht of laat hem dit lezen
    succes


    ik heb er juist net over geprobeert te praten maar mijn moeder ontkent het maar steeds dat ze alleen maar aan thijs denkt. hij heeft gewoon extra aandacht nodig omdat hij problemen heeft met alles.
    ik dacht eraan om samen met mijn zusje ons op mijn kamer op te sluiten en dan zeggen 'ja, als jullie ons geen aandacht geven geven wel elkaar wel aandacht' helaas heb ik geen slot voor mijn deur


    Warum bist Du so Blaß,so Kalt, so Herzlos?

    SuperPien schreef:
    (...)

    ik heb er juist net over geprobeert te praten maar mijn moeder ontkent het maar steeds dat ze alleen maar aan thijs denkt. hij heeft gewoon extra aandacht nodig omdat hij problemen heeft met alles.
    ik dacht eraan om samen met mijn zusje ons op mijn kamer op te sluiten en dan zeggen 'ja, als jullie ons geen aandacht geven geven wel elkaar wel aandacht' helaas heb ik geen slot voor mijn deur

    Poot een kast ofzo voor je deur krijg je hem ook niet open,maar neem wel iets lekkers mee en wat te drinken.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Poot een kast ofzo voor je deur krijg je hem ook niet open,maar neem wel iets lekkers mee en wat te drinken.


    uhuu. helaas heb ik geen dvd speler op mijn kamer, alleen een tv


    Warum bist Du so Blaß,so Kalt, so Herzlos?

    SuperPien schreef:
    (...)

    uhuu. helaas heb ik geen dvd speler op mijn kamer, alleen een tv

    Kan ook leuk zijn.Hoe oud is je zusje? meschine kan je een spelletje doen met haar


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Kan ook leuk zijn.Hoe oud is je zusje? meschine kan je een spelletje doen met haar


    9. ze is best gezellig.


    Warum bist Du so Blaß,so Kalt, so Herzlos?

    SuperPien schreef:
    (...)

    9. ze is best gezellig.

    Leuke leeftdijt,ga dan spelletjes doen^^


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Dat is echt wel kut voor jou & je zusje. Misschien moet je je ouders toch duidelijk proberen te maken dat ze hun aandacht moeten verdelen, ook al heeft hij het moeilijk. Iedereen heeft het wel eens moeilijk.


    None but ourselves can free our minds.

    Deathwish schreef:
    Dat is echt wel kut voor jou & je zusje. Misschien moet je je ouders toch duidelijk proberen te maken dat ze hun aandacht moeten verdelen, ook al heeft hij het moeilijk. Iedereen heeft het wel eens moeilijk.


    maar mijn broertje heeft het wel heel vaak moeilijk


    Warum bist Du so Blaß,so Kalt, so Herzlos?

    Exercitus schreef:
    (...)
    Leuke leeftdijt,ga dan spelletjes doen^^


    zal ze geweldig vinden xD


    Warum bist Du so Blaß,so Kalt, so Herzlos?

    Zo is dat bij mij thuis soms ook wel, misschien moet je eens tegen je ouders zeggen dat ze jouw en je zusje negeren, misschien halpt dat.


    Just a simple "I love you" (:

    Dat is wel erg voor jou en je zusje. Ik wou dat ik je kon helpen, maar ik zou niet weten hoe..


    You're a star in heaven.

    Hesitate schreef:
    Zo is dat bij mij thuis soms ook wel, misschien moet je eens tegen je ouders zeggen dat ze jouw en je zusje negeren, misschien halpt dat.


    Dat hád ik ook gezecht :P maar tot nu toe helpt het nog nouwelijks..


    Warum bist Du so Blaß,so Kalt, so Herzlos?