• De stelling van vandaag luidt:
    Er wordt teveel op God afgeschoven ipv dat we onze eigen verantwoordelijkheid nemen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik vind dat er met het principe niets mis is. - Ik bedoel daarmee dat mensen natuurlijk zelf beslissen of ze ergens in geloven of niet.

    Zolang het daarbij blijft. Het moet niet zo zijn dat ze denken dat hun hele leven van God afhangt en je voor gek wordt verklaard als je zegt dat je geen geloof hebt.


    -

    Ik ben het met Esmaye eens(A)


    You can run but not hide

    Ja.


    I want my bloody cheese now!^^

    Ik geloof niet in God (A)


    Happiness hit her like a train on a track

    Vele gelovigen doen dat wel ja. Maar dan meer als in 'Als ik iets fout doe is het allemaal de schuld van de duivel en als ik iets goed doe heb ik hulp gekregen van god'. Maar dat is wel heel middeleeuws :')


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Ja waarom schuift iedereen de schuld om mij, *Ik ben namelijk God xD niet verkeerd opvatten*

    Maar euhmmm.. ik vind dat ze de schuld bij zich zelfoetten leggen en niet bij een ander of God/Ik.

    xD xD xDsorry hoor maar ik heb echt te veel Koffie op^^.

    Vind ik niet. De meeste mensen geloven namelijk niet meer in God, en als je dan vraagt waarom dan antwoorden ze zoiets als 'als er écht een God was, dan zouden al die slechte dingen als armoede niet gebeuren'.

    Ik vind dat je niet iemand mag beoordelen op geloof, maar je mag geloof niet hoger stellen. 'Ik heb een god en wat heb jij?', sommige gelovigen kijken neer op diegene die een ander geloof of geen geloof hebben. Voor mij houdt geloof twee dingen in: 1: het onbekende een betekenis geven ipv het te onderzoeken of deftig te redeneren en 2: Iemand denkbeeldig hoger dan jou zetten. Een mens moet zelf dingen in handen nemen, niemand is mijn baas, ikzelf ook niet. Er zijn dingen die we niet kunnen verklaren, maar sommige worden als 'onverklaarbaar' bestempeld, onterecht. Mensen die bloeden uit hun handen, voeten en voorhoofd, zogezegd door hun missie van God. Dat is perfect verklaarbaar.

    Valt wel mee hoor, we geven eerder elkaar de schuld dan God hoor.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Valt wel mee hoor, we geven eerder elkaar de schuld dan God hoor.

    Nee, teminste ikzelf niet.
    Ik geloof niet in een god dusja =]
    Ik blaim mn broertje gewoon

    PUKKELxDING schreef:
    Valt wel mee hoor, we geven eerder elkaar de schuld dan God hoor.


    lijkt me ook en als je de schuld op God steekt ga je er niemand voor pesten of negeren omdat hij/zij de schuldigen is. hoop dat iedereen kan volgen.

    van mij mogen ze het gerust op god steken die zal dat al wel gewoon zijn als hij al bestaat.


    wees jezelf er zijn al zoveel anderen!!!

    PUKKELxDING schreef:
    Valt wel mee hoor, we geven eerder elkaar de schuld dan God hoor.


    idd

    @ Tara
    doe ik nou nooit (a) -schijnheilig-


    We can only learn to love by loving.

    ik geloof nie in een god xD


    You Lack Hatred

    In Amerika en andere heel religieuse landen en werelddelen, ja.
    Maar in Europa zijn er veel minder gelovigen en steken ze de schuld gewoon op een ander persoon, wat ook fout is natuurlijk.


    You are the poetry Shakespeare was missing.