• De stelling van vandaag luidt:
    Er wordt teveel op God afgeschoven ipv dat we onze eigen verantwoordelijkheid nemen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Katherine schreef:
    (...)
    Ja, zoals? De val van de World Trade Center?
    Misschien, door sommige naivelingen.
    Maar voor de rest heb ik dat nog niet zo vaak/vrijwel nooit meegemaakt.
    Nouja. Was deze stelling zo'n 500 jaar eerder gekomen, was het misschien leuk geweest zijn. ^^

    Bijvoorbeeld. Hoevaak wordt er wel niet gezegd: Als er een God is, waarom zijn er dan oorlogen. Ik vind het best als je het niet met deze stelling eens bent, maar noem hem niet dom.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Katherine schreef:
    (...)
    Ja, zoals? De val van de World Trade Center?
    Misschien, door sommige naivelingen.
    Maar voor de rest heb ik dat nog niet zo vaak/vrijwel nooit meegemaakt.
    Nouja. Was deze stelling zo'n 500 jaar eerder gekomen, was het misschien leuk geweest zijn. ^^

    Al die zelfmoord aanslagen enzo dat is uit naam van God.Dat word er ook mee bedoelt

    [ bericht aangepast op 19 sep 2009 - 22:44 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    God dit, god dat. God in je gat. x]
    Serieus, dat ding is maar een verzinsel en bestaat niet eens! x]


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    haha vertel jij het de rest van de wereld?
    Wij mensen zijn eigenlijk zo zielig.. We deden en doen allerlei dingen in naam van een persoon waarvan niemand zeker is of hij bestaat. En ookal zou god bestaan, dan kent niemand hem op deze aardbol en toch doen we of we allemaal weten wat hij wil.


    Fighting for peace is like fucking for virginity ©CT

    HugsEva schreef:
    (...)
    Bijvoorbeeld. Hoevaak wordt er wel niet gezegd: Als er een God is, waarom zijn er dan oorlogen. Ik vind het best als je het niet met deze stelling eens bent, maar noem hem niet dom.

    Ja, nee, dat is wel waar. Maar ik bedoelde de gevallen zoals: Het is God zijn schuld, God is er verantwoordelijk voor, God zal me wel vergeven, God is ons vergeten, God wilde het zo, etc.
    Dat vind ik dus niet kunnen en bijna niemand zegt het dan ook he.

    Maar van het voorbeeld dat jij hebt gegeven, vind ik wel dat het klopt, maar het is eigenlijk best zielig om te zeggen.
    Oorlogen zijn omdat ieder van ons haat in zich heeft.
    En dat valt dus niet te ontkennen.

    En ik noemde de stelling niet dom, ik zei dat die er een beetje over ging, ik bedoelde waarschijnlijk de mensen, dat die dom waren, of ik bedoelde gewoon niks. Ik had waarschijnlijk gewoon zin om 'dom' te schrijven. 3 maal.

    En wij gaan niet weer boos zitten discussieren, oke? Ik word daar keiongelukkig van. ;o


    Where there is a sea there are pirates...

    Exercitus schreef:
    (...)
    Al die zelfmoord aanslagen enzo dat is uit naam van God.Dat word er ook mee bedoelt

    Da's dom he.
    Nouja, in hemel komen die mensen dan toch al zeker niet, daar mogen we zeker van zijn (':


    Where there is a sea there are pirates...

    Bliss schreef:
    God dit, god dat. God in je gat. x]
    Serieus, dat ding is maar een verzinsel en bestaat niet eens! x]

    Hoe weet jij dat?


    Where there is a sea there are pirates...

    Katherine schreef:
    (...)
    Hoe weet jij dat?

    zij is helderziende!


    Keep calm and love Zayn Malik =)

    BananaBunny schreef:
    (...)
    zij is helderziende!

    Oh. En ik ben Napoleon. (cat)

    (Sorry, niks persoonlijks xd)


    Where there is a sea there are pirates...

    Katherine schreef:
    (...)
    Hoe weet jij dat?

    Allemaal dikke zever!
    Zitten mensen elke dag hun tijd te verspillen door te bidden tegen het niets.
    Als er nu bijvoorbeeld mensen zijn op een boot als de Titanic, zitten ze te bidden; 'Oh liever heer, redt mij!'
    En dan gaan ze dood. Wauw, die gozer heeft goed geholpen. 8) Iets wat niet bestaat kan onmogelijk een bootje bijtoveren he.
    Man, er leven 1 miljard mensen op de wereld. Precies of dat godspullement gaat die allemaal helpen. Yeah right.
    Laat dan een wereldwonder gebeuren, maar dat bestaat ook niet.
    Zo kan ik nog meer redenen opnoemen, maar daar heb ik nu echt geen zin in. Hier moet je maar genoeg aan hebben!

    [ bericht aangepast op 20 sep 2009 - 1:14 ]


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Bliss schreef:
    (...)
    Allemaal dikke zever!
    Zitten mensen elke dag hun tijd te verspillen door te bidden tegen het niets.
    Als er nu bijvoorbeeld mensen zijn op een boot als de Titanic, zitten ze te bidden; 'Oh liever heer, redt mij!'
    En dan gaan ze dood. Wauw, die gozer heeft goed geholpen. 8) Iets wat niet bestaat kan onmogelijk een bootje bijtoveren he.
    Man, er leven 1 miljard mensen op de wereld. Precies of dat godspullement gaat die allemaal helpen. Yeah right.
    Laat dan een wereldwonder gebeuren, maar dat bestaat ook niet.
    Zo kan ik nog meer redenen opnoemen, maar daar heb ik nu echt geen zin in. Hier moet je maar genoeg aan hebben!

    Dat mensen bidden hoeft niet te betekenen dat die mensen altijd wat willen. Je kunt ook bidden omdat dat je geruststelt en je daar hoop uit kunt halen.
    Maar oke, jij gelooft niet in God. Dat is goed en dat moet je ook zelf weten.


    "I shut my eyes in order to see.'

    PUKKELxDING schreef:
    Valt wel mee hoor, we geven eerder elkaar de schuld dan God hoor.


    In time we hate that which we often fear.

    Bliss schreef:
    (...)
    Allemaal dikke zever!
    Zitten mensen elke dag hun tijd te verspillen door te bidden tegen het niets.
    Als er nu bijvoorbeeld mensen zijn op een boot als de Titanic, zitten ze te bidden; 'Oh liever heer, redt mij!'
    En dan gaan ze dood. Wauw, die gozer heeft goed geholpen. 8) Iets wat niet bestaat kan onmogelijk een bootje bijtoveren he.
    Man, er leven 1 miljard mensen op de wereld. Precies of dat godspullement gaat die allemaal helpen. Yeah right.
    Laat dan een wereldwonder gebeuren, maar dat bestaat ook niet.
    Zo kan ik nog meer redenen opnoemen, maar daar heb ik nu echt geen zin in. Hier moet je maar genoeg aan hebben!

    misschien geloof jij niet in god, maar andere wel. En ik vind dat je dat best wel mag respecteren. (cat) En misschien kan god niet altijd helpen? En trouwens de wonderen zijn de wereld nog niet uit hoor..

    Bliss schreef:
    (...)
    Allemaal dikke zever!
    Zitten mensen elke dag hun tijd te verspillen door te bidden tegen het niets.
    Als er nu bijvoorbeeld mensen zijn op een boot als de Titanic, zitten ze te bidden; 'Oh liever heer, redt mij!'
    En dan gaan ze dood. Wauw, die gozer heeft goed geholpen. 8) Iets wat niet bestaat kan onmogelijk een bootje bijtoveren he.
    Man, er leven 1 miljard mensen op de wereld. Precies of dat godspullement gaat die allemaal helpen. Yeah right.
    Laat dan een wereldwonder gebeuren, maar dat bestaat ook niet.
    Zo kan ik nog meer redenen opnoemen, maar daar heb ik nu echt geen zin in. Hier moet je maar genoeg aan hebben!

    Er zijn ook mensen bleven leven die op Titanic zaten. En degene die dan doodgingen, nouja, dat was hun lot.
    En ik heb zelf zoiets meegemaakt, toen ik zo vreselijk diep in de put zat. Ik ging toen gewoon naar de kerk, puur toeval, en ik wist gewoon niets anders te doen dan bidden, bidden en bidden. Want ik was echt wanhopig. En raad eens. Het heeft toch wel geholpen.
    En die kerk heeft er eigenlijk niet veel mee te maken, maar ik was er gewoon in de buurt, het heeft mij gewoon gedreven er naar binnen te gaan.

    En als jij er zo zeker van bent dat het allemaal 'dikke zever' is, geloof dat dan, en respecteer hetgeen waar anderen in geloven.


    Where there is a sea there are pirates...

    Esmaye schreef:
    Ik vind dat er met het principe niets mis is. - Ik bedoel daarmee dat mensen natuurlijk zelf beslissen of ze ergens in geloven of niet.

    Zolang het daarbij blijft. Het moet niet zo zijn dat ze denken dat hun hele leven van God afhangt en je voor gek wordt verklaard als je zegt dat je geen geloof hebt.


    Never run out of reasons to smile...