• En ik heb dus wel een vriendje. Alleen ik durf het niet te zeggen tegen mijn moeder, omdat ik bang ben dat ze naar me gaat schreeuwen. Ik had eerder al een vriendje, terwijl het niet mocht. En ze werd erg boos. 1 keer is het me gelukt om geheim te houden. Maar nu ik een vriendje heb, waar ik ontzettend gek op ben, durf ik het niet te vertellen aan mijn moeder.
    De reden waarom ik geen vriendje mag, ze vind dat ik me dan niet goed kan concentreren op school. Maar als ik met haar over praat dat het wel lukt, gaat ze me altijd tegenspreken. En nu durf ik niet naar haar toe te komen om te zeggen dat ik met iemand heb.
    Wat moet ik doen?


    Maybe part of loving is learning to let go...

    Aij, dat is kut. Mijn moeder vind het alleen maar leuk als ik een vriendje heb.
    Uhh, dan kan je toch gewoon zeggen dat het een goeie vriend is, en dat daarom jullie veel afspreken?


    Nothing last forever, if we both know hearts can change

    Zorg ervoor dat je goede cijfers haalt/blijft halen. Als je dan je rapport hebt en je moeder zegt dat ze het heel goed van je vindt, zeg je gewoon van 'Ja, en dat terwijl ik al die tijd een vriendje heb gehad. Zie je wel dat ik het kan?'
    ^^
    (Het is namelijk niet erg slim om dingen geheim te houden voor je ouders, ze komen er vroeg of laat toch wel achter en dan worden ze minstens dubbel zo boos)

    [ bericht aangepast op 31 okt 2009 - 15:15 ]


    I clicked my heels and wished for you.

    En als je smoorverliefd bent op die jongen en je niet van hem mag houden, ja... dan kan je echt goed leren hoor! Oke sorry, maar dit vind ik echt op niets slaan. Waarom doet ze er zo moeilijk over? Als jij verliefd bent kan jij daar toch niets aan doen je kan jezelf toch moeilijk laten stoppen van iemand te houden? Nee echt, dat vind het echt het domste wat ik ooit heb gehoord o.o


    I believe in music the way some people believe in fairytales.

    En je bent vijftien ?
    Belachelijk .
    Je wordt verliefd, daar kan je toch niets aan doen. Logisch dat je dan verder met die jongen wilt.
    Als je nou eens bewijst dat je je dan wel goed kan concentreren op school ?


    Reality is a lovely place, but I wouldn't wanna live there.

    Bewijs je moeder dat wat je voelt echt waar is, laat haar zien dat je gek op hem bent. Ze is waarschijnlijk gewoon bezorgt, dat een jongen haar 'kleine meisje' haar hart breekt. Laat haar dan zien dat je voor jezelf kan zorgen. Je kunt niet eeuwig haar kleine meisje blijven.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Sodeju, die zit in hetzelfde schuitje als ik :o

    My solution: Toen ik een vriend had destijds sprak ik alleen met hem in het weekend af. Niet zozeer om mijn moeder maar omdat ik school en vriendje zelf gescheiden wilde houden. En mijn cijfers zijn er niet onder geleden :]


    No growth of the heart is ever a waste

    RepentRepent schreef:
    En als je smoorverliefd bent op die jongen en je niet van hem mag houden, ja... dan kan je echt goed leren hoor! Oke sorry, maar dit vind ik echt op niets slaan. Waarom doet ze er zo moeilijk over? Als jij verliefd bent kan jij daar toch niets aan doen je kan jezelf toch moeilijk laten stoppen van iemand te houden? Nee echt, dat vind het echt het domste wat ik ooit heb gehoord o.o

    Asphyxia schreef:
    Sodeju, die zit in hetzelfde schuitje als ik :o

    My solution: Toen ik een vriend had destijds sprak ik alleen met hem in het weekend af. Niet zozeer om mijn moeder maar omdat ik school en vriendje zelf gescheiden wilde houden. En mijn cijfers zijn er niet onder geleden :]


    Maar hij zit op mijn school en zelfs in mijn klas. Dus we zien zowieso elkaar bijna elke dag. En ze heeft al zo'n vermoede en pest me ermee. Maar ze vind het toch niet leuk. Want we kregen eerst altijd erge ruzie erover.
    Mijn vader vind het niet erg en hij zei dat het bij de leeftijd zo is, maar mijn moeder wilt het maar niet, alleen omdat haar vader dat toen ook vond.


    Maybe part of loving is learning to let go...

    Zeg er voorlopig nog niks van, zou ik doen. Als je over een tijdje nog steeds met hem hebt en je moeder merkt niks aan je schoolresultaten kun je het tegen haar zeggen. Bijvoorbeeld van "Ik heb al drie maanden met hem en je hebt toch geen verandering gezien aan mijn cijfers?" (:
    Dat zou ik doen, maar ik ben goed in liegen. :'D


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

    Seabiscuit schreef:
    Zeg er voorlopig nog niks van, zou ik doen. Als je over een tijdje nog steeds met hem hebt en je moeder merkt niks aan je schoolresultaten kun je het tegen haar zeggen. Bijvoorbeeld van "Ik heb al drie maanden met hem en je hebt toch geen verandering gezien aan mijn cijfers?" (:
    Dat zou ik doen, maar ik ben goed in liegen. :'D


    Haha ik ook wel. Maar zij zegt dat ik niet kan liegen, dat zegt ze alleen als ze ergens achter komt. Maar heb vaker tegen d'r gelogen over dit soort dingen, en ze is not achter gekomen. Maar ja, ik ga proberen dit te doen en hopelijk lukt het, thnx ^^


    Maybe part of loving is learning to let go...

    Neem hem een paar keer mee naar huis zodat je ouders hem beter leren kennen. Stel hem eerst voor als 'gewoon een goede vriend'. Dan kunnen je ouders een band met hem opbouwen. En als je denkt dat je ouders hem wel mogen en aardig vinden, vertellen jullie sámen aan je ouders dat jullie wat hebben.


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Ehm, als moeder moet je het toch leuk vinden als je dochter een vriendje heeft?
    Maar, ik weet verder geen tips.


    I'd rather go naked than wear fur.

    ik vind het zó enorm vervelend als ouders dat soort belachelijke beschermelijke regels opstellen =='

    sommige mensen begrijpen het gewoon echt niet hè? als je mensen dingen gaat verbieden bijv. op ze te beschermen gaan ze ht júist doen! en ik kan nog 300 redenen op noemen waarom het dom is.. maar ik heb al genoeg gezeikt ;x

    sorry ik ben nogal chaggi..


    Fighting for peace is like fucking for virginity ©CT

    ZoeZealous schreef:
    (...)

    Haha ik ook wel. Maar zij zegt dat ik niet kan liegen, dat zegt ze alleen als ze ergens achter komt. Maar heb vaker tegen d'r gelogen over dit soort dingen, en ze is not achter gekomen. Maar ja, ik ga proberen dit te doen en hopelijk lukt het, thnx ^^

    Hahaha succes ermee (flower) Ik hoop ook dat het lukt! Dus eh.. blijf je best doen op school hè! :Y)


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

    Rush schreef:
    Neem hem een paar keer mee naar huis zodat je ouders hem beter leren kennen. Stel hem eerst voor als 'gewoon een goede vriend'. Dan kunnen je ouders een band met hem opbouwen. En als je denkt dat je ouders hem wel mogen en aardig vinden, vertellen jullie sámen aan je ouders dat jullie wat hebben.


    Ja, dat kan ik ook wel doen. Thnx :'D

    [ bericht aangepast op 1 nov 2009 - 20:37 ]


    Maybe part of loving is learning to let go...