• Ik heb zo juist het boek A Littel Bit Longer gekregne en ik was dus super blij!!Want nu kan ik eindelijk de liedjes van Jonas Brothers bespelen,We hadden al voor dat ik geboren was een gitaar dus wou ik het wel proberen maar nu vraag je me af waar dat de noten zitten want er zijn maar 6 snaren en 7 noten(en als je de 2de do bijtelt 8)
    Kan iemand me hierbij helpen??

    [ bericht aangepast op 22 dec 2009 - 21:57 ]


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    Ik speel geen gitaar,dus ik kan je niet helpen.


    I need you like a heart needs a beat

    'De noten op een gitaar', gheghe. Herinnert me aan iets grappigs wat er tijdens muziek is gebeurd. :'D Kansloos deze reactie.

    Maar ik speel geen gitaar, sorry.


    I live for the applause, you will die for it.

    Een standaard afgestemde gitaar kan je onthouden met het volgende rijmpje :P

    Van boven naar onder
    Een
    Aap
    Die
    Geen
    Bananen
    Eet

    De rest van de noten krijg je door combinaties te maken van verschillende snaren.


    Things will go as they will; and there is no need to hurry to meet them.

    Shambhala schreef:
    'De noten op een gitaar', gheghe. Herinnert me aan iets grappigs wat er tijdens muziek is gebeurd. :'D Kansloos deze reactie.

    Maar ik speel geen gitaar, sorry.
    Vertel :9~

    Ontopic; vijfde snaar van onder, derde fret, is de lage do. De snaar daaronder, zonder fret, is de re. Derde fret, fa, tweede fret, mi. De derde snaar, zonder fret, is de sol, tweede fret, de la. Tweede snaar, zonder fret, is de si, de eerste fret, hoge do. Begrijp je mijn uitleg? :'D

    [ bericht aangepast op 22 dec 2009 - 22:09 ]


    Only losers can act the way you do

    151209 schreef:
    (...)Vertel :9~

    Ontopic; vijfde snaar van onder, derde fret, is de lage do. De snaar daaronder, zonder fret, is de re. Derde fret, fa, tweede fret, mi. De derde snaar, zonder fret, is de sol, tweede fret, de la. Tweede snaar, zonder fret, is de fa, de eerste fret, hoge do. Begrijp je mijn uitleg? :'D
    niet echt


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    ItsYouAndMe schreef:
    (...)niet echt
    Ok, wacht, ik ga het proberen deftig uit te leggen. Weet je wat een fret is? :'D


    Only losers can act the way you do

    Dus je hebt zes snaren, je begint te tellen vanonder.

    2: Zonder iets in te drukken is het de si. Druk je het eerste vakje in (eerste fret), is het de hoge do.
    3: Zonder iets in te drukken is het de sol. Druk je het tweede vakje (tweede fret) in, heb je de la.
    4: Zonder iets in te drukken heb je de re. Druk je de tweede fret in, de mi. Als je de derde fret indrukt, heb je de fa.
    5: Druk de derde fret in, dan heb je de lage do.

    Moet je de andere noten ook weten liggen? :3


    Only losers can act the way you do

    151209 schreef:
    Dus je hebt zes snaren, je begint te tellen vanonder.

    2: Zonder iets in te drukken is het de si. Druk je het eerste vakje in (eerste fret), is het de hoge do.
    3: Zonder iets in te drukken is het de sol. Druk je het tweede vakje (tweede fret) in, heb je de la.
    4: Zonder iets in te drukken heb je de re. Druk je de tweede fret in, de mi. Als je de derde fret indrukt, heb je de fa.
    5: Druk de derde fret in, dan heb je de lage do.

    Moet je de andere noten ook weten liggen? :3
    Ik weet eigelijk niets van een gitaar of notenxD


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    ItsYouAndMe schreef:
    (...)Ik weet eigelijk niets van een gitaar of notenxD
    Maar snap je mijn uitleg? :'D

    [ bericht aangepast op 22 dec 2009 - 22:19 ]


    Only losers can act the way you do

    151209 schreef:
    (...)Maar snap je mij uitleg? :'D
    redelijk
    maar hoe bedoel je met in drukken?

    [ bericht aangepast op 22 dec 2009 - 22:20 ]


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    ItsYouAndMe schreef:
    (...)redelijk
    maar hoe bedoel je met in drukken?
    De snaar indrukken. Dus met je linker hand, je vinger op die fret zetten. Je vinger moet wel goed geplaatst zijn (ongeveer vanonder van de fret) anders klinkt de snaar niet goed :]


    Only losers can act the way you do

    151209 schreef:
    (...)De snaar indrukken. Dus met je linker hand, je vinger op die fret zetten. Je vinger moet wel goed geplaatst zijn (ongeveer vanonder van de fret) anders klinkt de snaar niet goed :]
    aah ik denk dat ik het snap


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    haha, gaaf;)
    ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar mischien kun je een filmpje op youtube opzoeken waarin ze daar een uitleg over de noten geven?
    ik ben nu bezig om sos van jb op de gitaar te leren spelen(A)


    We waste time looking for the perfect lover, instead of creating the perfect love.

    Je moet zo'n boekje voor noten en acoorden kopen.


    everything you imagined, and more...

    E A D G B E

    Oke standaard stemming
    -Mijn gitaren zijn allemaal ontstemt met een paar kruisen & mollen dus-

    Nja ik snap niet hoe sommige het hier uitleggen O.o

    JB zal geen gitaar met 7snaren gebruiken -ik spaar voor een custom zo :Y)-

    Maar dan speel in een akkoord niet zo moeilijk (; Of kijk eerst op tabs ofz op internet.
    Meestal vind je het daar beter.


    You’re Columbus, a love pioneer who presents a new land to me