• waren we aan het onderwerp over de concentratiekampen enzo, en hij liet een boek zien met foto's 'Het boek der kampen' echt niet normaal, zo'n gruwelijke foto's heb ik nog nooit gezien, ik weet niet of ik het allemaal mag beschrijven enzo dus ga ik het ook niet doen, maar ik kan echt amper geloven wat ze met de mensen daar allemaal hebben gedaan.
    -wat denk jij daar van?


    Cowards die many times before their deaths.

    Ik vind het echt verschrikkelijk allemaal. In Drenthe (geloof ik?) ben ik naar zo'n monument geweest. Ik werd echt misselijk van het idee gewoon. Het is en blijft verschrikkelijk, ookal is het al zo lang geleden. Ongelofelijk.

    Pure horror. Hoe een mens dat een ander mens aan kan doen? Getekent voor het leven. Dan was je misschien beter af met een kogel in het begin...


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Artemis schreef:
    Pure horror. Hoe een mens dat een ander mens aan kan doen? Getekent voor het leven. Dan was je misschien beter af met een kogel in het begin...


    ik had allang zelfmoord gepleegd als ik daar had gezeten.


    Cowards die many times before their deaths.

    Als een grote groep mensen de totale macht in handen heeft, dan kun je erop gaan wachten dat vreselijke dingen gaan gebeuren. Dit is echt een goed voorbeeld. Ik denk dat als ik in nazi-Duitsland had gewoond destijds, ik ze nog meehielp met joden pakken. Hitler was zo duivels goed in het manipuleren van mensen, daar sta ik nog versteld van :o
    Dat maakt het er niet minder erg op. De SS schoot op mensen als ze zich verveelden, of lieten ze dingen oppakken die hoog in het prikkeldraad zaten.
    De Russen in '45 konden er ook wat van. Waren de mensen in die kampen eindelijk bevrijd, werden de vrouwen alsnog verkracht. Mooie bevrijding is dat...


    No growth of the heart is ever a waste