• Wie kent die boekenserie? =3
    Hij bestaat uit 6 delen en de eerste drie zijn vertaald naar het Nederlands. Met het 4e deel zijn ze bezig, als ik het goed heb. Het is fantasy, denk ik, want er komen allerlei mythes in voor en zo :'D.

    Tralala, ik zal even de achterkant van het eerste deel (De Alchemist) overtypen voor de geïnteseerden;;

    De legende: Nicolas Flamel werd geboren op 28 september 1330 in Parijs. Bijna zevenhonderd jaar later wordt hij gezien als de grootste alchemist van zijn tijd. Er wordt gezegd dat hij het geheim van het eeuwige leven heeft ontdekt. Volgens de archieven stierf hij in 1418, maar zijn graf is leeg..
    De waarheid: Nicolas Flamel leeft nog, dankzij de Elixer van het Eeuwige Leven. De formule hiervan zit verborgen in de Codex van Abraham de Magnus, het boek met de machtigste magie de er bestaat.
    Dr. John Dee was vierhonderd jaar geleden de adviseur en astroloog van koningin Elizabeth 1. Hij heeft zich toen verbonden met de Duistere Alouden: de krachten van het kwaad die van plan zijn de mensheid te vernietigen.

    Als de millennia-oude voorspeling juist is, zijn Sophie en Josh Newman de enigen die hem kunnen tegenhouden. Maar dan moet het flamel eerst lukken om hun bijzondere krachten te doen ontwaken..

    Wie o wie kent dit of lijkt het leuk? :Y) Muwhaha, ik raad het zeker aan.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2010 - 13:43 ]


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Mij lijkt het wel wat.

    Die kerel komt toch ook een beetje voor in Harry Potter?


    Je bent zowel de weg als degene die hem bewandelt.

    Onderbroek schreef:
    Mij lijkt het wel wat.

    Die kerel komt toch ook een beetje voor in Harry Potter?


    Ja, in het eerste deel volgens mij.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2010 - 13:45 ]


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Voiceless schreef:
    (...)

    Ja, in het eerste deel volgens mij.


    Hij stond op zo'n kaartje van chocokikkers, bij perkapoepje. Omdat perka die levenselixer bewaard op Zweinstein en Flamel die had gemaakt toch?


    Je bent zowel de weg als degene die hem bewandelt.

    Die boeken lijken mij leuk om te lezen. :D


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Onderbroek schreef:
    (...)

    Hij stond op zo'n kaartje van chocokikkers, bij perkapoepje. Omdat perka die levenselixer bewaard op Zweinstein en Flamel die had gemaakt toch?


    Ja, als ik me het goed herinner wel, ja :'D.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Mie likes. haha ik denk dat ik hem wel ga lezen.


    We can only learn to love by loving.

    Mhehe, ik dacht al: Nicolas Flamel.. Hm, Harry Potter and the Philosopher stone? :']


    http://ciinderella-.tumblr.com/

    Hehe, ik dacht nu serieus dat je een verhaal over Flamel ging schrijven. - maar dan in Harry Potter stijl. -

    Ze lijken me wel boeiend, ja. ^^


    Let the Night embrace you

    Ik heb de eerste twee delen gelezen, de rest hebben ze bij ons niet :'D Maar ik vind die boeken echt geweldig :o Hoe van die gebeurtenissen daarin uitgelegd worden enzo. Like die brand in London krijgt ineens een heel andere betekenis en dat vind ik echt goed gedaan :3


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Wij hebben geloof ik deel 1, dus als ik hem kan vinden, ga ik hem wel een keer lezen.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Onderbroek schreef:
    Die kerel komt toch ook een beetje voor in Harry Potter?

    Jup, maar hij heeft ook echt bestaan. Net als veel personen uit Harry Potter, eigenlijk.

    Wij hebben de eerste drie delen thuis liggen. Maar ik heb eerlijk nog niet de tijd genomen om aan deel 2 te beginnen. M'n broertje is in ieder geval wel heel enthousiast over de serie 8)


    Tell me no stories and I'll tell you no lies.

    Fantasyst schreef:
    (...)
    Jup, maar hij heeft ook echt bestaan. Net als veel personen uit Harry Potter, eigenlijk.

    Wij hebben de eerste drie delen thuis liggen. Maar ik heb eerlijk nog niet de tijd genomen om aan deel 2 te beginnen. M'n broertje is in ieder geval wel heel enthousiast over de serie 8)


    Whaha, wat vond je van het eerste deel? (cat)


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Wie heeft die boeken geschreven? Want, die wil ik lezen =D
    Ach, ik zie het al xd

    [ bericht aangepast op 2 maart 2010 - 12:43 ]


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Wil ik altijd nog een keer lezen. Is het net zoiets als de Da Vinci Code?


    "Let them eat cake!"

    Mythical schreef:
    Wil ik altijd nog een keer lezen. Is het net zoiets als de Da Vinci Code?


    Geen idee, die heb ik niet gelezen XD


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'