• Want ik kocht vandaag een blikje energy bij de Lidl en ze vroegen m'n ID kaart. Je mag geen energy meer kopen als je onder de 14 bent, namelijk. Ik ben 24....

    ....
    ....
    ....
    ....
    ....
    ....


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Damn, normaal gesproken zou ik zeggen: vat het op als een compliment, maar 13 is wel erg jong :'D da's niet leuk


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Dit gevoel ken ik...

    Ik was met Inge (square) naar de bioscoop, naar een 12+ film, en de vrouw achter de kassa vroeg hoe oud ik was. Ik was toen nog 22, dus ja, blijkbaar leek ik 11 of 12? Je bent niet de enige die 10 jaar jonger werd ingeschat.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    I know that feel.
    Ik mocht zonder ID ook niet naar deadpool.... Of paracetamol kopen bij de Etos :') schijnbaar moet je voor dat laatste ook minstens 16 zijn. Het doet nog erger zeer als de mensen achter de kassa gewoon jonger zijn dan jijzelf.

    Ik vat het nooit op als compliment in ieder geval, haha. Mijn moeder moest ook tot haar 35e nog haar legitimatie laten zien, dus ik ben nog net over de helft :/


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik zag ooit in een supermarkt in NL de volgende tekst staan: “Alcohol mag enkel verkocht worden aan wie +18 is. De medewerkers zijn verplicht het tonen van de identiteitskaart te vragen aan wie jonger dan 25 lijkt”.
    Dus mocht het een troost zijn, misschien waren ze verplicht het te vragen aan wie 20 of jonger lijkt of zo en dacht ze dat je 20 was. 🧐😜 Nog steeds een stuk jonger dan je bent, maar niet zo erg als 10 jaar verschil. :’)


    Ik wil een tuin vol egels

    Mij wordt dat bijna iedere keer gevraagd. Ik vind het gewoon beledigend. Al vind ik het bij jou wel een heel extreem verschil, jeetje, dat is inderdaad niet leuk.


    26 - 02 - '16

    Ik wordt ook vaak zat om mijn leeftijd gevraagd met mijn 21 jaar, maar tien jaar jonger is wel heel erg intens.
    Maar vandaag vroeg één van mijn leerlingen vandaag hoe oud ik was en toen ik 21 zei, stond hij ook wel even verbaasd te kijken.


    Stenenlikker

    Dit is wel een heel heftige, en kom op, al je even nadenkt kan je waarschijnlijk ook wel zien dat je ouder bent dan 14? Ik word altijd jonger geschat, of als ik zeg dat ik 22 ben is het: 'dat zou je ook niet zeggen.'

    Nee, joh. Thanks dat je het nog even zegt, dat had ik zelf nog niet door na 1000x m'n ID laten zien in winkels.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Au dat zal wel pijnlijk voelen. Als je onder de 18 geschat wordt, dat kan je misschien nog beetje opvatten als compliment. Maar onder de 14 (':
    Ik ben nu 25 en wordt al een tijdje niet meer naar id gevraagd.
    Alleen laatst in de Lidl werd ik naar id gevraagd. En dat was juist het moment dat ik hem niet bij me had. (':
    Gelukkig had mijn vriend hem wel bij hem, anders had hij zijn biertjes niet mee mogen nemen vanwege mij xD

    [ bericht aangepast op 10 okt 2018 - 8:12 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Mij gebeurt dat best vaak eigenlijk. Ik ben 25 en heb een jong gezicht en occasioneel ook acne. Als ik soms namens mijn organisatie ergens kom, hebben mensen volgens mij vaak de indruk dat ik een stagiair ben ofzo, maar als ik vertel dat ik al bijna 3 jaar hier werk, trekken ze altijd vreemde gezichten. Mogelijks ook omdat de gemiddelde leeftijd van mijn organisatie tussen de 55 en 65 ligt en ik dus 30-40 jaar jonger ben dan de gemiddelde collega. :')
    Als ik in Nederland op café ga, vragen ze ook gegarandeerd iedere keer mijn ID als ik iets alcoholisch kies. In België nooit.

    Maar ik moet ook eerlijk zijn: ik vind het soms moeilijk in te schatten. Zou ik wat meer make-up op doen, dan zou ik er waarschijnlijk ook automatisch ouder uit zien en het probleem niet meer hebben. Maar 2 jaar geleden (was ik 23) ging ik mijn studentenvereniging helpen en zat ik mee aan de kassa van een TD. Omdat er cocktails aanwezig waren moesten we iedereen die jonger dan 18 was een andere kleur stempel geven. Gezien het net 'de laatste 100 dagen' waren, kwam er ook heel veel middelbaar schoolvolk op onze fuif af. Dus dat was continu ID's checken en ik heb er per ongeluk ook enkelen gecheckt die dat bijvoorbeeld even oud of ouder waren dan ik omdat ik het gewoon niet zag! =P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik word ook altijd jonger geschat. Altijd leuk als ze denken dat je 15 bent terwijl je 26 bent, so I know the feeling.

    Hahaha ja ik voel je. Ik werd laatst door een goede vriend van m’n oma 13 geschat terwijl ik 20 ben.

    Ik zeg altijd maar zo, later heb je alleen maar profijt hier van, dan schatten mensen je 25 terwijl je 50 bent (:


    Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet verliest.

    Net nog iets relatables in de trein.

    Een volwassen vent liet mij met een veel te grote glimlach op het knopje drukken. Ik bedoel, hij zei letterlijk in een kinderstemmetje dat ik wel voor hem mocht drukken als ik het op tijd deed, want hij moest de trein halen. Hij zei ook "oké nu!" toen de trein begon te remmen.

    Ik reek uit naar de knop omdat ik er óók uit moest en naast de knop stond. Niet omdat ik een triggerhappy kind van 10 ben dat graag op knopjes drukt :').
    Wat doet een kind überhaupt alleen op de trein om 18:30.

    [ bericht aangepast op 10 okt 2018 - 18:37 ]


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Die is wel heel extreem haha. Ik word zelf ook best vaak gevraagd om mijn ID bij 16+ dingen terwijl ik 22 ben. Sterker nog; mijn klas dacht ook dat ik 17 of 18 was toen ik mezelf voorstelde.

    Maar ik moet wel zeggen dat het soms lastig is hoor. Ik werk bij de bios en moet daarvoor ook vaak inschatten hoe oud iemand is, en ik heb zelf dus ook wel mensen om een ID gevraagd terwijl ze dan dus gewoon 20+ zijn.

    Ik snap inderdaad dat het soms heel lastig kan zijn en ik heb er ook wel om gelachen met d'r, maar damn D:

    En omg zo fijn dat ik niet de enige ben. Beter zijn we straks allemaal wel ontzettend strakke en knappe oma's tho.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik ben 22 en word regelmatig veel jonger geschat. :') Niet 13, maar wel 15/16 lol.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.