• voor de mensen die van hersenkrakers houden:

    Eén van de vele tunnels in de rotsen langs het Vierwoudstedenmeer heeft als doorsnede een halve cirkel met een diameter van 8 meter. het voetpad heeft aan beide zijden een breedte van één meter. een camper rijdt juist langs het voetpad wat is de maximale toegestane hoogte van de camper?


    ps; GEBRUIK STELLING VAN PYTHAGORAS
    &please als je weet hoe je eraan komt, tell me want ik word gek! het is trouwens een wiskunde opdracht in me boek.

    http://www.quizlet.nl/foto.php?id=155497 << TEKENING

    [ bericht aangepast op 2 maart 2010 - 20:38 ]


    So far away..

    Als je even wacht ga ik kijken of ik hem goed heb.


    Je bent zowel de weg als degene die hem bewandelt.

    Kut je niet gewoon de wortel van zeven pakken ofzo?
    Anders weet ik het ook niet.


    Je bent zowel de weg als degene die hem bewandelt.

    Dit heb ik vandaag gehad bij wiskunde =D W8 ik ga het even proberen :'P * pakt blaadje =D* Ik ben er achter dat dit presies de zelfde som is :'D
    Dan krijg je AB(2)+ BC(2) = AC(2)
    In de halve cirkel zet je in het midden een stip, Van die stip naar de zijkant van de tunnel is dus 4 Maar aangezien je vanaf het voetpad rekend dat al 1 id word het dus 3. Dan teken je vanaf het voetpad een lijn recht omhoog en dan vanaf omhoog trek je een lijn naarhet midden waardoor je een driekhoek krijgt. De uiterste zijde( dus de stip in het midden) Noem je A die tegen het voetpad noem je B en de bovenste noem je C.
    Nu kan je gaan rekenen
    AB(2)+ BC(2)= AC(2)
    3(2)+ BC (2) = 4 (2)
    9+ BC(2)= 16
    BC(2)= 7
    Dan neem je wortel van 7 en dat is ongeveer 2.6
    Ik heb even een tekening gemaakt:
    http://img9.imageshack.us/img9/3554/wisunde.jpg

    Als het goed is is dit het ^-^

    [ bericht aangepast op 2 maart 2010 - 23:34 ]


    I'll decide when to die,until then let me life my way

    Fernandes schreef:
    Ik snap er nu al helemaal niks van. o.o
    -ik ben een ramp met wiskunde-

    deze opdracht heb ik nu, snap der niks van..

    Dat weet ik wel, maar ik moet even nadenken hoe dat ook al weer zit


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    wat ik denk klopt vast niet, maar moet je niet gewoon 3 in het kwadraat + 8 in het kwadraat doen en daar de wortel van trekken?
    Dus de wortel van 73? Dat zal iets van 8,5 ofzo zijn?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Trekvlek schreef:
    Hm, ik denk dat ik het wel snap, maar ik heb geen zin om het uit te rekenen o_o.


    dat ^^


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    BloodCreek schreef:
    Dit heb ik vandaag gehad bij wiskunde =D W8 ik ga het even proberen :'P * pakt blaadje =D* Ik ben er achter dat dit presies de zelfde som is :'D
    Dan krijg je AB(2)+ BC(2) = AC(2)
    In de halve cirkel zet je in het midden een stip, Van die stip naar de zijkant van de tunnel is dus 4 Maar aangezien je vanaf het voetpad rekend dat al 1 id word het dus 3. Dan teken je vanaf het voetpad een lijn recht omhoog en dan vanaf omhoog trek je een lijn naarhet midden waardoor je een driekhoek krijgt. De uiterste zijde( dus de stip in het midden) Noem je A die tegen het voetpad noem je B en de bovenste noem je C.
    Nu kan je gaan rekenen
    AB(2)+ BC(2)= AC(2)
    3(2)+ BC (2) = 4 (2)
    9+ BC(2)= 16
    BC(2)= 7
    Dan neem je wortel van 7 en dat is ongeveer 2.6
    Ik heb even een tekening gemaakt:
    http://img9.imageshack.us/img9/3554/wisunde.jpg

    Als het goed is is dit het ^-^


    Hoe kom je nu aan die 4 voor AC?
    Ja, wat ervoor komt vond ik ook.
    Maar die 4 voor AC komt blijkbaar uit de lucht.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please