• Duidelijk geschreven door een hater.

    Spijbelen om 5 dagen te kunnen kamperen voor de deuren van Vorst Nationaal. Het gaat niet alleen tegen alle regels van het gezond verstand in, wie gaat er nu in hemelsnaam in het midden van de winter in de kou, regen en wind wat buiten liggen? Het legt ook een hypotheek op de slaagkansen van de tienermeisjes in kwestie op school, want velen konden het zich wellicht niet permitteren om wat lessen over te slaan . Maar vooral: het is dom, zeker als je weet dat de Tokio Hotel-hype volledig gaan liggen is.

    We banen ons een weg door al de troep die het “kamp Tokio” voor de deuren heeft achtergelaten. De aanblik is er ronduit ranzig en het stinkt er, her en der liggen bekers, verzopen karton, hier en daar ligt ook gebruikte beschermende goudkleurige folie die dient om de lichaamswarmte op peil te houden. Uiteindelijk bleek dat alles een maat voor niets van de die hardfans. Slechts 6000 mensen zakten af naar Vorst Nationaal, de balkons bleven dicht.
    Wie iet of wat de charts volgt, zag de bui al lang hangen. Het laatste album Humanoid van de twintigjarige tweelingbroers Tom en Bill Kaulitz hield het 7 weken vol in Vlaanderen en 10 in Wallonië. Ook de persbelangstelling was tamelijk mager voor dit optreden: 2 cameraploegen en een handvol fotografen. En toch vond het management van Tokio Hotel het nog steeds nodig om de fotopas voor uw favoriete concertsite te weigeren.
    20u, de band laat op zich wachten. Op het laatste moment tekenen enkele meisjes nog hartjes op hun wangen met daarin “TH” of “Bill”. Sommigen tekenen het logo na van de groep. Een enkeling is wel zeer ver gegaan: ze heeft het hoofdhaar voor de gelegenheid vol gel gestoken, om tot een soort groots uitgevallen hanenkam te komen, net zoals de frontman. Al bleek die van hem deze keer een stuk platter.

    Uit een spacy egg, verschijnt de groep dan rond kwart na acht. Tieners hadden al vele keren de ziel uit het lijf geroepen om hun band op het podium te krijgen. Kaulitz draagt een zonnebril en zet die nog tijdens “Noise” af. Gegil. De man zal anderhalf uur lang in een soort leren pak op het podium staan, en verschillende lichtgevende harnassen en stekels erover plaatsen. Helemaal van de pot gerukt zijn dan ook “Humanoid” en “Phantomrider” waarbij Kaulitz als een soort ruimevaartmotard samen met zijn broer op klassieke gitaar, Georg Listing op bas en Gustav Schäfer op drums een akoestische versie brengen. Beeldt u in, een motard met leren pak, die even op een krukje gaat zitten om een poging te doen om “intimistisch” te doen. Lachwekkend gewoon. We hadden het zien aankomen trouwens dat Kaulitz nog op een moto op het podium zou staan: en jawel zo gebeurde het ook tijdens “Dogs Unleashed”.
    Bill Kaulitz bewees tevens een behoorlijk zwak zanger te zijn. Hoge noten bij “connect you” uit “Human connect to you” klonken vals. De tienermeisjes zullen zich vooral herinneren dat de frontman tijdens dat nummer zijn jasje uitdeed wat voor –jawel – gegil zorgde. “Brussels how do you feel? I feel so cool. Are you ready to have some fun? Welcome to the Humanoid City” sprak Kaulitz ons toe. Een prijs in originaliteit zal die opener alvast niet scoren. “World behind my wall” kreeg visuals mee van de Berlijnse muur, een verwijzing naar de val van de Berlijnse Muur. Eind 2009 werd nog stilgestaan dat de Muur 20 jaar geleden was gevallen.

    Al gauw begint het format van Tokio Hotels muziek ons wat te voorspelbaar te worden. Bij “Hey you” drumt Gustav Schäfer het ritme van “We will rock you”, waardoor het publiek mee in de handen klapt. Velen voelen zich ook aangesproken wanneer Kaulitz vraagt of er buitenaardse wezens in de zaal zitten. Gegil volgt, de overgang naar een stevig meegezongen “Alien” is het. In Your Shadow (I Can Shine) klinkt klef. Het is wachten tot “Ready, Set, Go!“ dat stevig meegescandeerd wordt door het jonge volkje: het ene vingertje in de lucht, terwijl ze met de andere hand foto’s maken of met de gsm filmen. Al een geluk dat meisjes meerdere dingen tegelijk kunnen doen. Het is dan pas dat we beleven wat zich ongeveer een gans optreden tijdens Werchter Boutique 2008 afspeelde: onwaarschijnlijk hevig meekelen. Screamin’ krijgt een streepje Engelse Monsoon mee en wordt later in de Duitse versie volledig gezongen. Het blijft nog steeds hun grootste nummer.
    Tijdens “Dogs unleashed” viel het op dat de synths op tape stonden, wellicht stond er van het ganse optreden nog wel een heel pak meer op tape. Behalve de stem van Bill Kaulitz, die was 100% live, jammer genoeg soms. Ook in “Love and death” had ie moeite om de toon te vinden op de woorden “love you” en eerder bij “World behind my wall” zat hij er soms onder, waarbij hij weliswaar herstelde door naar de juiste noot te glijden met zijn stem.

    Muzikaal stelde het dus allemaal niet zo veel voor. Vooral op visueel vlak, met een catwalk, bruggen naast het drumpodium dat op en neer kon, metershoge vlammen tijdens “Darkside of the sun”, een pianodeksel dat in de fik ging tijdens “Zoom into me” en confetti dat de lucht in werd geblazen tijdens de laatste bis “Forever now” wist de band te scoren. Verder raakte het optreden onze koude kleren niet. Maar de vele tienermeisjes in de zaal zullen het wellicht een “buitenaards goed” optreden gevonden hebben.
    “Forever now” het is maar zeer de vraag of dat ook opgaat voor Tokio Hotel .
    < Bert Hertogs >


    Wat vonden jullie ervan???
    Bill zong toch nie vals?
    Volgens mij was et volledig live.


    I live on the pages of these books, dance between the words and get lost in the maze of pure beauty.

    NYC schreef:
    (...)
    Ik vond die kleding vreselijk ik dacht echt: Jezus grapje zeker wat draagt hij nou weer!? :Y) En inderdaad Ahoy was wel beter voorzover ik heb gehoord maar dit gaat dan ook over Vorst.


    Hhahaha, dat dacht ik ook toen hij op het podium verscheen, maar het is allemaal show, en als hij dat leuk vind, mij best.
    Ja, daarom geef ik ook toe dat hij in Vorst slechter was ^^


    Your make-up is terrible

    Aprella schreef:
    (...)

    Hoe kan je dat weten als je er niet was tijdens het concert?

    Was jij er wel dan? (nerd)


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Assassin schreef:
    (...)

    Hhahaha, dat dacht ik ook toen hij op het podium verscheen, maar het is allemaal show, en als hij dat leuk vind, mij best.
    Ja, daarom geef ik ook toe dat hij in Vorst slechter was ^^

    Ik dacht ook echt van dat ie nog kan bewegen. En niet stikt van de hitte. Dara krijgt ie dan wel mijn respect voor.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    NYC schreef:
    (...)
    Youtube daar kan je tegenwoordig alles op zien. En hij droeg echt vreselijke kleding en de noten waren gewoon niet altijd zuiver. Het is gewoon zo, en die man die zegt gewoon waar het opstaat, de populatiteit is gedaald. En ben je ergens helemaal gek van geef je dit soort dingen nou eenmaal niet toe.


    Wat je van iemand z'n kleding vindt is puur een kwestie van mening en smaak. En via YouTube hoor je dat echt niet goed, hoor.

    En nee, ik zeg niet dat-ie 100% zuiver zong, maar we moeten niet overdrijven, het was niet zo slecht als hij beweert.


    Mysli zdes' uzhe ne vazhny

    NYC schreef:
    (...)
    Was jij er wel dan? (nerd)


    Ja :').


    Mysli zdes' uzhe ne vazhny

    NYC schreef:
    (...)
    Ik dacht ook echt van dat ie nog kan bewegen. En niet stikt van de hitte. Dara krijgt ie dan wel mijn respect voor.


    Haha, ik vroeg me al af hoe hij dat leren pak na de show uitkrijgt.


    Your make-up is terrible

    Aprella schreef:
    (...)

    Ja :').

    Nee want dit gaat over Vorst en volgens mij was jij daar niet. En buiten dat staan er genoeg goede filmpjes op YT en hoor je het snel als iets niet zuiver is.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Assassin schreef:
    (...)

    Haha, ik vroeg me al af hoe hij dat leren pak na de show uitkrijgt.

    Haha niet. Hij springt meteen na de show op zijn motor en springt dan zijn bed in xd Volgens mij krijg je dat ding nooit meer uit als ie eenmaal aan is.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    NYC schreef:
    (...)
    Nee want dit gaat over Vorst en volgens mij was jij daar niet. En buiten dat staan er genoeg goede filmpjes op YT en hoor je het snel als iets niet zuiver is.


    Oh, ik dacht dat je Ahoy of een ander concert van de tour bedoelde.. Nope, ik was niet in Vorst, nee.
    Maar ik heb toevallig ook filmpjes gezien; een vriendin van me was wel in Vorst en belde mij tijdens het concert, en ik vond het net zoals in Ahoy en dat was goed.
    Maar dan zal ik wel weer fout zitten, en dan zal ik zeker wel alleen de "goede" filmpjes hebben gezien. 8D


    Mysli zdes' uzhe ne vazhny

    NYC schreef:
    (...)
    Haha niet. Hij springt meteen na de show op zijn motor en springt dan zijn bed in xd Volgens mij krijg je dat ding nooit meer uit als ie eenmaal aan is.


    LOL gaat lekker stinken. Misschien knippen ze hem er elke week uit voor een nieuwe.


    Your make-up is terrible

    KOMMxNOISE schreef:
    (...)

    dus met je rug naar het podium?


    Nee, ik bedoel bij het aanschuiven voor het concert.


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Aprella schreef:
    (...)

    Oh, ik dacht dat je Ahoy of een ander concert van de tour bedoelde.. Nope, ik was niet in Vorst, nee.
    Maar ik heb toevallig ook filmpjes gezien; een vriendin van me was wel in Vorst en belde mij tijdens het concert, en ik vond het net zoals in Ahoy en dat was goed.
    Maar dan zal ik wel weer fout zitten, en dan zal ik zeker wel alleen de "goede" filmpjes hebben gezien. 8D

    Haha een miscomminucatie kan 8) Ik zou het niet weten maar die hoge noten die waren naar mijn mening niet zo goed maarja meningen verschillen.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Assassin schreef:
    (...)

    LOL gaat lekker stinken. Misschien knippen ze hem er elke week uit voor een nieuwe.

    Ruik de volgende keer anders even. :Y)
    Hahahaha jaa. Ik zie het al voor me: ''Bill even stil blijven staan straks knippen we verkeerd.'' En dan trekken ze een heel serieus gezicht en gaat Bill ineens met zijn handen voor zijn kruis staan ofzo.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    NYC schreef:
    (...)
    Haha een miscomminucatie kan 8) Ik zou het niet weten maar die hoge noten die waren naar mijn mening niet zo goed maarja meningen verschillen.


    Zou best kunnen hoor, ik heb niet alles gezien/gehoord, dus je kan best gelijk hebben.
    -Genau, miscommunicatie :').


    Mysli zdes' uzhe ne vazhny

    NYC schreef:
    (...)
    Ruik de volgende keer anders even. :Y)
    Hahahaha jaa. Ik zie het al voor me: ''Bill even stil blijven staan straks knippen we verkeerd.'' En dan trekken ze een heel serieus gezicht en gaat Bill ineens met zijn handen voor zijn kruis staan ofzo.


    Hahahahahahahah, arme jongen. Als dat gebeurt is het geen jongetje meer.


    Your make-up is terrible