• Ik krijg een hekel aan mezelf. Ik weet dat ik moet leren, maar ik doe het niet. Ik blijf het uitstellen totdat er uiteindelijk niets van komt, totdat het te laat is.
    Mijn SE-week is vandaag begonnen. Eerst twee uur maatschappijleer en daarna een uurtje Engels. Ik had niet geleerd voor het eerste proefwerk en voor het tweede proefwerk begon ik pas te leren nadat ik het eerste af had.
    Morgen heb ik economie, scheikunde en Nederlands. Van economie heb ik niet eens opgaven gemaakt en ik weet dat ik voor dit proefwerk een voldoende moet halen, maar ik heb niet geleerd. Van scheikunde snap ik helemaal niks meer en voor Nederlands heb ik ook nog niet geleerd.

    Als ik zo doorga, red ik het gewoon niet. Ik zit in 4 VWO en kan dit makkelijk aan, als ik wat meer zou doen.
    Nee, ik hoef geen ideeën om me beter te concentreren, om me beter tot leren aan te zetten. Ik ken mezelf al lang genoeg om te weten dat het toch niet helpt. Ik heb mijn moeder dit de vorige SE-week al verteld en ze liet me beloven goed te leren. Ik loog, alweer. Ik had helemaal niet geleerd, doe ik nog steeds niet. Ik haat mezelf voor mijn leugens, volgens mij lieg ik namelijk over de helft van wat ik zeg. Ik lieg te snel en te gemakkelijk en dat is niet iets goeds.
    Ik denk dat ik mijn mentor maar ga mailen, in de hoop dat hij me kan helpen. Al betwijfel ik dat. Ik heb geen zin om net als Amanda iedere dag een paar uur langer op school te blijven, want uiteindelijk doe ik dan toch niks. Ik kan me sowieso nergens anders concentreren dan in mijn eigen kamer, als dit al onder concentreren valt.

    Yeah, ik ben nogal down nu. Ik moet dit snel weer onder controle krijgen, want anders word ik echt depressief - daar hoef ik trouwens geen commentaar op, want jullie weten niet hoe ik ben, hoe ik denk en wat er allemaal al is gebeurd. Dus ja, ik kan depressief worden.

    Dit moest ik even kwijt, sorry als jullie me nu een aansteller vinden. Het maakt me eigenlijk niet veel uit - en alweer een leugen.


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    Sterkte, je kan het het beste melden ja! Succes, en nu je het zegt ik moet mijn Biologie nog leren...


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Wow heftig. Ik weet niet of ik je kan helpen. Je kan samenvattingen maken, dat is niet echt irritant, maak het met muziek op en leer het daarna. Of ezelsbruggetjes, en maak het leuker door ze grappig te maken ofzo? Nou ja, in ieder geval veeeeel sterkte!

    Dat heb ik ook alleen in mijn kamer kan ik leren. En sterkte,het lukt je wel!

    Dat heb ik ook hoor!:O
    1e SE week had ik helemaal niet geleerd, dus ik had mezelf beloofd voor de 2e SE week te leren,
    deed ik ook niet:O
    dus ik haatte mezelf @ dat moment ook...
    vandaag had ik een toets, weer niet geleerd,
    weer een onvoldoende erbij:S

    && ik kan me ook nergens anders concentreren, behalve thuis, ookal wil dat ook niet echt:S
    ik vraag me af of ik wel concentratie heb:S


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Sensible schreef:
    Wow heftig. Ik weet niet of ik je kan helpen. Je kan samenvattingen maken, dat is niet echt irritant, maak het met muziek op en leer het daarna. Of ezelsbruggetjes, en maak het leuker door ze grappig te maken ofzo? Nou ja, in ieder geval veeeeel sterkte!

    Ezelfsbruggetjes helpen bij mij altijd! Of soms, als ik me niet kan concentreren geef ik mijn leerstof aan mijn moeder en dan zegt zij dingen en legt het een beetje uit, en ik kan het meestal dan beter onthouden. Like op een examen bijvoorbeeld herinner ik me dan dat zij dat me had gevraagd.


    Tanya is de beste.

    Ik heb eigenlijk van hetzelfde probleem. Maar ik word altijd afgeleid. ;$


    None but ourselves can free our minds.

    Ik heb precies hetzelfde. Wees blij dat je al in 4 VWO zit. Ik zit nu 2 VWO met 5,9 tekorten.. is wel makkelijk op te halen, maar zin? die heb ik echt niet! ook al heb ik daar al zoveel gesprekken over gehad. Je moet gewoon in je hoofd zeggen dat je het gaat doen. Ik denk dat t motivatie is..


    So far away..

    Tja ik weet presies wat je bedoeld, ik zit. dan nu in VWO 2 maar mijn AK leraar had dat al uitgelegd. In de eerste 3 jaar van VWO krijg je veel te weinig huiswerk en dan opeens in de 4de krijg je zo veel huiswerk, en dan kun je het niet meer allemaal leren een dag van te voren. Daarom blijven veel mensen zitten in 4 VWO.


    Easy peasy, pumpkin peasy, pumpkin pie, motherfucker!

    Vertel het eerlijk tegen je ouders en vraag of je even een week (of 2) tot rust mag komen. Gewoon ff nix. ik denk dat dat zal helpen.
    Veel sterkte(Y)


    Het leven is als een neus... Je moet eruit halen wat er in zit

    Lieverd, je mag jezelf niet gaan haten, daar wordt het niet beter op. Probeer gewoon je best te doen, en probeer dingen anders te gaan doen. Voor jezelf.
    Ik , je ouders, en iedereen gelooft in je! het gaat je wel lukken (flower)

    Sensible schreef:
    Wow heftig. Ik weet niet of ik je kan helpen. Je kan samenvattingen maken, dat is niet echt irritant, maak het met muziek op en leer het daarna. Of ezelsbruggetjes, en maak het leuker door ze grappig te maken ofzo? Nou ja, in ieder geval veeeeel sterkte!


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Sensible schreef:
    Wow heftig. Ik weet niet of ik je kan helpen. Je kan samenvattingen maken, dat is niet echt irritant, maak het met muziek op en leer het daarna. Of ezelsbruggetjes, en maak het leuker door ze grappig te maken ofzo? Nou ja, in ieder geval veeeeel sterkte!


    DUDE! Get a life!!!

    Dat heb ik ook maar ik leer dan werl maar op het laatste moment en dan ga ik heel laat naar bed


    Queen of Hell is my name

    Hey! Dat heb ik ook <_<

    Maar ik heb het gered tot 6 VWO! (yeah)
    Maar k denk niet dat ik zo door kan gaan op uni :X


    quidquid excusatio prandium pro

    Imperfect schreef:
    Ik heb eigenlijk van hetzelfde probleem. Maar ik word altijd afgeleid. ;$


    it's so empty living behind these castle walls