• wat moet je doen als je down[depressief] bent?
    heeft iemand tips?
    Dankje dankje dankje!!
    want mijn broer is depressief, hij zit de hele dag op zijn kamer en komt er niet eens uit om te eten. hij praat niet meer. hij gaat bijna niet meer naar school.
    het is volgens mij heel erg!!
    ik wil hem graag helpen, want we hebben een hele goede band.
    we zijn 2ling.
    en ik kan er niet tegen hem zo verdrietig te zien.
    ik weet niet waar het aan ligt, maar kan iemand me alsjeblieft helpen??

    tnxalot.
    (H)

    Danne.. euhmm, dan ga je met hem praten.

    Was het ook, ben eruit gekomen, waardoor weet ik niet precies... Heeft bij mij een halfjaar geduurt, maar geloof me het kan langer duren xS


    Sweet dreams will come true.

    Ja,
    maar ik heb al heel vaak geprobeerd met hem te praten.
    vaak ga ik naar zijn kamer toe.
    maar hij heeft de deur altijd op slot.
    en maar heeeel soms doet hij hem open als ik klop.
    dan probeer ik hem altijd een beetje op te vrolijken enzo..
    maar als ik vraag wat er is word hij boos en zegt hij dat ik me niet met hem moet bemoeien.

    :(

    Probeer erachter te komen waar hij mee zit, de meeste depressieve mensen denken namelijk dat er niemand van hen houdt en dat ze maar beter weg kunnen zijn van de wereld.
    Kheb da ook meegemaakt.
    Je hoeft het niet direct te vragen maar probeer met slimme vragen erachter te komen ;)

    Als er nog wat is, ik ben bijna 24 uur per dag online xD


    I don't mind you keeping me on pins and needles...

    Ja,
    maar ik heb al heel vaak geprobeerd met hem te praten.
    vaak ga ik naar zijn kamer toe.
    maar hij heeft de deur altijd op slot.
    en maar heeeel soms doet hij hem open als ik klop.
    dan probeer ik hem altijd een beetje op te vrolijken enzo..
    maar als ik vraag wat er is word hij boos en zegt hij dat ik me niet met hem moet bemoeien.

    :(


    Is het net uit met zn vriendin ofzo?

    Probeer erachter te komen waar hij mee zit, de meeste depressieve mensen denken namelijk dat er niemand van hen houdt en dat ze maar beter weg kunnen zijn van de wereld.
    Kheb da ook meegemaakt.
    Je hoeft het niet direct te vragen maar probeer met slimme vragen erachter te komen ;)

    Als er nog wat is, ik ben bijna 24 uur per dag online xD


    Hmm..
    maar hoe dan?
    ik zie hem bijna nooit meer,
    zoals ik net al zei heeft hij altijd de deur op slot.

    Het is niet uit met zijn vriendin.
    Dat is nog aan,
    en dat is ook een vriendin van mij [geworden].
    en zij maakt zich ook heel erg zorgen om hem.

    Je moet met hem gaan praten en complimentjes geven. Misschien moet je eens iets samen met hem gaan doen. Of iets waar hij zich interesseert. Speelt hij bijv. heel graag een bepaald spel wat jij nooit speelt, of zelfs een hekel aan hebt, moet je gewoon vragen: 'goh... kun je mij nou eens uitleggen waar het nou om gaat, want ik snap er echt niks van!'
    zo heb ik mijn broertje uit zijn depressie gehaald en ben ik aan dat stomme stronghold spel verslaafd geraakt xD
    nja, ik hoop dat het goed komt, want het is echt zwaar kut om je broer zo te zien. dat weet ik. Geef hem maar gewoon een dikke knuffel en wacht maar tot hij gaat praten. Niet steeds bij hem weglopen, maar bij hem blijven zitten. In het begin is dat irritant voor hem, maar zolang jij het volhoudt, komt het wel los. En dan merkt hij achteraf: hee mijn zus is er toch wel voor me. Er is iemand die om me geeft. en dat geeft een heel prettig gevoel.
    XxX Doo(K)


    Neeheee, Gackt is niet geil. Gackt = seks.

    Je moet met hem gaan praten en complimentjes geven. Misschien moet je eens iets samen met hem gaan doen. Of iets waar hij zich interesseert. Speelt hij bijv. heel graag een bepaald spel wat jij nooit speelt, of zelfs een hekel aan hebt, moet je gewoon vragen: 'goh... kun je mij nou eens uitleggen waar het nou om gaat, want ik snap er echt niks van!'
    zo heb ik mijn broertje uit zijn depressie gehaald en ben ik aan dat stomme stronghold spel verslaafd geraakt xD
    nja, ik hoop dat het goed komt, want het is echt zwaar kut om je broer zo te zien. dat weet ik. Geef hem maar gewoon een dikke knuffel en wacht maar tot hij gaat praten. Niet steeds bij hem weglopen, maar bij hem blijven zitten. In het begin is dat irritant voor hem, maar zolang jij het volhoudt, komt het wel los. En dan merkt hij achteraf: hee mijn zus is er toch wel voor me. Er is iemand die om me geeft. en dat geeft een heel prettig gevoel.
    XxX Doo(K)


    dat kan ik wl proberen.
    als hij me binnenlaat.. :D

    (...)

    dat kan ik wl proberen.
    als hij me binnenlaat.. :D

    ik hoop het voor je, anders moet je hem met een smoesje naar buiten lokken van: "kan je me helpen?"
    ergens waar hij bijv. heel veel verstand van heeft.


    Neeheee, Gackt is niet geil. Gackt = seks.