• Ik weet dat ik hier zoveel topics over open, maar ik moet het steeds kwijt.
    Over Frans...
    Waarschijnlijk weten jullie dat ik er érg veel moeite mee heb. Vorig jaar zat ik er méér dan 6 uur achter voor een voldoende. Maar zelfs dan ken ik niet alles. Het is gewoon zo moeilijk en té veel. Ik heb super veel stress aangezien ik morgen (of later, als ik niet aan de beurt kom) een SO heb van Frans en Spreekvaardigheid. Maar ik heb spreekvaardigheid niet doorgenomen aangezien ik absoluut het geduld nu niet heb alles op te zoeken op de CD. Dus ga ik gewoon 'Frans denken', dat lukt wel hoop ik.
    Ik heb ong. 50 woordjes geleerd de afgelopen 2 dagen. Vandaag 10 van de 24 zinnen. Dus ik moet er nog 14, maar die krijg ik echt niet meer in mijn hoofd.
    Mijn haar zit door de war, ik sla met dingen, ik sla mijn vuist op het bureau, ik smijt met dingen. Ik voel me paranoia, ik trek het niet meer met deze -te erg woord- taal. En ik zeg dit niet om aandacht te trekken, ik smijt en sla écht met dingen. Soms komen er tranen en span ik me helemaal samen dat het pijn doet. Ik trek mijn haar eruit van stress. -Maar een paar haartjes heur, niet mijn hele kapsel dat ik kale plekken heb-
    Nee, dit trek ik niet. Ik krijg die zinnen er niet in terwijl ik écht omhoog moet. Nog maar een paar weken en dan word het besluit genomen of ik naar HAVO of VMBO ga. En ik wil ABSOLUUUUT NIET NAAR VMBO. Ik heb gezegt dat als ik naar VMBO ga, ik níet naar school ga, ik hoor daar niet thuis. Ik moet 60 punten halen voor Havo, ik heb er 58. Ik heb de laatste tijd echt goede punten gehaald. Maar Frans en Economie krijg ik gewoon niet omhoog...
    Ik haat dit, ik wil naar HAVO, punt. Ik trek dit godverdomme niet. Ik haat school, Frans is niet nodig, ik wil geen baan met Frans, waarom leer ik het, Frans is geen wereldtaal, tuf op. Ik kan dit niet, ik haat dit.

    Sorry voor dit alles. Je mag me voor gek verklaren, je doet maar, intresseert me geen reet. Je mag me gewelddadig noemen, ja, dat ben ik ook. Ik sta voor zowat alle B-vakken gemiddeld een 8... maar natuurlijk tellen die niet mee. Ze letten helemaal niet op creatieve kinderen GODVERDOMME. Ik wil later iets met tekenen doen, laat me godverdomme en let daar nu ook op.

    (huil)


    I live for the applause, you will die for it.

    Meid praat er over met je mentor praat erover dat je niet zo goed bent in F laat hem dit lezen als je er zo gefrustreerd van word! Je kan Frans toch laten vallen binnenkort?


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Ik heb ook zo'n moeilijkheden voor Frans. Laat het nu juist hét vak zijn waar je doormoet als je naar het vierde jaar Humane Wetenschappen wilt. Wat ik doe, is van alles op voorhand een schema maken, het liefst de avond dat je de leerstof geleerd hebt. En dan herhalen, maar dat zeggen de leerkrachten enkel. Ik ben ook niet meer gemotiveerd om Frans te leren, eerlijk gezegd.
    Maar als je je best hebt gedaan - en zoals ik hier moet lezen - en je alles hebt gegeven, mag je toch wel trots zijn op jezelf. Het maakt niet uit wat voor een punten je hebt.

    Sterkte!


    En ja, kinderen met talent zoals jij krijgen geen aandacht van school.

    [ bericht aangepast op 7 april 2010 - 22:12 ]


    Oh, I may be on the side of the angels... but don't think for one second that I am one of them.

    How, wacht!
    Je krijgt stres als je de volgende dag een So of een overhoring krijgt. Dat is niet de bedoeling.
    Wat als je al verder van te voren begint? En kleine delen gaat leren, een paar woordjes per keer. Dan doe je even wat anders, en dan ga je eer verder. Zo voorkom je stres, en de gevolgen van dien. Als je in kleine stukjes leert leer je makkelijker. Ook als je je goed concentreerd, en dus niet afgeleid bent. Dan kun je het beste leren. Ga dus op een rustige plaats zitten. En laat je niet afleiden! Alle electronica dus uit!
    Ook kun je het beste leren door dingen achter elkaar in je hoofd te herhalen. En anders het heel vaak op te schrijven. Ook kun je het met een online overhoorprogramma doen. (Dat gebruik ik namelijk zelf.) Het is niet erg dat je Frans niet kan. Het is idd niet een taal die je overal moet kennen. Maar, om terug te komen. Als het je écht teveel word, dan kap je er even mee. Ga even een ander vak doen, of maak even een wandeling (met je hond als je die hebt) en anders alleen. Niet stressen! Denk aan andere dingen. Niet aan dat je die toets de volgende morgen hebt. Dan gaa je alleen maar meer stressen. Ook kun je als je geen zin hebt om te wandelen, even iets lekkers eten, of even een muziek nummer luisteren om weer even rustig te worden.

    Ik hoop dat ik je zo heb geholpen?
    En je bent niet gek! Of een ''iemo''. Het is helemaal niet erg dat het leren moeilijk gaat.
    En ik vind het echt knap van je dat je kei-hard werkt om op Havo te komen/blijven!
    Ga zo door, met die instelling redt je het wel!

    Veel succes!
    X.


    Baby you're a firework, c'mon show them what you're worth.

    Niet te geloven, jullie zijn allemaal zo lief :3 en ook succes aan iedereen die nog problemen hebben met bepaalde vakken.
    ik kreeg net ook een berichtje op MSN waarvan ik een glimlach kreeg en daarna krijg ik er weer een paar bij door de berichtjes hier :3
    Het vrolijkt me echt op.


    I live for the applause, you will die for it.

    Precies. En je moet gewoon een soort van geheugensteuntjes gebruiken bij Frans :)


    SLOAN.

    En je moet je vooral niet stressen :), Want door stress dringt het nog ninder tot je door.


    SLOAN.

    Achja,
    Frans is nouw eenmaal moeilijk voor sommige mensen. Je moet de zinnen met ezels bruggetjes leren dat is eigenlijk de enige tip die ik je kan geven en misschien kunnen je ouders je helpen met ezelsbruggetjes of gewoon simpel weg instampen.
    Ik zelf heb totaal geen moeite met Frans. Zal wel liggen aan het feit dat ik 2-talig ben opgevoed en ook half frans ben maarja.
    Praat er anders met je franse leraar/lerares over of met je mentoor.
    Je kunt bv aan je franse leraar vragen of hij proef toetsen voor je heeft zodat je kan oefenen!
    Veel sterkte en suc6 in iedergeva (flower)


    Easy peasy, pumpkin peasy, pumpkin pie, motherfucker!

    Ik herken me zo in jou van vorig jaar.. maar toen had ik dat niet met Frans, maar met wiskunde en economie..
    Ik heb het hele jaar gestresst en wou ook perse NIET naar het vmbo.
    Ik heb het uiteindelijk gehaald doordat mijn mentor in me geloofde en ik er uuuuuuuuren aan heb gewerkt om tot 4en en 5jes te komen..


    Nog even doorzetten, jij komt er wel :)


    ars moriendi

    Ik heb niet echt moeite met Frans, ik haal net 50 als ik niet leer -onbelangrijk-
    Maar misschien moet je het even laten voor wat het is en je ontspannen? (:


    None but ourselves can free our minds.

    Ah echt kut! Dat heb ik dus met wiskunde! met frans heb ik weer geen moeite, maar heel veel succes misschien moet je eens op carte orange of wrts gaan oefenen ;


    I love Marshawk

    Iedereen heeft zo'n zijn slechte vakken. Dat is helemaal niet erg. Als je alleen op Frans en Economie niet zo goed staat en op de rest wel dan is dat toch geen probleem? Ik suck ook zwáár in Economie. Hopelijk hou je nog even vol, zodat je de HAVO kan doen. Ik weet zeker dat het je wel lukt! ^^


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Probeer nog even vol te houden! Het lukt vast wel, ik duim alvast voor je!
    En, als je zo graag iets creatiefs wil doen, misschien kan je dan naar een kunstschool ofzo gaan? Ik weet niet of je dat hebt in Nederland, maar in België noemt dat het KSO. En daar kan je dan kiezen voor een creatieve richting en dan heb je niet zo veel van die andere vakken meer (:


    Never run out of reasons to smile...

    ik haat frans ook ik haal bijna nooit een voldoenden :'(


    sometimes when I say "oh I'm fine" I want someone to look in my eyes and say "Tell the truth"