• Nou, ik moet dus zo'n werk maken over de verschillen tussen Nederland en Vlaanderen. En ik weet dus echt niet wat er zo verschillend is tussen de twee, dus... Wat denken jullie?

    Wat zijn de grote verschillen tussen Vlamingen Nederlanders ?
    In welk opzicht verschillen de Nederlanders van de Vlamingen en omgekeerd ?
    Denk je dat de clichés over Vlamingen - dat ze ingetogener en grover zijn- en Nederlanders - dat ze gierig en slijmerig zijn- waar zijn ?

    Merci ;D

    [ bericht aangepast op 5 mei 2010 - 15:56 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Nou, ik ben Nederlands en ik ben gierig. Maar ik weet niet of dat voor elke Nederlander geld. Ik ben gierig omdat als ik iets uitleen, ik het altijd gemold terug krijg..en daar zit ik niet op te wachten. Ik krijg het dan altijd vies of kapot terug, dus ik leen echt nooit..haha. Maar ja, zelf weet ik niet of al die dingen waar zijn die ze zeggen.


    *~* Proud Luxury *~*

    Ik vind dat die verschillen per persoon af hangen. Mijn vader is NL's en eigenlijk is hij best gierig, maar mijn vriendje is ook NL's en hij is niet per se gierig. =P
    Mijn moeder is Bels en integendeel tot mijn vader gooit ze graag geld over tafel. Maar mijn beste vriendin is ook Bels en zij gooit helemaal niet met geld. =P
    Het is soms wel dat hier dialecten zijn die je moeilijk kan verstaan, maar dat geld ook in NL =P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Vlamingen gaan minder snel hun mening zeggen dan Nederlanders, ze denken meer na over wat ze zeggen. Nederlanders zijn ook luidruchtiger.

    niet grof bedoeld


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Bedankt (; Nog mensen ?


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Vlamingen gebruiken soms andere woorden dan nl's en andersom.


    I need you like a heart needs a beat

    Ik vind dat je niet iedereen over een kam kan scheren. Ieder mens is anders - je kunt niet op de NL'ers een stempel plakken, net als op de Vlamingen. Dus met die beweringen ben ik het oneens :')

    Nederlanders zijn gierig en 'harder' in manier van omgang. Ze zeggen dingen sneller.


    'All that shines turns to rust'

    Ik ben nl,een heel gierig?


    Alis volat propriis

    UNCOMMON schreef:
    Ik vind dat je niet iedereen over een kam kan scheren. Ieder mens is anders - je kunt niet op de NL'ers een stempel plakken, net als op de Vlamingen. Dus met die beweringen ben ik het oneens :')

    haha, wat dacht je van onderzoeken die er zijn geweest? Ze zeggen ook niet IEDEREEN maar over het algemeen. De gemiddelde nederlander en de gemiddelde Belg


    'All that shines turns to rust'

    Qua onderwijs is er een groot verschil. Jullie zijn 16 en jullie beginnen aan het hoger. Wij zijn 18 eer wij beginnen met unif of hogere school. Als je van België naar Nederland ga vind ik altijd dat je je in een totaal ander land ga.

    ^En inderdaad het onderwijs is helemaal anders.


    I need you like a heart needs a beat

    Niet om grof te doen of zo.
    Maar als een Nederlander in een ander land komt (dus niet Nederland, maar het buitenland) gaan ze ronduit grof beginnen doen en denken ze dat ze hun alles kunnen permitteren. Ja, daar heb ik genoeg ervaringen mee gehad. + Ik ben zeker niet de enige die dat denkt.

    & Vlamingen zijn minder direct met hun mening te zeggen.

    SugarGuitar schreef:
    Ik vind dat die verschillen per persoon af hangen. Mijn vader is NL's en eigenlijk is hij best gierig, maar mijn vriendje is ook NL's en hij is niet per se gierig. =P
    Mijn moeder is Bels en integendeel tot mijn vader gooit ze graag geld over tafel. Maar mijn beste vriendin is ook Bels en zij gooit helemaal niet met geld. =P
    Het is soms wel dat hier dialecten zijn die je moeilijk kan verstaan, maar dat geld ook in NL =P

    Belgisch*

    Eloquently schreef:
    Niet om grof te doen of zo.
    Maar als een Nederlander in een ander land komt (dus niet Nederland, maar het buitenland) gaan ze ronduit grof beginnen doen en denken ze dat ze hun alles kunnen permitteren. Ja, daar heb ik genoeg ervaringen mee gehad. + Ik ben zeker niet de enige die dat denkt.

    Je hebt een punt, ik ben het met je eens. Maar je bent nu ZEKER grof. Dus ik zou dat bovenste maar weghalen hoor =)
    en niet iedereen is zo, watch your words


    'All that shines turns to rust'