• Weet iemand wat dat nu juist inhoud? Want ik wil na dit jaar, echt stoppen met de school waar ik nu op zit, dus ook helemaal met de richting -ik wil er echt weg-
    Maar iemand sprak over middenjury, dat het wel een oplossing is. Omdat ik misschien nog wel verder wil leren, voor iets wat ik leuk vind dus is er hier iemand dat weet, wat dat nu juist inhoud?

    Ik heb werkelijk geen idee, sorry.


    I don't need to explain myself, I know I'm right.

    Google it,

    Ik denk dat het iets Belgisch is, want ik heb er nog nooit van gehoord. o.o


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    CACHAREL schreef:
    Google it,

    Ja, dat heb ik al gedaan hoor. Maar ik vind de definitie er niet van en dat is het gene wat ik nodig heb.

    Psychic schreef:
    Ik denk dat het iets Belgisch is, want ik heb er nog nooit van gehoord. o.o

    Ja ^^ het is ook iets belgisch (:

    Ze hebben dat al eens tegen mij gezegd en ik "denk" dat het is, dat als je geen school meer doet maar dat je wel nog kan leren zolang je wilt en dat je dan je examens voor een jury moet afleggen als je er klaar voor bent..
    Ik dacht dat het dit was :p
    Srr als ik fout zit :X


    Stop wishing, Start doing..

    Misschien een middenweg, dat je een project of zo moet volgen? Ik zou het echt niet weten. ;x


    I don't need to explain myself, I know I'm right.

    JustLikeYou schreef:
    Ze hebben dat al eens tegen mij gezegd en ik "denk" dat het is, dat als je geen school meer doet maar dat je wel nog kan leren zolang je wilt en dat je dan je examens voor een jury moet afleggen als je er klaar voor bent..
    Ik dacht dat het dit was :p
    Srr als ik fout zit :X

    Ja, dat dacht ik dus ook ^^ maar ik wist het niet zeker.

    Dat je thuis studeert. Je krijgt thuis (van je ouders dus) les en moet examens afleggen voor een jury. Dat is de middenjury.

    In Nederland heb je schoolplicht, dus je moet naar school. In België heb je leerplicht tot je 18, dat houdt in dat je ook thuis kan studeren. :3

    [ bericht aangepast op 25 mei 2010 - 19:52 ]


    Only losers can act the way you do

    JoJudicious schreef:
    Misschien een middenweg, dat je een project of zo moet volgen? Ik zou het echt niet weten. ;x

    Nja, dat kan ook (': Ik weet het ook echt helemaal niet zeker.

    Virtus schreef:
    Dat je thuis studeert. Je krijgt thuis (van je ouders dus) les en moet examens afleggen voor een jury. Dat is de middenjury.

    In Nederland heb je schoolplicht, dus je moet naar school. In België heb je leerplicht tot je 18, dat houdt in dat je ook thuis kan studeren. :3

    -Ik haat Nederland-


    I rather make mistakes than do nothing. I rather mess up than miss out completely.

    De 'middenjury', of tegenwoordig de 'Examencommissies van de Vlaamse Gemeenschap' biedt je de mogelijkheid om je getuigschrift/diploma nog te behalen als dat niet gelukt is via de 'normale' gang van zaken. Van basisschool tot hoger onderwijs.

    Het komt dan grotendeels neer op zelfstudie, achteraf leg je een (centraal) examen af.


    Gevonden op internet. :3


    Only losers can act the way you do

    Penotti schreef:
    (...)
    -Ik haat Nederland-

    Nou wanneer ik met school klaar ben, ben ik net geen 20 :S
    Moet je nagaan

    Opium schreef:
    (...)
    Nou wanneer ik met school klaar ben, ben ik net geen 20 :S
    Moet je nagaan

    ow ik 16 + nog 4 jaar ROC (MBO-opleiding)


    I rather make mistakes than do nothing. I rather mess up than miss out completely.

    Voor alle duidelijkheid voor de Nederlanders: het gaat hier over het secundair, niet over het hoger. :')


    Only losers can act the way you do