• Waarom noemen de veel mensen andere geloven dan het Christendom, de Islam en het Jodendom abnormaal en onzin?

    Ik heb een heiden en als ik dat zeg kijken mensen me altijd heel vreemd aan, ik voel me daardoor gediscrimineerd en soms zelfs dom. Ik heb het gevoel dat ik mij zelf niet kan zijn en mijn geloof niet mag hebben.
    En nee ik stel me heust niet aan,laats zei een jongen dat het onzin was en in een topic zei iemand dat mijn geloof abnormaal was(althans zo kwam het over).

    Dat slaat toch nergens op? Alleen maar omdat het niet zo vaak voor komt.
    Sorry maar ik kan daar echt niet tegen,ik doe dat toch ook niet met andere geloven.
    Een heiden geloof in de heidense Goden,zoals Thor,Odin en Venus.

    Wat vinden jullie?
    Stel ik me aan?

    [ bericht aangepast op 5 juli 2010 - 17:03 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Dat komt warschijnlijk, omdat 'heiden' in de geschiedenis een negatieve naam heeft gekregen en je het beter niet zo aan kunt duiden. Ik vind er persoonlijk niks raars aan.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Tinfoil schreef:
    Dat komt warschijnlijk, omdat 'heiden' in de geschiedenis een negatieve naam heeft gekregen en je het beter niet zo aan kunt duiden. Ik vind er persoonlijk niks raars aan.

    Hoezo negatief? Dat heb ik nooit zo gezien,maar dat kan ook aan mij liggen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Het is gewoon niet meer van deze tijd dat op deze plaats in de wereld dat mensen nog geloven in meerdere goden. Er zijn nog maar weinig mensen hier die in meerdere goden geloven, zoals jij. Voor velen kan het raar overkomen en weten ze niet hoe reageren, dus zeggen ze maar dat het geen normale godsdienst is.

    In principe is elke andere godsdienst dan de jouwe niet normaal. Het is moeilijk om dingen die anders zijn dan je normale routine te accepteren.

    Meisje, trek je er niets van aan. Jouw godsdienst is normaal voor jou, maar niet voor anderen. Een katholiek vindt de Islam ook niet normaal en omgekeerd.

    Je moet geloven in wat je zelf wil. :3


    Only losers can act the way you do

    Exercitus schreef:
    (...)
    Hoezo negatief? Dat heb ik nooit zo gezien,maar dat kan ook aan mij liggen.


    Nou, heidenen hebben altijd de schuld van alles gekregen zeg maar. Het woord zelf en een 'heidens geloof' hebben een erg negatieve toon voor de meeste mensen.

    Ik vind dat zelf ook belachelijk, daar niet van. Ik heb respect voor je dat je voor je geloof opkomt, zo zou het moeten, iedereen zou moeten kunnen geloven in wat ze willen, zonder meteen raar aangekeken te worden.

    [ bericht aangepast op 5 juli 2010 - 17:21 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Nou, wacht heel even, Wiki zegt: Een aanhanger van een bepaald geloof kan een aanhanger van een ander geloof, een niet-gelovige of een afvallige aanduiden als heiden (paganus, goj enz.). In dit perspectief zijn we dus allen zonder uitzondering heidenen.
    En volgens mij geloven heidenen niet in de 'andere' goden, maar in de kracht van de natuur.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Mensen die zeggen dat dat abnormaal en onzin is zijn zelf gewoon abnormaal en gek in hun hoofd :Y)


    .

    Tinfoil schreef:
    (...)

    Nou, heidenen hebben altijd de schuld van alles gekregen zeg maar. Het woord zelf en een 'heidens geloof' hebben een erg negatieve toon voor de meeste mensen.

    Dat kregen de Joden ook,nog meer zelfs, en die is ook gewoon geacepteert.
    De heidense volken hebben juist heel veel gedaan,vooral voor Europa. Dnke maar aan de Romeinen en de (Roest)Vikingen


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Mijn vriend is Satanistisch. Een religie dat algauw als abnormaal gezien wordt vanwege de naam, maar eigenlijk vind ik het persoonlijk juist één van de betere geloven. 't Is in ieder geval een geloof waar geen oorlog van zou komen. Iets waar andere landen een voorbeeld aan zouden moeten nemen vind ik. (ik bedoel dus niet aan het geloof)

    [ bericht aangepast op 5 juli 2010 - 17:26 ]


    Scream for mercy!

    Illuminati schreef:
    Nou, wacht heel even, Wiki zegt: Een aanhanger van een bepaald geloof kan een aanhanger van een ander geloof, een niet-gelovige of een afvallige aanduiden als heiden (paganus, goj enz.). In dit perspectief zijn we dus allen zonder uitzondering heidenen.
    En volgens mij geloven heidenen niet in de 'andere' goden, maar in de kracht van de natuur.

    Licht er aan volgens christenen zijn alle niet Christenen heiden.
    Wij geloven(in het algemeen) in de krachten van de natuur en in de goden, zij symboliceren de natuur bv Thor is de God van de donder. En de goden werken met de natuur Zeus sprek bv via een boom tot de mensen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Dat kregen de Joden ook,nog meer zelfs, en die is ook gewoon geacepteert.
    De heidense volken hebben juist heel veel gedaan,vooral voor Europa. Dnke maar aan de Romeinen en de (Roest)Vikingen


    Ik had hem daarna nog aangepast, ik zeg ook niet dat ik dat vind, maar dat zou een reden kunnen zijn waarom mensen het niet accepteren.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ik weet niet eens iets van dat geloof af dus mij boeit het niet echt. Als jij er in wilt geloven is dat jouw keus.


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    Tinfoil schreef:
    (...)

    Ik had hem daarna nog aangepast, ik zeg ook niet dat ik dat vind, maar dat zou een reden kunnen zijn waarom mensen het niet accepteren.

    Had het gezien en je heb gelijk,mensen hebben meestal een verkeert beeld. En dat zou verandert moeten worden. Op school zou er meer aandag voor moeten komen bij levensbeschouwing en geschiedenis. Dan heb je dit probleem ook niet.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Hoewel religies ook zo zijn positieve kanten hebben, vind ik ze allemaal onzin, ze komen allemaal op hetzelfde neer en zijn allemaal op hetzelfde gebaseerd, maar niet de god zoals de mensen geloven. En daar wordt dan zo ontiegelijk veel oorlog om gemaakt.
    Ik ben voor geloven, maar tegen religies.

    [ bericht aangepast op 5 juli 2010 - 17:32 ]


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Ehm, ik snap je even niet.
    Bedoel je nu dat je in én Venus én Thor geloofd?
    Want dan vind ik het wel onzin.

    [ bericht aangepast op 5 juli 2010 - 17:33 ]


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Exercitus schreef:
    (...)
    Had het gezien en je heb gelijk,mensen hebben meestal een verkeert beeld. En dat zou verandert moeten worden. Op school zou er meer aandag voor moeten komen bij levensbeschouwing en geschiedenis. Dan heb je dit probleem ook niet.

    Ik ben het hier wel mee eens, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren helaas. Ik ben namelijk ook een tijdje met 'alternatieve geloven' bezig geweest, maar veel mensen weten er niks van af. Dus ik denk niet dat leraren daar snel les in zullen geven.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg