• weten jullie leuke vlaamse zinnetjes of woordjes, waarom? omdat k mn vlaams wil verbeteren alle!!

    Hehe, allen hier naar België komen verhuizen dan maar! :Y)


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    Wel, kwil wel voor u int Vlaams klappen in uw gastenboek. (Post dan effe wa)
    Kzen zelf Vlaams, dusja. Kweet ni direct bijwa mijn dialect past, ma het ligt dicht tegen antwerps dacht ek. :3


    Let the Night embrace you

    Demoon schreef:
    Wel, kwil wel voor u int Vlaams klappen in uw gastenboek. (Post dan effe wa)
    Kzen zelf Vlaams, dusja. Kweet ni direct bijwa mijn dialect past, ma het ligt dicht tegen antwerps dacht ek. :3

    Woar wunde, dan kannek messchien zegge wa da ew dialect is x)


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Kzen van de province Antwerpe, ma zo just helegangs onderaan in zo'n uithangselke tege de oost-vlaamse grens. Ehm, dicht tege Mechele as ge da kent. :'D


    Let the Night embrace you

    Demoon schreef:
    Kzen van de province Antwerpe, ma zo just helegangs onderaan in zo'n uithangselke tege de oost-vlaamse grens. Ehm, dicht tege Mechele as ge da kent. :'D

    Geweldig x) Dat is volgens mij nog wel Antwerps accentig x)


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Et trekt erop denk ek, ma toch ist nog anders as ge nen antwerpenaar hoort klappen. :3
    Ach ja, kspreek het 'Ellen-accent' dan maar. :'D


    Let the Night embrace you

    nee sorry

    voos = vies/vuil

    'ne snelle jongen/meisje = een knap jongen/meisje


    You and I are the same. Perfect in our own weird way.

    Je wil Vlaams leren? Kom dan naar Vlaanderen. Door hier woordjes/zinnen neer te zetten gaat je Vlaams niet verbeteren sinds je niet weet hoe je dat allemaal moet uitspreken.

    Stripe schreef:
    Je titel is verboden.


    LOL @comment


    "Let them eat cake!"

    Demoon schreef:
    Kzen van de province Antwerpe, ma zo just helegangs onderaan in zo'n uithangselke tege de oost-vlaamse grens. Ehm, dicht tege Mechele as ge da kent. :'D

    Waarschijnlijk dicht bij het Antwerps dialecht,ja. Maar je hebt ook het mechels dialect.
    Vlaams is gewoon Nederlands maar dan met de dialecten en de franse woorden denk ik.
    Taloor = bord.
    Jeir = aarde
    Jaarbees = aardbeien
    onderlefke = marcelleke
    televies = televisie

    Flawless schreef:
    (...)
    Waarschijnlijk dicht bij het Antwerps dialecht,ja. Maar je hebt ook het mechels dialect.
    Vlaams is gewoon Nederlands maar dan met de dialecten en de franse woorden denk ik.
    Taloor = bord.
    Jeir = aarde
    Jaarbees = aardbeien
    onderlefke = marcelleke
    televies = televisie

    Wat is dat? oÔ


    A decision I will regret, until my dying breath.

    Stripe schreef:
    (...)
    Wat is dat? oÔ


    Marcelleke is zo een wit topje ongeveer,dat mannen vaak dragen onder hun kleren in de winter ofzo. En wij noemen dat een onderlefke.

    Flawless schreef:
    (...)

    Marcelleke is zo een wit topje ongeveer,dat mannen vaak dragen onder hun kleren in de winter ofzo. En wij noemen dat een onderlefke.

    Een hemdje? :'D


    A decision I will regret, until my dying breath.

    Het kaske!! (Afstandsbediening)


    Live life limitless.