• Kej mensen ik zit dus in de knoop en ik hoop dat jullie me eruit kunnen halen...
    'T zit zo,
    Mijn beste vriendin woont 5 huizen van me vandaan en we zien elkaar elke dag. We hebben hetzelfde werk, zijn samen op vakantie geweest en zelfs toen ze een vriendje kreeg zag ze mij nog steeds even veel. Ik kan echt alles met haar bepraten en we hebben zelfs een afspraak gemaakt om elkaar elk jaar op een vast punt te ontmoeten mochten we elkaar ooit kwijt raken. Maar nu het probleem, zij wil heel graag ontwikkelingshulp gaan doen en daarom gaat ze 30 september voor 9 maanden naar Bolivia dat in Zuid-Amerika ligt! Het is haar grote droom en ze is nogmaar 18 en ik ben echt heel blij voor haar. Maar ik ben echt heel bang voor vliegtuigen en je moet ook een aantal prikken als je ernaartoe gaat en daar ben ik ook echt doodsbang voor want ik zou haar natuurlijk graag willen opzoeken. Ik zeg ook tegen mijzelf, dit moet je toch voor haar over hebben maar ik ben ook niet zo rijk... Ik ben echt blij voor haar dat haar droom uitkomt maar ik wil haar zo graag elke dag weer zien enzo...

    Misschien kan je gewoon bellen, maar dat is duur...Euhm...Elkaar brieven schrijven ofso. Ik weet ook niet echt iets...

    Ik weet niet of je dat kan want ze gaat naar zo'n klein dorp om die mensen te helpen... Ik hoop dat ik wel kan schrijven anders dan worden het echt de ergste maanden van mijn leven:S

    maybe kan je je ouders vragen of je wat geld mag lenen om toch te kunnen vliegen. En als je met een vriendin in een vliegtuig bent,vergeet je zo dat je bang bent. Geloof me


    People who are meant to be together always find each other in the end.

    Maak een lijst met voor- en nadelen, bekijk ze en weeg dan voor jezelf af wat zwaarder telt

    ik zou allereerst eens nadenken of je dat wel zou doen, meegaan met haar. 9 maanden ontwikkelingshulp in Afrika is niet niks.. Ik begrijp wel hoe moeilijk het is om zo lang en zo ver weg van je vriendin te moeten zijn, maar hierdoor leer je ook op je eigen benen staan e.

    je kan natuurlk kiezen om ergens halverwege die 9 maanden voor een paar weken naar daar te gaan..?

    Je moet niet doen wat ene ander wil en gewoon doen wat jezelf wil,je moet NIET voor haar naar het buitenalnd. 9 maanden zijn zo om en anders maak je nieuwe vrienden.

    Ik wil ook niet mee maar haar opzoeken