• Vandaag ging ik vanuit school met m'n vriendje naar de Coöp, dus wij lopen zo op de stoep en het is nogal een marokanenbuurt. Terwijede. Even voor de duidelijkheid. De marokanenprobleembuurt van Culemborg, die in het nieuws was -_-'
    Nou iig, staat daar zo'n brutaal marokaantje op de stoep in een bosje te pissen. Serieus, middenin een drukke straat. Heel brutaal ging ie om zich heen kijken & maar zeiken in die bosjes.
    Dat kán toch gewoon niet? Hoe asociaal ben je dan? Echt die marokkanen daar.. Ik moet ze écht niet. Respect? Ho maar.
    Wat vinden jullie hiervan?

    [ bericht aangepast op 15 sep 2010 - 21:37 ]


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Cloudburst schreef:
    Ik vind het wel onrespectvol dat je die Marokkanen als problemen en asociale mensen die geen respect dienen te krijgen definiëert.
    Mijn papa komt uit Marokko en dan ben ik altijd kritisch tegenover dergelijke minachtende verhalen. Maar dat zal wel aan mij liggen. (:

    Er staat toch nergens dat alle Marokkanen zo zijn? :'D /niet lullig bedoeld.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Weetje wat de oplossing is? Al die mensen uit elkaar halen en overal in nederland een gezinnetje droppen en dan een bom op die wijk gooien, weg huizen en weg wijk en die mensen zijn uit elkaar, ze komen in een geheel nieuwe buurt, waar waarschijnlijk niet iedereen hetzelfde leefgedrag vertoont waardoor ze bijna wel genoodzaakt zijn zich aan te passen.

    Luister, ik zeg niet dat deze mensen associaal zijn. Ik zeg enkel dat ze elkaar gewoon versterken in hun gedragen en maar tegen elkaar blijven opboetsen waardoor ze vervelend gaan doen tegen iedereen. En dan heb ik het niet alleen over de marokanen in die buurt maar over iedereen. Het is nu niets meer als actie reactie en dat komt waarschijnlijk nooit meer goed daar ben ik bang :/.

    Al ben ik er nog nooit geweest, maar dat idee heb ik door de dingen die ik hoor en zie enzo.


    Wie du mir, so ich dir.

    Hagelslag schreef:
    (...)
    Die marokanen zijn niets anders als problemen daar.
    Vind jij het normaal als zo'n marokaan een klomp gras tegen je rug gooit omdat je zogenaamd 'vuil' kijkt?
    Dit is geen minachtend verhaal: ik vertel wat ik zag. Een marokaan die geen respect toonde en brutaal wilde doen. Met een groep marokkanen erom heen. Die hele buurt zit vol met dat soort marokanen. Ik zit daar al 4 jaar op school: ik weet waar ik het over heb.


    Nja, maar zo scheer je ze allemaal over één kam. Er zullen wel vriendelijke Marokkanen tussen zitten. En daarbij... Alsof Belgische/Nederlandse jongeren dergelijke dingen niet doen? Ik heb heel wat hangjongeren van hier gezien in de stad en dat is ook krapul. Dusja, je moet het niet aan hun nationaliteit verwijten.

    Edit: Ik ben niet kwaad ofzo hé, ik probeer gewoon mijn mening te verdedigen.
    (krul)

    [ bericht aangepast op 15 sep 2010 - 21:51 ]


    If we had not a soul, music would have created it.

    Cloudburst schreef:
    Ik vind het wel onrespectvol dat je die Marokkanen als problemen en asociale mensen die geen respect dienen te krijgen definiëert.
    Mijn papa komt uit Marokko en dan ben ik altijd kritisch tegenover dergelijke minachtende verhalen. Maar dat zal wel aan mij liggen. (:

    Ik heb over het algemeen niets tegen Marokkanen, maar het zijn vaak wel hun die doen alsof ze álles mogen. Meestal willen ze respect krijgen, maar zelf respect geven? Nee hoor.
    Ze zijn niet allemaal zo, zeker niet, maar als je iets hoort, heb je 8/10 kans dat het een Marokkaan is.

    Zelfs al ben je een alien, als je aardig doet tegen mij, doe ik ook zo tegen jou, dus Marokkanen kunnen ook lief zijn hoor! Ik heb een paar vrienden die Marokkaans zijn, dus :3


    Let the Night embrace you

    Cloudburst schreef:
    (...)

    Nja, maar zo scheer je ze allemaal over één kam. Er zullen wel vriendelijke Marokkanen tussen zitten. En daarbij... Alsof Belgische/Nederlandse jongeren dergelijke dingen niet doen? Ik heb heel wat hangjongeren van hier gezien in de stad en dat is ook krapul. Dusja, je moet het niet aan hun nationaliteit verwijten.

    Ik verwijt het niet aan hun nationaliteit, maar aan hun gedrag. Ik zie ze dagelijks & ben gewoon bang om langs ze te fietsen. Dat is toch niet meer normaal? Als je het nieuws toen had gezien begrijp je waar ik het over heb.
    Het is niet dat ik ze over één kam scheer, zoals ik net al zei.
    Ik weet dat je niet kwaad bent, btw.
    Maar ik probeer even duidelijk te maken dat ik niet discrimineer, want ik accepteer iedereen die mij respect laat zien. Anderen kunnen de pot op. (krul)

    [ bericht aangepast op 15 sep 2010 - 21:52 ]


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Akuma schreef:
    (...)
    Ik heb over het algemeen niets tegen Marokkanen, maar het zijn vaak wel hun die doen alsof ze álles mogen. Meestal willen ze respect krijgen, maar zelf respect geven? Nee hoor.
    Ze zijn niet allemaal zo, zeker niet, maar als je iets hoort, heb je 8/10 kans dat het een Marokkaan is.

    Zelfs al ben je een alien, als je aardig doet tegen mij, doe ik ook zo tegen jou, dus Marokkanen kunnen ook lief zijn hoor! Ik heb een paar vrienden die Marokkaans zijn, dus :3

    Kijk, dat bedoel ik nou.
    En bij ons in de buurt is het 9/10 een marokkaan.


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Hagelslag schreef:
    (...)
    Ik verwijt het niet aan hun nationaliteit, maar aan hun gedrag. Ik zie ze dagelijks & ben gewoon bang om langs ze te fietsen. Dat is toch niet meer normaal? Als je het nieuws toen had gezien begrijp je waar ik het over heb.
    Het is niet dat ik ze over één kam scheer, zoals ik net al zei.


    Nja, oké, dan heb ik daar verder niets over te zeggen, aangezien ik die buurt niet ken. (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Cloudburst schreef:
    (...)

    Nja, oké, dan heb ik daar verder niets over te zeggen, aangezien ik die buurt niet ken. (:

    Wees blij _O_
    Ze vermoordden elkaar toen bijna.
    Al die oude mensen die daar tussen wonen die waren helemaal bang enzo :o
    Het was écht erg. :x


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    @Hagelslag. Vet zielig man. Het enigste wat ik toen dacht was echt:'Sjongejonge, is dat nu nog niet over? En die ouders noemen zich volwassenen?' Het ging ook echt nergens over. Ik had dan mijn spullen gepakt en ik was gewoon verhuisd als mensen me echt niet met rust lieten hoor.


    Wie du mir, so ich dir.

    Hagelslag schreef:
    (...)
    Wees blij _O_
    Ze vermoordden elkaar toen bijna.
    Al die oude mensen die daar tussen wonen die waren helemaal bang enzo :o
    Het was écht erg. :x


    Amai. Zo erg heb ik het nog nooit gehoord. Maar ik geloof je op je woorden. (: (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    KirstenSnaps schreef:
    @Hagelslag. Vet zielig man. Het enigste wat ik toen dacht was echt:'Sjongejonge, is dat nu nog niet over? En die ouders noemen zich volwassenen?' Het ging ook echt nergens over. Ik had dan mijn spullen gepakt en ik was gewoon verhuisd als mensen me echt niet met rust lieten hoor.

    Maar weet je dat is het probleem. Die wijk heeft een reputatie. Als je daar je huis te koop zet, wil niemand daar wonen vanwege die mensen allemaal. Behalve dan marokkanen en molukkers, maar ze willen niet nog meer van dat soort mensen daar hebben, dus het zit allemaal ingewikkeld. ;p

    [ bericht aangepast op 15 sep 2010 - 22:05 ]


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    KirstenSnaps schreef:
    Weetje wat de oplossing is? Al die mensen uit elkaar halen en overal in nederland een gezinnetje droppen en dan een bom op die wijk gooien, weg huizen en weg wijk en die mensen zijn uit elkaar, ze komen in een geheel nieuwe buurt, waar waarschijnlijk niet iedereen hetzelfde leefgedrag vertoont waardoor ze bijna wel genoodzaakt zijn zich aan te passen.

    Luister, ik zeg niet dat deze mensen associaal zijn. Ik zeg enkel dat ze elkaar gewoon versterken in hun gedragen en maar tegen elkaar blijven opboetsen waardoor ze vervelend gaan doen tegen iedereen. En dan heb ik het niet alleen over de marokanen in die buurt maar over iedereen. Het is nu niets meer als actie reactie en dat komt waarschijnlijk nooit meer goed daar ben ik bang :/.

    Al ben ik er nog nooit geweest, maar dat idee heb ik door de dingen die ik hoor en zie enzo.

    Ik denk wel dat je volkomen gelijk hebt, maar ik denk niet dat ze het echt opgelost krijgen. De burgemeester deed er ook helemaal niets aan.


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Zit ik nu helemaal verkeerd met m'n gedachten of ligt er ook een Terwijde in of rond Utrecht?:/


    *insert philosophical cringe expression here*

    Cornflakes schreef:
    Zit ik nu helemaal verkeerd met m'n gedachten of ligt er ook een Terwijde in of rond Utrecht?:/

    Dat is een wijk in Culemborg, wat ongeveer 30km van Utrecht verwijderd is, ja. (:


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Hagelslag schreef:
    (...)
    Dat is een wijk in Culemborg, wat ongeveer 30km van Utrecht verwijderd is, ja. (:

    Ja want ik zit soms in de trein als ik naar het ziekenhuis moet in Utrecht en dan is er ook zo'n halte Utrecht-Terwijde.(krul)


    *insert philosophical cringe expression here*