• Met Latijn zijn we al een tijdje bezig met het perfectum (OVT) en vrijdag zei de leerkracht: 'Je kan de perfectumstammen van venire, videre en vincere gemakkelijk onthouden door de uitspraak van Caesar "Veni, vidi, vici."' Hij zei dat echt héél vaak. Ik was zelfs aan het tellen hoe vaak hij het zei.

    Na een tijdje waren we zo bezig: 'Meneer, dat is nu al de derde keer dat u dat zegt vandaag.' Een tijdje en meermaals diezelfde uitspraak later vroeg een jongen wat de perfectumstam was van vincere (vici). Toen vroeg die leerkracht: 'Emilie, hoeveel keer heb ik het ondertussen al gezegd?' 'Uhm, ondertussen al zo'n 7 keer, meneer.' Daarbij drukte ik hem op het hart dat ik het nu echt niet ging vergeten, ook al beweerde hij dat er heel veel mensen het toch vergaten.

    Vandaag hadden we test over de stamtijden. En wat vroeg hij? Videre (vidi). Ik was het helemaal vergeten, ik dacht nog niet eens aan de uitspraak van Caesar, ik had het dus radicaal fout.

    Nu voel ik me echt dom, hij heeft het 9 keer gezegd en ik heb het zelfs geteld en nog doe ik het fout, hahahaha. :'D

    [ bericht aangepast op 11 okt 2010 - 18:47 ]


    Only losers can act the way you do

    Het is latijn, niet boeiend, dus je vergeet het snel :'D


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Haha. XD
    Nú vergeet je het nooit meer.

    Wij hadden zo iemand bij aardrijkskunde. Hij riep de hele tijd 'hoe verder van de evenaar, hoe kouder het is. hoe dichterbij de evenaar hoe warmer het is
    Je werd er doodziek van, maar ik vergeet het nooit meer. XD Helaas...


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Gefeliciteerd :'D


    Get back motherfuckerz'

    klopt (A)


    When you believe your dreams come true

    Haha, dat heb ik soms ook, met die stamtijden.(krul)


    effort never betrays you

    Hahaha, ik weet pre-cies wat je bedoeld XD
    Kuch,,, ik ben ook geen ster in Latijn... dat is waarom ik nu dan ook atheneum doe >.<


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    Dat is dus precies de reden dat ik Latijn heb laten vallen.
    Ik snap er geen hol van. :'D


    Never wait for perfection, just make it.

    Haha (';
    Wel jammer dat je er net niet op kon komen.

    Dommmmm (nerd)
    Emilie Dommmmmm
    neejoh kidding

    [ bericht aangepast op 12 okt 2010 - 19:57 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    ik snap er helemaal niks van! (noem me maar dom) je doet zeker gymnasium.
    ik nog maar havo-vwo.


    If you don't believe in God, then you believe in Charles Darwin.

    eikeldopje schreef:
    ik snap er helemaal niks van! (noem me maar dom) je doet zeker gymnasium.
    ik nog maar havo-vwo.
    Als je geen Latijn krijgt op school, snap je er inderdaad geen hol van. :')

    Het gaat er gewoon om: ik heb zitten tellen hoeveel keer hij het zei en dan vergeet ik het op een test. En dat is D - O - M. :'D


    Only losers can act the way you do