• mijn beste vriendin zit op de basisschool en heb net haar uitslag van de NIO terug gekregen (voor de gene die niet weten wat het is. het is het zelfde als de cito allen korter en duurt 1 dag ) ze heeft vmbo kader gekregen :'( en ze kan echt beter! dat weet ik zeker!!! ze weel heel graag naar mijn school de angelus merula maar daar voor heb je vmbo-tl nodig.

    ik vindt het zooo jammer voor haar . want sinds haar broer naar deze school ging wild ze al naar deze school (3 jaar terug ongeveer)

    ik hoop dat ze hem mag overdoen......maar die kans is klein


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Zo'n Nio-score is alleen een moment opname, de leraar/lerares van de basisschool geeft toch ook altijd nog een advies? DAar zou ik als middelbare school beter naar luisteren, bij mij was dat in ieder geval zo. En anders, tja dan weet ik niets anders te zeggen dan: Ik hoop dat ze kan opstromen!


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Je kan alles bereiken wat je wilt (tenzij het echt onmogelijk is), alleen kan dat even duren.
    Er is niets mis met kader.


    Ik ben gemeen xoxo

    pseudoniem schreef:
    ik begon op vmbo t en zit nu op t vwo, je kan dus altijd opstromen :)


    0.0 dat duurt vast lang....


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ik had HAVO VWO :O
    En ik zit op VMBO GT..
    Die Nio werkt dus niet x)

    Het maakt toch niks uit wat ze voor score haalt,die testen hebben het zo vaak mis. Wat zij wilt en wat de school vind is belangrijker dan zo'n moment opnamen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Agosh... Ja, je kan opstromen (behalve als je van havo afzakt *zucht*), maar als je boven de 7,5 voor álles staat, kun je altijd opstromen (: En je vriendin bereikt haar dromen wel, hoor, alleen is het met een omweg.


    You move me ......... Kurt

    Dat is wel rot, maar misschien kan ze nog opstromen (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Grizzly schreef:
    woohhhooo, wil iemand me het nederlands schoolding uitleggen?! ik ben belg en begrijp jullie lesdingetjes niet! wij zittn gwn mat A.S.O (algemeen secundair ondewijs), K.S.O(kunst), T.S.O (technisch)en B.S.O. (beroeps) en ze raden je in het 6de aan wat je moet doen, en als je punten in die stroom te laag zijn ga je naar een praktischere stroom. ik ben wel vrijwillig naar de kso gegaan omdat aso veel te saai was en moeilijk

    Ik snap die van jullie weer niet. Die van ons is heel simpel. Van laag naar hoog; Je hebt praktijk onderwijs. Je hebt VMBO: BB(Basis Beroepsonderwijs) KB (Kader Beroepsonderwijs) en TL (Theoretische Leerweg).
    Dan heb je HAVO, VWO en Gymnasium. En je kan dan ook nog twee talig onderwijs kiezen bij Gymnasium. (En bij VWO volgens mij ook). Dat houd in dat je een aantal vakken totaal in het Engels krijgt.
    Duidelijker? (krul)


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Turnsole schreef:
    Geloof me, toen ik nog in de bassischool zat mochten we niets overdoen. Geen herkansing, noppes.


    They fell in love, didn't they?

    Het is wel zielig, maar als dát de uitslag is zal het wel over heenkomen met wat ze kan, je zal je erbij moeten neerleggen.


    *insert philosophical cringe expression here*

    Toxxxic schreef:
    (...)
    Ik snap die van jullie weer niet. Die van ons is heel simpel. Van laag naar hoog; Je hebt praktijk onderwijs. Je hebt VMBO: BB(Basis Beroepsonderwijs) KB (Kader Beroepsonderwijs) en TL (Theoretische Leerweg).
    Dan heb je HAVO, VWO en Gymnasium. En je kan dan ook nog twee talig onderwijs kiezen bij Gymnasium. (En bij VWO volgens mij ook). Dat houd in dat je een aantal vakken totaal in het Engels krijgt.
    Duidelijker? (krul)

    Bij het vwo niet.


    *insert philosophical cringe expression here*

    dat ze die uitslag krijgt betekend toch niet direct dat je naar dat niveau hoeft te gaan??
    bij mij kwam uit de cito dat ik gymnasium kon doen alleen toch heb ik zelf voor VWO gekozen..


    Love is louder than the pressure to be perfect

    Turnsole schreef:
    Geloof me, toen ik nog in de bassischool zat mochten we niets overdoen. Geen herkansing, noppes.


    I'm just a little girl in a big mean world.

    Opstromen kan altijd. Heb ik ook gedaan (:


    Nothing lasts forever, for all good things it's true. I'd rather trade it all, while somehow saving you.

    toen wij dat hadden in groep 8 had meer dan de helft van mijn klas ook vmbo kader
    maar we hadden zo'n goeie juf die goed naar de leerling kijkt en zag dat we beter kunnen en gaf de meeste vmbo-gt/havo advies...en nu doe ik vmbo-tl en hierna wil ik havo doen want ik haal goeie cijfers
    en jha en sommige uit mn klas doen zelfs havo omdat onze juf dat adviseerde, die eigelijk kader opkregen...


    Maybe part of loving is learning to let go...