• Een vriendin van mij heeft het best wel goed thuis.
    En ik wat minder.
    Maar het probleem is dat ze dat wel weet maar toch heel veel over haar geld en dure spullen praat.
    Ze heeft bijv. 2 paar uggs en guess tassen, (dat is op zich niet zo probleem) maar dan loop ze heel de dag te vertellen van die schoenen waren echt zo duur en me ma heeft ze betaald enzz.
    Toen ik haar vroeg of ze miss niet zoveel over haar geld wil praten omdat wij het biet zo heel breed hebben zegt ze:
    JA daar kan ik toch niks aan doen S:
    kvond het best gemeen van haar ):

    heeft iemand miss tips?
    Zodat ik toch wel gwn met haar vriendinnen kan blijven
    X.


    I'm just a little girl in a big mean world.

    Ze klinkt naar mijn idee een beetje.. verwaand. Volgens mij ligt het probleem niet bij jou, maar bij haar. En volgens mij ben jij niet de enige die dit opmerkt.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Ze klinkt naar mijn idee een beetje.. verwaand. Volgens mij ligt het probleem niet bij jou, maar bij haar. En volgens mij ben jij niet de enige die dit opmerkt.


    klopt mensen uiit me klas hebben het ook al opgemerkt hoe verwaand ze is :$


    I'm just a little girl in a big mean world.

    Hmm, zeg het dan nog een keer dat je dat niet fijn vindt.
    En als ze steeds door blijft gaan moet jij zeggen: "Ik heb deze kleren voor niet zoveel gekocht en toch zie ik er leuk uit."
    Kijken hoe ze dan reageert.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Misschien moet je haar duidelijk uit leggen dat je het niet prettig vind. Ik kan me er iets bij voorstellen dat ze niet begrijpt dat mensen het ook minder breed kunnen hebben.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Ik had allang gezegt dat ze haar gore muil moest houden over haar geld ;p Leg het haar uit, negeer haar, luister niet, als ze er iets over zegt zeg je 'Oké' of zeg gewoon dat het je niet boeit.


    I live for the applause, you will die for it.

    Wow, dat vind ik heel erg gemeen van haar! Maar ja, misschien ziet ze zelf niet in dat ze er anderen mee kwetst. Zeg het eens tegen haar in een serieus gesprek, misschien helpt dat?


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Boh, dat lijkt veel op mijn beste vriendin zeg. Ze is volgens mij heel erg verwaand, wijs haar er nogmaals op dat je het niet zo breed hebt, of zeg eens dat je laatst een exact kopie van een weetikveelwat, Louboutin schoenen zag staan, maar dan goedkoper, en dat je het eigenlijk belachelijk vind dat sommige mensen zo met geld smijten terwijl het helemaal niet nodig is. Natuurlijk is het niet op haar gericht, hoor! (Dat van die Louboutin schoenen is maar een voorbeeld, hoor.)


    You move me ......... Kurt

    TheDawson schreef:
    Boh, dat lijkt veel op mijn beste vriendin zeg. Ze is volgens mij heel erg verwaand, wijs haar er nogmaals op dat je het niet zo breed hebt, of zeg eens dat je laatst een exact kopie van een weetikveelwat, Louboutin schoenen zag staan, maar dan goedkoper, en dat je het eigenlijk belachelijk vind dat sommige mensen zo met geld smijten terwijl het helemaal niet nodig is. Natuurlijk is het niet op haar gericht, hoor! (Dat van die Louboutin schoenen is maar een voorbeeld, hoor.)


    Dankje voor de tip!


    I'm just a little girl in a big mean world.

    misschien is zij een beetje verwend?
    In elk geval ligt dit probleem niet bij jou.
    Probeer haar nog eens uit te leggen dat dit écht niet leuk is en dat jij niet de enige bent die er last van heeft. Als ze niet wil luisteren,... Vind ik dat haar probleem :Y)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Ik heb ook zo'n vriendin. Zij is echt ongelooflijk rijk en praat ook over haar uggs, dure kleedjes en Louis Vuitton-tassen. Maar zij heeft een hele andere stijl dan mij, dus ik erger me er helemaal niet aan. Ik koop mijn kleren erg goedkoop (tweedehandswinkeltjes, goedkope basicspulletjes) en maak er zelf iets tofs van. Door er iets op te plakken/naaien/borduren of leuk te combineren. Dus ik vind mijn stijl veel persoonlijker dan al haar dure brol, dus laat ze maar zagen.

    Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar als je vriendin nog eens over haar dure uggs praat, moet jij trots zeggen 'Ik heb deze schoenen voor 10 euro gekocht en ik vind ze veel mooier!' Zo doe ik ook altijd.
    :Y)


    If we had not a soul, music would have created it.

    gewoon op alles droog antwoorden, en als ze vraagt waarom ej zo droog doet zeg je 'Tjah, je hebt nergens anders over dan je geld en je spullen ik ben die verhaaltjes wel gewend' ofzo iets :'D

    stiekem had ik al een grote mond gegeven, :')

    In onze vriendenkring hebben we ook zo'n meisje. zij is zo echt het meisjes-meisje in de groep die met dure kleren,zonnebrillen,schoenen,handtassen,... rondloopt en de rest van mijn vriendenkring is 'normaal'.
    Toen we haar het probeerden duidelijk te maken dat we het niet zo leuk vonden dat ze ook constant over haar dure kledij enzo bezig was hebben we knetterende ruzie gehad. Pas dus op met hoe je jezelf verwoord tegen over haar. :Y)


    'Time you enjoy wasting, is not wasted.' - John Lennon

    Parviainen schreef:
    Ik had allang gezegt dat ze haar gore muil moest houden over haar geld ;p Leg het haar uit, negeer haar, luister niet, als ze er iets over zegt zeg je 'Oké' of zeg gewoon dat het je niet boeit.


    No growth of the heart is ever a waste