• De stelling van vandaag luidt:
    Alcoholreclame moet verboden worden

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Bigfoot schreef:
    Nee, mensen zullen er niet minder van gaan drinken of zo. Dus het zal ook geen nut hebben, wanneer het eraf gehaald wordt.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Somnium schreef:
    Goh, je kan natuurlijk zeggen dat het mensen aanzet tot alcoholische dranken drinken, maar zij moeten ook het recht hebben om hun producten te promoten zodat ze meer verdienen. Oneens.


    All this dampness is damp.

    Er staat toch onder:
    ''Geniet, maar drink met mate.''
    ''Alcohol onder de 16, nog even niet.''


    *insert philosophical cringe expression here*

    is even nutteloos als de reclame wél maken.
    Als mensen willen drinken doen ze dat (meestal) niet door de reclame, maar omdat ze het lekker vinden, of omdat vrienden het doen. En reclame heeft daar niet bepaalt wat mee te maken.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Bigfoot schreef:
    Nee, mensen zullen er niet minder van gaan drinken of zo. Dus het zal ook geen nut hebben, wanneer het eraf gehaald wordt.


    They fell in love, didn't they?

    oneens, want mensen die wel alchol mogen zijn er dan de dupe van.


    i have a busy life

    YoYoYoghurt schreef:
    Er staat toch onder:
    ''Geniet, maar drink met mate.''
    ''Alcohol onder de 16, nog even niet.''


    "Ignite, my love. Ignite."

    Oneens, die reclame van de Jilzz ofzo is wel heel erg hot.
    Maar serieus, het zal niet helpen.


    You're the only reason I am not afraid to fly.

    Ja moet wel!!!


    melig

    Stripe schreef:
    Reclame maken voor sigarettenmerken mag ook niet, dus eigenlijk wel eens. :-)


    En in de reclame's worden alleen de positieve kanten van Alcohol laten zien, met al die halfnaakte vrouwen enzo..

    (en er is ook zo'n anti-alcohol reclame, maar zolang de normale alcohol reclame's nog op tv zijn, komt dat heel stom over)


    It ain't broke, so don't fix it.

    Eigenlijk sporen ze je aan om het te drinken. Natuurlijk maak je reclame om je product te verkopen, maar denk dan ook eens aan wát voor product, ze moeten wel rekening houden met kinderen bijvoorbeeld? Dus... eigenlijk eens en oneens...


    Once you go ''Black'' You never go Back.

    StarrySkies schreef:
    Oneens, maar ze mogen dat regeltje van 'drink met mate' wel íéts groter erin doen ipv een miniem regetje onderaan in beeld.


    idd.


    -

    Ik denk niet dat het veel uitmaakt, want ik denk ook niet dat er minder rokers zijn ondanks dat er geen reclame voor sigaretten enz. meer gemaakt mag worden.


    You are the poetry Shakespeare was missing.


    Mensen drinken toch sowieso, als je zo denkt ervoor te zorgen dat niemand meer drinkt... het is niet dat als alle reclame verdwijnt, alle bars en zo ook verdwijnen dus... oneens -a-


    How y'all doin'?

    Somnium schreef:
    Goh, je kan natuurlijk zeggen dat het mensen aanzet tot alcoholische dranken drinken, maar zij moeten ook het recht hebben om hun producten te promoten zodat ze meer verdienen. Oneens.


    One Day you'll remember me...