• Haha, mijn school zit dus nogal vol met Franstaligen (die dus gewoon Nederlands spreken, maar thuis Frans spreken), zoveel zelfs dat een jongen uit een buurgemeente dacht dat mijn school een Franstalige school is .__.

    Maar goed, maandag stond er een tekst in krijt op een muur van een schoolgebouw. Het was een heel rare, iets in de aard van:

    'Vlaanderen heeft een eigen taal. En God heeft ieder zijn eigen gegeven en ik maak ze rijk en laat ze niet kaal, ze is Vlaamsche en ze is de MIJNE'

    Vlaamsche is Vlaams in het Oud-Nederlands, btw. Die tekst komt dus neer op: 'In Vlaanderen spreken we Vlaams, God heeft ieder land zijn eigen taal gegeven dus als je Frans wilt spreken, ga dan maar naar Wallonië ofzo.' Hahahahahaha. Anti-Franco front, jonge. :'D

    Vorig jaar waren er ook al vandalen onze school aan het onderkladden met graffiti en nu zijn ze terug begonnen. En het zijn dus duidelijk hangjongeren uit een andere school (of misschien ex-leerlingen uit de mijne) die een serieuze hekel hebben aan Fransen.

    En natuurlijk is het niet leuk dat de school wordt gevandaliseerd, maar deze vond ik best grappig? :')

    [ bericht aangepast op 16 nov 2010 - 18:07 ]


    Only losers can act the way you do

    Haha (:
    Zo'n dingen gebeuren bij ons echt nooit.


    effort never betrays you

    Lol, ik dacht dat je 't over die dictator had, Franco. Fail.
    Nooit gedacht dat er zo'n hekel bestond tegen Fransen. Misschien zijn die jongeren beïnvloed door 't Vlaams Belang ofzo?


    No growth of the heart is ever a waste

    Hahaha, stiekem vind ik dat cool ;3

    Sniper schreef:
    Lol, ik dacht dat je 't over die dictator had, Franco. Fail.
    Nooit gedacht dat er zo'n hekel bestond tegen Fransen. Misschien zijn die jongeren beïnvloed door 't Vlaams Belang ofzo?
    Nee, ze zijn zeker niet beïnvloed door het Vlaams Belang. Ik denk dat het eerder komt omdat die Fransen nogal een slecht karakter hebben, om het zo maar even te zeggen. Ze zijn heel bekakt, vinden zichzelf heel wat en houden niet echt rekening met anderen. Snobs dus, kakkers, zoals ze het in Nederland zeggen. En niet iedereen vindt zo'n mensen even aangenaam.


    Only losers can act the way you do

    Ik mag Fransen ook niet geweldig, maar niet enorm erg dat ik dat zou doen ofzo : )

    Eigenlijk, wel grappig (A)


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Sniper schreef:
    Lol, ik dacht dat je 't over die dictator had, Franco. Fail.
    Nooit gedacht dat er zo'n hekel bestond tegen Fransen. Misschien zijn die jongeren beïnvloed door 't Vlaams Belang ofzo?

    Dacht dat eerst ook :'D.

    Nou er heeft altijd wel ergens zo'n hekel bestaan hoor, om maar een voorbeelde te geven: in 1968 waren er slogans als 'Walen buiten' omdat ze wilden dat de universiteit die op Vlaams grondgebied bevindt, enkel Vlaams, nou ja Nederlands als taal mocht hanteren.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Sniper schreef:
    Lol, ik dacht dat je 't over die dictator had, Franco. Fail.


    Ik dacht dat ook! Ik was net een werkje over die Spaanse oorlog aan het maken en toen las ik plots dit topic. :'D


    If we had not a soul, music would have created it.

    Somnium schreef:
    (...)Nee, ze zijn zeker niet beïnvloed door het Vlaams Belang. Ik denk dat het eerder komt omdat die Fransen nogal een slecht karakter hebben, om het zo maar even te zeggen. Ze zijn heel bekakt, vinden zichzelf heel wat en houden niet echt rekening met anderen. Snobs dus, kakkers, zoals ze het in Nederland zeggen. En niet iedereen vindt zo'n mensen even aangenaam.

    Dat is wel een serieuze veralgemening en volgens mij zelfs niet juist, maar goed :'D.
    't komt er op neer dat men ook denkt dat die Walen hier lui zijn en dat ze niet willen werken waardoor wij als Vlaming enorm veel belastinggeld naar hen doorsluizen. En moesten die walen er niet zijn, zouden wij meer geld overhouden eigenlijk, dat is volgens mij hetgene waar het om draait. En dan ook omdat Walen in Brussel bijvoorbeeld niet al te veel of geen moeite doen om Vlaams te spreken/ te leren.

    Maar ik heb eigenlijk niets tegen hun, 'k ken er zelf en 'k vind ze niet eens zo lui of dergelijke.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Marshmellow schreef:
    (...)
    Dat is wel een serieuze veralgemening en volgens mij zelfs niet juist, maar goed :'D.
    't komt er op neer dat men ook denkt dat die Walen hier lui zijn en dat ze niet willen werken waardoor wij als Vlaming enorm veel belastinggeld naar hen doorsluizen. En moesten die walen er niet zijn, zouden wij meer geld overhouden eigenlijk, dat is volgens mij hetgene waar het om draait. En dan ook omdat Walen in Brussel bijvoorbeeld niet al te veel of geen moeite doen om Vlaams te spreken/ te leren.

    Maar ik heb eigenlijk niets tegen hun, 'k ken er zelf en 'k vind ze niet eens zo lui of dergelijke.
    Maar de Fransen op mijn school zijn dan ook weer een geval apart, hier gaat het zeker niet over de luiheid van de Walen, maar echt over het feit dat alle snobs op mijn school gewoon Frans zijn. :'D Ik zeg niet dat elke Franse zo is, maar echt: mijn school ziet er zwart van, van die "Franse kak".

    [ bericht aangepast op 16 nov 2010 - 18:34 ]


    Only losers can act the way you do

    Somnium schreef:
    (...)Maar de Fransen op mijn school zijn dan ook weer een geval apart, hier gaat het zeker niet over de luiheid van de Walen, maar echt over het feit dat alle snobs op mijn school gewoon Frans zijn. :'D Ik zeg niet dat elke Franse zo is, maar echt: mijn school ziet er zwart van, van die "Franse kak".

    Oh echt? Dat wist ik niet, sorry ^^.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Marshmellow schreef:
    (...)
    Oh echt? Dat wist ik niet, sorry ^^.
    Ja :'D Niet erg, dat kon jij niet weten. ;D


    Only losers can act the way you do

    gelukkig woon ik in zuid-holland (duivel)


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Bij ons doen ze dat nooit, maar ik woon dan ook in Groningen, en verder weg van België kan bijna niet (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan