• ik heb dit topic voor een vriendin van Q gemaakt. So it's not me.

    Mijn beste vriendin wil graag afvallen omdat ze zichzelf "te dik" vind, maar dat is ze niet. Echt totaal niet. Ze denkt dat ze als middageten alleen een stuk fruit kan eten en dat ze weetikveel hoeveel kilo probeert af te vallen. Ik ben hier totaal op tegen, en wil niet dat ze dat doet, maar hoe kan ik haar overhalen, ik heb alles al geprobeert, zelfs dat ik op haar gewicht ga toezien. SO... HELP.
    xxx


    Hope goes lost but never dies.

    moeilijk(cat) ouders vertellen?


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ga heel veel in haar buurt hangen met lekkers, krijgt ze vanzelf een trek?

    Laat haar shockerende foto's van anorexia-modellen zien. Lol, jk. Doe maar niet..
    Eh, laat haar haar BMI gerekenen? Dan zal ze echt wel zien dat ze goed is van gewicht.
    En anders vraag je maar achter een foto van mij -ik ben wel dik en ik ben er halveling trots op-


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Ik ben net zoals je vriendin en geloof me, hoe erg het ook is; als vriendin sta je nogal machteloos. Bij mij dan in ieder geval.


    It's time to be happy again.

    Ik denk eigenlijk niet dat je er iets tegen kunt doen, helaas. Hooguit met iemand anders erover praten.


    Your make-up is terrible

    Daar maak je haar enkel boos om, door het haar nog duizend keer te zeggen. Geef haar ander complimentjes over haar uiterlijk. Zorg dat ze zich goed voelt bij de 'ik' die ze heeft, en laat haar merken dat ze een prachtig meisje is, zowel van binnen als vanbuiten.
    Niet praten over haar gewicht, dat is een zaak die voor iedereen privé is en waar enkel over wordt gepraat als je je er goed bij voelt, of ja, als het moet. Zorg dat ze zichzelf weer mooi vind, daar gaat het om. c:
    [ x Ervaring.]


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Laat haar gewoon, als zij dat wil.


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    Je zal het moeilijk hebben met het haar te doen in zien.
    Haar gedacht over zichzelf zal niet veranderen doordat jij de positieve kantjes over haar begint op te noemen.
    De enigste die misschien kan helpen is een psycholoog, omdat die hele dagen met meisjes met zo'n gedachtebeeld in confrontatie komt.
    Als jij je teveel gaat moeien (haar gewicht controleren, zeggen dat ze moet eten, anderen erbij halen,...) zal je alleen haar maar van je afstoten.
    Het enige wat je kan doen is haar aansporen om naar een psycholoog te gaan ofdat ze eens praat met een meisje die een eetstoornis heeft gehad en haar kan vertellen hoe 'ongezond' die 'levensstijl' is..


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ik ken iemand die dat ook deed, ja deed ze ligt nu in het ziekenhuis opgenomen voor anorexia.
    Wat je er aan kan doen, ik heb geen idee. Aanzetten om te eten werkt niet, wat ze willen meestal niet luisteren, haar ouders wisten het ze ging zelfs naar een diëtiste om bij te komen maar het helpt niet. Het enige wat werkt is haar echt laten in zien dat dit niet gezond is, dat heeft mijn vriendin gelukkig in gezien en zij wilt terug bij komen (Ze was heel erg mager)


    Live life limitless.

    ik heb precies hetzelfde "gehad" en ik kan je zeggen, als iemand koppig is, is het moeilijk om het diegene in te laten zien. De enige tip die ik je kan geven is diegene het proberen te laten inzien, desnoods iemand in te lichten.


    "The farther backward you can look, the farther forward you will see."

    Oh, jeez. Dat zou ik na moeten vragen. Want zoiets heb ik ook een keer gehad met een vriendin. Maar ik weet niet meer precies wat we er toen aan gedaan hebben ofzo. :x


    Remember the nights we drove around crazy, in love.

    Sesamestreet schreef:
    Daar maak je haar enkel boos om, door het haar nog duizend keer te zeggen. Geef haar ander complimentjes over haar uiterlijk. Zorg dat ze zich goed voelt bij de 'ik' die ze heeft, en laat haar merken dat ze een prachtig meisje is, zowel van binnen als vanbuiten.
    Niet praten over haar gewicht, dat is een zaak die voor iedereen privé is en waar enkel over wordt gepraat als je je er goed bij voelt, of ja, als het moet. Zorg dat ze zichzelf weer mooi vind, daar gaat het om. c:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Laat d'r BMI bekijken, alhoewel ik me afvraag of dat gaat helpen want als iemand eenmaal in het hoofd heeft dat ie dik is, komt dat er moeilijk uit.


    No growth of the heart is ever a waste

    Dat gaat je niet lukken. Als ze eenmaal bezig is, krijg je haar daar niet meer vanaf. Ga er in elk geval niet over door en schakel zéker haar ouders niet in, want dan wordt het bij haar thuis waarschijnlijk oorlog.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    NikkiPedia schreef:
    Ik denk eigenlijk niet dat je er iets tegen kunt doen, helaas. Hooguit met iemand anders erover praten.


    None but ourselves can free our minds.