• Ik krijg volgende week een brief opgestuurd van school omdat ik te vaak spijbel/te laat kom. Over dat spijbelen ben ik tegen in gegaan, ik doe dat altijd 'legaal', ik heb meestal verlof genomen ('A).. Daar kreeg ik ook wel gelijk in van mijn mentor..
    Maar als ik dus nog 1x spijbel of te laat kom zou ik naar de leerplichtambtenaar moeten.
    Weet iemand of dat echt zo is, of dat ze je gewoon bang willen maken daarmee?
    En kunnen ze me daar nog wel heen sturen, ik ben 18 (sinds dinsdag = P ) en op je 18e ben je niet meer leerplichtig..

    *En ja ik weet dat dat spijbelen/te laat komen mijn eigen schuld is, maar daar gaat het even niet om*


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Op je 18de ben je wel leerplichtig, tenzij je HAVO op MBO2 diploma hebt. En het kan echt zo zijn, iemand bij mij op de middelbare werd er ook heengestuurd, en kreeg voor elk uur dat hij meer spijbelde een grote boete.


    Your make-up is terrible

    je bent dan ws een twijfelgeval...


    Ligt and Darkness are both very different..

    Assassin schreef:
    Op je 18de ben je wel leerplichtig, tenzij je HAVO op MBO2 diploma hebt. En het kan echt zo zijn, iemand bij mij op de middelbare werd er ook heengestuurd, en kreeg voor elk uur dat hij meer spijbelde een grote boete.


    Hmm dat is balen.. Tegen mij werd gezegd dat ik niet meer leerplichtig was ¬¬.. Nou ja, dan maar op tijd proberen te komen:Y)


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Een goede vriend van mij heeft ook een brief van leerplicht gekregen omdat ie teveel afwezig was. Weet niet hoe het allemaal in zn werk gaat, maar daar dreigen ze in ieder geval niet mee.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Daar maken ze geen grapjes over hoor. Een klasgenootje van me is daar ook heen gestuurd. Die kreeg een taakstraf.(cat)


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Flamingo schreef:
    Daar maken ze geen grapjes over hoor. Een klasgenootje van me is daar ook heen gestuurd. Die kreeg een taakstraf.(cat)


    Ja nee die taakstraf enzo geloof ik wel =P..
    Maar of ik daarna echt nog maar 1x te laat mag komen / spijbelen wil ik weten...


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Ik vond het niet veel voorstellen, ik moest alleen uitleggen waarom ik spijbelde en toen was het goed? (cat)


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Enterrement schreef:
    Ik vond het niet veel voorstellen, ik moest alleen uitleggen waarom ik spijbelde en toen was het goed? (cat)


    Toen je bij dat leerplicht ding zelf was?
    Ooh dan hoef ik me dus ook niet druk te maken..
    Denk ik..
    Had je veel gespijbeld dan, of was je gewoon vaak ziek ofzo? *als ik vragen mag*


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    RoseAngel schreef:
    (...)

    Toen je bij dat leerplicht ding zelf was?
    Ooh dan hoef ik me dus ook niet druk te maken..
    Denk ik..
    Had je veel gespijbeld dan, of was je gewoon vaak ziek ofzo? *als ik vragen mag*


    Ja, bij diegene zelf en ik spijbel.
    Maar ik heb een thuissituatie waardoor ze niet zo moeilijk doen (:


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Teken gewoon je eigen ziektebriefjes ? :Y)


    We're hiding behind skin that's too tough

    Enterrement schreef:
    (...)

    Ja, bij diegene zelf en ik spijbel.
    Maar ik heb een thuissituatie waardoor ze niet zo moeilijk doen (:


    Hmm ja okee.. (:
    Nou ja ik zie wel wat er van komt haha..


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Ohmygaskarth schreef:
    Teken gewoon je eigen ziektebriefjes ? :Y)


    Ooh deed ik van te voren ook, ik gaf mezelf altijd vrij ('A)
    Maar ik kon gewoon niet optijd komen..
    Ik had een scooter, maar die is in november gestolen & in de fik gestoken:P dus toen moest ik 2mnd fietsen haha.. En nou ja, dat duurt een uur.. En nou ja, ik kan gewoon niet doorfietsen vandaar dat ik te laat was:P..
    Of ik ging om half 9 weg als ik om half 9 moest beginnen(A).. dus ik was soms een uur te laat..

    Maar ja, nu heb ik weer een brommer:Y) hopelijk blijf ik nu gewoon optijd komen!:D


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Enterrement schreef:
    Ik vond het niet veel voorstellen, ik moest alleen uitleggen waarom ik spijbelde en toen was het goed? (cat)

    Haha. Ik weet niet eens wat dat is ;'D


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Ik.
    Ik moest een gesprek, toen zei ze dat ik het 'niet weer' moest doen. Je moet gewoon over alles liegen. Hoe gaat het thuis? 'Goed.' Hoe gaat het met jou? 'Goed' Hoe gaat het op school? 'Goed.'

    Nouja, ik hoop niet ze nog een keer te zien. That'd be a problem. Hoewel, ik zal er waarschijnlijk aan moeten geloven.