• Hai :3

    Ik heb een probleempje .____.
    Mijn ouders zijn gescheiden, en ik woon het ene half jaar bij mijn vader en het andere bij mijn moeder. Om het weekend ga ik naar de andere ouder. Klinkt ingewikkeld maar het is hartstikke makkelijk.
    Maar dat is niet mijn probleem.
    Wat mijn probleem wel is, is het volgende: Ik woon sinds zondag bij mijn vader voor dit half jaar. Maar het gaat niet goed tussen mij en m'n pa. Soms wel, maar als we ruzie hebben is het ook knallende ruzie. Net zoals net. Ik ben een heel moeilijke eter, en mijn papa kookt dus dingen die ik niet lust. En als ik dat dan zeg moet ík altijd zeggen wat ik wel wil. Maar dat is het probleem, ik weet nooit wat ik wil, want ik heb nergens speciaal zin in (Oke, dit klinkt alsof ik me heel erg aanstel, maar ik kan het gewoon niet bedenken). En daar wordt hij dan boos om enzo. Maar we hebben al wel vaker ruzie gehad, en steeds zeg ik dat ik dan wel naar mijn moeder ga. Want bij haar vind ik het fijner. En net zei mijn vader dus 'dan ga je maar. Ik breng je vanavond.' Maar ik doe dat ook nog serieus. Ik ben in staat om gewoon alles in te pakken en wég te gaan bij hem. Maar toen we de afspraken maakten over he co-ouderschap, mocht ik in principe niet weglopen ofzo, ik moest gewoon het halfjaar bij die ouder wonen.
    Maar nu weet ik niet wat ik moet doen. Weggaan of blijven?

    Respect als je dit hebt gelezen..


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    SHARONxLOVER schreef:
    Kleine vraag:
    How old are you?

    Ik ben 15.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Flamingo schreef:
    (...)
    Mocht ook, we hebben gekozen voor co-ouderschap. Ze zijn nu al 2 jaar ofzo gescheiden :')

    Kan je dan niet herzien op je beslissing?

    h8lyfe schreef:
    (...)
    Kan je dan niet herzien op je beslissing?

    Géen idee weetje. Maar zoals ik al eerder zei; mijn mama kan me niet onderhouden.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Flamingo schreef:
    (...)
    Ik ben 15.

    Probeer je moeder dan een handje te helpen, bijvoorbeeld door een zaterdag baantje te nemen bij de supermarkt, zo kun je een groot deel van je eigen dingen betalen, je doet er veel ervaring bij op die je later kunt gebruiken, en als je een leuk baantje hebt, dan is het nog leuk ook!

    Dat van dat eten herken ik. (A)
    En verder heb ik eigenlijk totaal geen ervaring met co-ouderschap en zo. Maar denk je niet dat je vader het ook jammer gaat vinden als je er voor kiest om 'voltijds' bij je moeder te zijn?


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    SHARONxLOVER schreef:
    (...)
    Probeer je moeder dan een handje te helpen, bijvoorbeeld door een zaterdag baantje te nemen bij de supermarkt, zo kun je een groot deel van je eigen dingen betalen, je doet er veel ervaring bij op die je later kunt gebruiken, en als je een leuk baantje hebt, dan is het nog leuk ook!

    Ja I tried. Maar ik hoorde er niets van terug.
    En ik ga het sowieso bij meer dingen proberen als ik 16 ben.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Flamingo schreef:
    (...)
    Ja I tried. Maar ik hoorde er niets van terug.
    En ik ga het sowieso bij meer dingen proberen als ik 16 ben.

    Don't give up _O_
    Er zal vast wel iets bij zitten waar je goed voor betaalt krijgt en wél iets van hoort, ik weet niet wanneer jij 16 word, maar dan kun je inderdaad betere opties -en betere loon- krijgen.
    Intussen kun je bijvoorbeeld babysitten voor kennisen tegen een klein bedrag, er zijn veel makkelijke manieren om geld te verdienen.

    Blijven. Jouw vader vind het ook prettig als hij een beetje gezelligheid van zijn kind om zich heen heeft. Maak inderdaad een lijstje, je mag er wel wát moeite voor doen! Hij bied zelfs aan om dat dan voor je te koken, dat is zijn actie, nu moet jij als reactie een lijstje verzinnen!


    Everybody wants happiness without pain, but you can't have a rainbow without rain

    SjuulMusic schreef:
    Blijven. Jouw vader vind het ook prettig als hij een beetje gezelligheid van zijn kind om zich heen heeft. Maak inderdaad een lijstje, je mag er wel wát moeite voor doen! Hij bied zelfs aan om dat dan voor je te koken, dat is zijn actie, nu moet jij als reactie een lijstje verzinnen!

    Ja hij vindt het ook wel prettig alleen ik pik die ruzie's niet meer. Ik vind het zo onprettig om steeds ruzie met hem te hebben. Dus ga ik maar weg.

    SHARONxLOVER schreef:
    (...)
    Don't give up _O_
    Er zal vast wel iets bij zitten waar je goed voor betaalt krijgt en wél iets van hoort, ik weet niet wanneer jij 16 word, maar dan kun je inderdaad betere opties -en betere loon- krijgen.
    Intussen kun je bijvoorbeeld babysitten voor kennisen tegen een klein bedrag, er zijn veel makkelijke manieren om geld te verdienen.

    We hebben geen baby's/kleine kids in de familie enzo. Alles is al groot..


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Misschien moet je proberen dit met je beide ouders te bespreken, of in ieder geval met iemand die je beter kent dan wij. Zo een situatie is erg ingewikkeld.
    Succes met het vinden van een oplossing. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Flamingo schreef:
    (...)
    We hebben geen baby's/kleine kids in de familie enzo. Alles is al groot..

    Auto/brommer/scooter wassen? Of...
    Kranten bezorgen? Oke, oke zelf vind ik dus écht een kut baantje, maar ze komen altijd mensen te kort, of eventuweel folders bezorgen en vraag of je de route mag die langs een groot flatgebouw komt, dat is snel en verdient best goed