• Ik ben de laatste tijd hard aan het zoeken naar een mogelijke studierichting voor volgend jaar. Ik mag dan normaal als ik niet in het zesde blijf zitten overgaan naar het hoger onderwijs. Op dit moment heb ik nog twee opties over. De richtingen zijn Toegepaste Economische Wetenschappen en Rechten. Is er hier iemand op Quizlet die nu in het hoger onderwijs zit en een van die twee richtingen doet? Wil je dan misschien even vertellen waarom je een van deze twee studierichtingen gekozen hebt. En of het een interessante en leuke richting is. Of kent er iemand die deze richting doet?
    xoxo'


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Tranquillity schreef:
    (...)
    Universiteit Gent.


    Naar die universiteit wil ik ook, of ander die van Antwerpen of Leuven.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Fortune schreef:
    (...)

    Naar die universiteit wil ik ook, of ander die van Antwerpen of Leuven.

    Als je leuven wil doen, moet je wel eerst je bachelor in kortrijk doen..


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Tranquillity schreef:
    (...)
    Als je leuven wil doen, moet je wel eerst je bachelor in kortrijk doen..


    Ah, is dat. Daar had ik nog niet naar gezien.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Fortune schreef:
    (...)

    Ah, is dat. Daar had ik nog niet naar gezien.

    Ja, leuven werkt samen met kortrijk. Normaal gezien doe je eerst je bachelor in kortrijk en ga je voor je masteropleiding dan naar leuven


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Tranquillity schreef:
    (...)
    Ja, leuven werkt samen met kortrijk. Normaal gezien doe je eerst je bachelor in kortrijk en ga je voor je masteropleiding dan naar leuven
    In Leuven zelf kan je toch ook TEW en rechten volgen. Ja ze werken samen met Kortrijk (Leuven werkt met veel samen) maar die richtingen vind je even goed in leuven.


    Get outta my head!

    Reloaded schreef:
    (...)In Leuven zelf kan je toch ook TEW en rechten volgen. Ja ze werken samen met Kortrijk (Leuven werkt met veel samen) maar die richtingen vind je even goed in leuven.

    Ik dacht nu echt van niet


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Mijn zus heeft Rechtsgeleerdheid gestudeerd, en ik denk er ook over, dus ben ik er het een en ander over te weten gekomen:

    Rechten is een lastige studie, maar je kunt er echt bijna alle kanten mee op. In ek bedrijf is er wel vraag naar mensen die een rechtenstudie hebben gedaan. Maar eigenlijk moet je vooral kijken naar je eigen interesses, opendagen bezoeken, en daarna dan een lijste maken met voors en tegens... Klinkt heel cliché, maar het heeft mij ook geholpen!:P

    Tranquillity schreef:
    (...)
    Ik dacht nu echt van niet
    Neeeneee, ik ken genoeg mensen die in Leuven TEW doen. (ik heb geen idee waar die faculteit is (ik denk in de naamsestraat), maar die moet er wel ergens zijn, want anders zit je niet op kot in leuven als je TEW doet in niet-leuven ;D)
    En recht kan je hier ook doen. (:


    Get outta my head!

    Ik ben van plan om ook Rechten te gaan doen, alleen dan in het HBO en daarna Universiteit.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Reloaded schreef:
    (...)Neeeneee, ik ken genoeg mensen die in Leuven TEW doen. (ik heb geen idee waar die faculteit is (ik denk in de naamsestraat), maar die moet er wel ergens zijn, want anders zit je niet op kot in leuven als je TEW doet in niet-leuven ;D)
    En recht kan je hier ook doen. (:

    Jaja, ik zeg niet dat ik je niet geloof eh ;p Ik dacht gewoon dat dat echt niet ging. Maar ik heb eventjes op de site gekeken en daar staat het ook ja


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    holliday schreef:
    Mijn zus heeft Rechtsgeleerdheid gestudeerd, en ik denk er ook over, dus ben ik er het een en ander over te weten gekomen:

    Rechten is een lastige studie, maar je kunt er echt bijna alle kanten mee op. In ek bedrijf is er wel vraag naar mensen die een rechtenstudie hebben gedaan. Maar eigenlijk moet je vooral kijken naar je eigen interesses, opendagen bezoeken, en daarna dan een lijste maken met voors en tegens... Klinkt heel cliché, maar het heeft mij ook geholpen!:P


    Dat heb ik ook gehoord dat er vraag is naar mensen met Rechten studies in bedrijven.

    Ik denk dat ik gewoon de opendeurdagen enzo ga afwachten.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Fortune schreef:
    (...)

    Dat heb ik ook gehoord dat er vraag is naar mensen met Rechten studies in bedrijven.

    Ik denk dat ik gewoon de opendeurdagen enzo ga afwachten.

    Dat heeft TEW ook eh (:
    Ze zeggen net hetzelfde bij TEW, heb ik toch moeten aanhoren..


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ik doe rechten,.
    Het is een pittige studie, maar het is best wel interessant, ligt eraan of je voor advocaat of notaris wil gaan.
    Ik doe tot nu toe gewoon rechten geen notaris maar dat lijkt me ook wel leuk.
    Maarja, ik ben nu bezig met mijn 3jaar bachelors en daarna nog 1jaar masters. En dan moet ik praktijk doen. De theorie is echt wel moeilijk en je moet zelf goed in de gaten houden wanneer je je moet inschrijven voor tenramens.


    Childhood Is Like Being Drunk. Everyone Remembers What You Did, Except You.

    *Ik zit nog gewoon op de middelbare school.*
    Euhm. Dat lijken me twee verschillende richtingen. Heb je al een idee van wat je later wilt worden? Want dan de keuze wel makkelijker maken denk ik. (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Wel, ga naar de openlesdagen! :Y)

    Ikzelf ben aan het twijfelen tussen Event/Projectmanagement, Music Management en Fotografie. Naja, opzich gaat het tuseen Event/Project en Fotografie, want bij Music Management mogen er per jaar maar twintig studenten starten. Dus ik kan er echt niet op rekenen dat ik daar binnen raak...

    Mja, rechten en TEW zijn helemaal anders. Welke richting doe je nu?