• Ik ben de laatste tijd hard aan het zoeken naar een mogelijke studierichting voor volgend jaar. Ik mag dan normaal als ik niet in het zesde blijf zitten overgaan naar het hoger onderwijs. Op dit moment heb ik nog twee opties over. De richtingen zijn Toegepaste Economische Wetenschappen en Rechten. Is er hier iemand op Quizlet die nu in het hoger onderwijs zit en een van die twee richtingen doet? Wil je dan misschien even vertellen waarom je een van deze twee studierichtingen gekozen hebt. En of het een interessante en leuke richting is. Of kent er iemand die deze richting doet?
    xoxo'


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Prodigy schreef:
    Wel, ga naar de openlesdagen! :Y)

    Ikzelf ben aan het twijfelen tussen Event/Projectmanagement, Music Management en Fotografie. Naja, opzich gaat het tuseen Event/Project en Fotografie, want bij Music Management mogen er per jaar maar twintig studenten starten. Dus ik kan er echt niet op rekenen dat ik daar binnen raak...

    Mja, rechten en TEW zijn helemaal anders. Welke richting doe je nu?


    Dat zou wel spijtig zijn als je Music Management zou willen doen.
    Op dit moment doe ik Latijn-Wetenschappen.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Fortune schreef:
    (...)

    Dat zou wel spijtig zijn als je Music Management zou willen doen.
    Op dit moment doe ik Latijn-Wetenschappen.

    Nja, ja indeed, maar twintig mensen per jaar is echt wel heel weinig, dus dat gaat hem sowieso niet worden, vrees ik. :'D

    Goh, euhm, Latijn - Wetenschappen... Met TEW kom je volgens mij vooral terecht in het bedrijfsleven. Dingen zoals accounting, marketing, financiën, financieel directeur, algemene managementfuncties, bedrijfsconsulent, fiscaal adviseur, bedrijfsrevisor, iets in banken banken, verzekeringsondernemingen en overheidsdiensten.

    Rechten is dan weer richting de beroepen advocaat, bedrijfsjurist, belastingadviseur/fiscalist, jurist, notaris, parlementariër en rechter. En tja, ook eigenlijk in elk bedrijf zoeken ze wel mensen die wat van rechten kennen enzo. Maar dan zie ik TEW meer als een richting waarmee je de financiën ofzo in kan gaan.

    Dusja, wat wil jij later worden? :'D

    Ik moet volgend jaar ook kiezen, maar ik heb eigenlijk al 5 jaar gekozen.
    Ik ga lager onderwijs doen en dan leerkracht worden in de basisschool.
    wat ik je wil aanraden, kies voor een beroep, niet voor een studierichting, je gaat dit beroep de rest van je leven moeten doen, die paar jaar studeren maken echt niet uit.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Prodigy schreef:
    (...)
    Nja, ja indeed, maar twintig mensen per jaar is echt wel heel weinig, dus dat gaat hem sowieso niet worden, vrees ik. :'D

    Goh, euhm, Latijn - Wetenschappen... Met TEW kom je volgens mij vooral terecht in het bedrijfsleven. Dingen zoals accounting, marketing, financiën, financieel directeur, algemene managementfuncties, bedrijfsconsulent, fiscaal adviseur, bedrijfsrevisor, iets in banken banken, verzekeringsondernemingen en overheidsdiensten.

    Rechten is dan weer richting de beroepen advocaat, bedrijfsjurist, belastingadviseur/fiscalist, jurist, notaris, parlementariër en rechter. En tja, ook eigenlijk in elk bedrijf zoeken ze wel mensen die wat van rechten kennen enzo. Maar dan zie ik TEW meer als een richting waarmee je de financiën ofzo in kan gaan.

    Dusja, wat wil jij later worden? :'D


    Ik weet zelf nog niet echt wat ik later wil worden. Maar ik denk in een bedrijf werken ofzo. Ik heb mijn keuze gemaakt. Ik ga voor TEW


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Amused schreef:
    Ik moet volgend jaar ook kiezen, maar ik heb eigenlijk al 5 jaar gekozen.
    Ik ga lager onderwijs doen en dan leerkracht worden in de basisschool.
    wat ik je wil aanraden, kies voor een beroep, niet voor een studierichting, je gaat dit beroep de rest van je leven moeten doen, die paar jaar studeren maken echt niet uit.


    Ik zou niet kiezen voor een beroep. Als je dan uiteindelijk toch iets anders zou willen doen dan enkel dat beroep, zit je ook vast.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Reloaded schreef:
    Het zijn 2 heeel verschillende richtingen. Ga volgende week naar de openlesdagen in de hogescholen/uniefs. Bestudeer goed welke vakken ze krijgen, dat kan veel helpen om een keuze te maken. Voor de rest goed nadenken, je hebt nog eventjes tijd. (:


    succes:"D


    I´m nothing special.