• Omdat het vakantie is en ik niets beter weet om te doen, besloot ik gitaar te leren spelen omdat de eigenaar van de gitaar (mijn broer) er deze week toch niet is.

    'Het is een nacht' is een heel gemakkelijk liedje op de gitaar blijkbaar, dus dacht ik: ik ga dat leren. Zit ik hier toch al een tijdje bezig, klinkt het nog altijd héél slecht.

    En nu voel ik me slecht. :'D


    Only losers can act the way you do

    Sorenos schreef:
    Het is een nacht is ook erg simpel, maar je gebruikt er een techniek die jij nog niet hebt 'gemasterd'. Ofwel je moet er tokkelen, dus eerst leren tokkelen, dan komt het liedje zelf :)
    Ik heb twee jaar gitaarles gevolgd - tokkelen. :'DD Of bedoel je met tokkelen gewoon in het algemeen gitaar spelen en niet noot voor noot?
    Maar nu wil ik dus akkoorden en dat gaat niet. (krul)

    [ bericht aangepast op 6 maart 2011 - 13:49 ]


    Only losers can act the way you do

    Sorenos schreef:
    Het is een nacht is ook erg simpel, maar je gebruikt er een techniek die jij nog niet hebt 'gemasterd'. Ofwel je moet er tokkelen, dus eerst leren tokkelen, dan komt het liedje zelf :)

    de meester spreekt xD
    ik oefen nu al een jaar met tokkelen en toch beheers ik het niet goed :P kan ook aan mn vader liggen, die leert het me :P


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    NEUT schreef:
    (...)Ik heb twee jaar gitaarles gevolgd - tokkelen. :'DD Of bedoel je met tokkelen gewoon in het algemeen gitaar spelen en niet noot voor noot?
    Maar nu wil ik dus akkoorden en dat gaat niet. (krul)
    tokkelen is met je vingers een paar snaren wegduwen zegmaar.


    it's so empty living behind these castle walls

    StillBored schreef:
    (...)
    de meester spreekt xD
    ik oefen nu al een jaar met tokkelen en toch beheers ik het niet goed :P kan ook aan mn vader liggen, die leert het me :P
    tokkelen hoort niet echt moeilijk te zijn. ik kon binnen een paar weken al nobody's wife van anouk tokkelen. misschien moet je even aan een gitaardocent wat les vragen?


    it's so empty living behind these castle walls

    Mississippi schreef:
    (...)tokkelen is met je vingers een paar snaren wegduwen zegmaar.

    bij mij is het gewoon een leuk spelletje met omstebeurten de snaren eeeh ja pingelen xD en dan af en toe wisselen met je duim...
    -ZUCHT- er zijn zoveel manieren xD


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Zoek op het internet, die kunnen je wel helpen met akkoorden fzo. En het is logisch dat het niet van de eerste keer gaat, gewoon blijven oefenen. :]


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    Mississippi schreef:
    (...)tokkelen hoort niet echt moeilijk te zijn. ik kon binnen een paar weken al nobody's wife van anouk tokkelen. misschien moet je even aan een gitaardocent wat les vragen?

    OEHH die ken ik en ja die kan ik ook al :P maar het gaat meer om het algemene tokkelen dus de hele techniek beheersen en niet alleen één liedje


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.