• Er zijn veel vormen van internetgebruik waarin je kunt doorschieten. Op deze site en in de behandelingen die wij aanbieden richten we ons op:
    Gamen
    Mailen
    Chatten
    Communities (forum, Hyves, etc)

    Internetverslaving is (nog) geen officiële diagnose. Men verschilt nog van mening over de precieze kenmerken. Het aantal uren internetten speelt daarin natuurlijk wel een rol, maar is niet het enige onderscheid tussen wel en niet verslaafde internetters.

    Bij internetverslaving zie je een aantal overeenkomsten met andere verslavingen:
    controleverlies, dus meer en vooral langer achter de computer zitten dan je van plan was;
    onthoudingsverschijnselen als onrust en irritatie wanneer je niet achter de computer kan zitten;
    steeds ermee bezig zijn: ook wanneer je andere dingen doet voortdurend denken aan wat je hebt gedaan of zou willen doen op het internet wanneer je weer achter je computer kunt.

    Andere belangrijke aanwijzingen kunnen zijn:
    vergeefse pogingen te stoppen of te minderen;
    het internet gebruiken om lastige gevoelens of dagelijkse verplichtingen te ontvluchten;
    geheimzinnigheid over of verbergen van het internetgebruik.
    Uit bestudering van de literatuur en onze ervaring komt verder naar voren dat iemand die gevoelig is voor internetverslaving vaak sociaal wat geïsoleerd is, soms erg eenzaam is, en moeite heeft met het omgaan met anderen in het ‘echte' leven.

    Bron

    Of kijk op Wikipedia

    Wij hadden daar een aantal weken geleden een presentatie over. Het zou best kunnen dat hier een aantal verslaafde zitten :Y)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Alles klopt, alleen kan ik nog best goed contact leggen met anderen.


    Olive

    Oh ik ben niet verslaafd. Afgelopen zomervakantie heb ik op vakantie geen seconde op internet gezeten en ik werd er niet koud of warm van.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Busquets schreef:
    Ik zit veel achter internet, maar heb die kenmerken niet.


    We accept the love we think we deserve.

    dan ben ik zwaar verslaafd ;D
    terwijl ik op school zou moeten werken zit ik op Q
    na school zit ik op Q
    eigenlijk zit ik onmenselijk veel op Q ;D


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Ik zit eigenlijk ook heel vaak op internet en dan vooral op Q (dat is de enige site waar ik aan vast blijf plakken x'D). Maar ik heb niet het idee dat ik verslaafd ben. Over 5 weken ga ik voor 5 dagen naar Parijs en dan maak ik me er niet druk om of ik wel of niet op internet kan.
    Alleen met sociale contacten maken ben ik niet zo goed, maar dat komt omdat ik gewoon heel verlegen ben. Als ik vaker met een persoon omga, dan komt het wel goed. Alleen kan ik ook weer heel gesloten zijn, maar die dingen die ik niet vertel, die vertel ik ook niet op Q.


    To live would be an awfully big adventure

    Amused schreef:
    *steekt hand op*
    Ik ben zwaar verslaafd aan Q, ik zit er vanaf dat ik thuis kom tot ik ga slapen op (nerd)


    your eyes are like stars in the night.

    Als ik internet tot mijn beschikking heb móét ik er gewoon achter. Maar als ik het niet heb kan ik ook wel zonder (:

    [ bericht aangepast op 17 maart 2011 - 15:54 ]


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Ik zit de hele dag door op internet, thuis op mijn laptop maar ergens anders op mijn telefoon (krul)


    -

    MONSTERBEAR schreef:
    Hm, nee, ik niet. :Y)


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Ik voel me aangesproken xD


    you are the smell before rain | you are the blood in my veins

    ik zit elke dag achter de pc:$


    Don't serch to love, love will find you.

    Nouja, dan ben ik verslaafd. :'D


    Let the Night embrace you

    Ik ben duidelijk verslaafdt. Vooral aan Twitter en Q

    Voiceless schreef:
    Dan weet ik al genoeg :').
    Zwaar verslaafd.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Jacker schreef:
    Alles klopt, alleen kan ik nog best goed contact leggen met anderen.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.