• Er zijn veel vormen van internetgebruik waarin je kunt doorschieten. Op deze site en in de behandelingen die wij aanbieden richten we ons op:
    Gamen
    Mailen
    Chatten
    Communities (forum, Hyves, etc)

Internetverslaving is (nog) geen officiële diagnose. Men verschilt nog van mening over de precieze kenmerken. Het aantal uren internetten speelt daarin natuurlijk wel een rol, maar is niet het enige onderscheid tussen wel en niet verslaafde internetters.

Bij internetverslaving zie je een aantal overeenkomsten met andere verslavingen:
    controleverlies, dus meer en vooral langer achter de computer zitten dan je van plan was;
    onthoudingsverschijnselen als onrust en irritatie wanneer je niet achter de computer kan zitten;
    steeds ermee bezig zijn: ook wanneer je andere dingen doet voortdurend denken aan wat je hebt gedaan of zou willen doen op het internet wanneer je weer achter je computer kunt.

Andere belangrijke aanwijzingen kunnen zijn:
    vergeefse pogingen te stoppen of te minderen;
    het internet gebruiken om lastige gevoelens of dagelijkse verplichtingen te ontvluchten;
    geheimzinnigheid over of verbergen van het internetgebruik.
    Uit bestudering van de literatuur en onze ervaring komt verder naar voren dat iemand die gevoelig is voor internetverslaving vaak sociaal wat geïsoleerd is, soms erg eenzaam is, en moeite heeft met het omgaan met anderen in het ‘echte' leven.

Bron

Of kijk op Wikipedia

Wij hadden daar een aantal weken geleden een presentatie over. Het zou best kunnen dat hier een aantal verslaafde zitten :Y)

You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

Ik niet in ieder geval.

Ik kan m'n naam schrijven in je foundation, bitch

ik wel :$

It's going to be difficult, but not impossible.

Volgens mijn vader wel, maar volgens die symptomen niet! Woehoew ;D

Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

Voiceless schreef:
    Dan weet ik al genoeg :').
    Zwaar verslaafd.

-

Voiceless schreef:
    Dan weet ik al genoeg :').
    Zwaar verslaafd.

The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.