• Ik moet een beschouwing maken voor Nederlands.
    En nu vroeg ik me af wat jullie er van vinden?


    Schooluniformen in Nederland

    Iedereen ken vast wel het fenomeen, dat je ’s ochtends voor je kast staat en niet weten wat je aan zal trekken. Hoe zou het zijn om daar nooit meer over na te denken, om elke dag het zelfde aan te trekken? Jongeren in Engeland kennen dat probleem niet, ze dragen schooluniformen. Schooluniformen, zou dat ook wat zijn voor ons kikkerlandje?

    Om mij heen zie ik vaak dat mensen worden uitgelachen en/of uitgescholden worden. Vaak is de reden, de kleding die mensen dragen. Alleen al dat de kleding niet in de mode is, is vaak al een reden om iemand uit te schelden. Om dit tegen te gaan, zou een schooluniform een goede mogelijkheid zijn. Iedereen draagt toch hetzelfde.

    Maar de vrijheid zou een discussie punt kunnen zijn. In ons land is vrijheid een belangrijk standpunt. Kijk maar naar vrijheid van meningsuiting. Daar zijn talloze verhitte uitspraken over. Een uniform weerhoudt men van zijn vrijheid, om zich te kleden zoals hij/zij wilt. Mensen zouden niet meer uit kunnen komen voor zijn/haar stijl, en zullen zich op den duur zelfs onderdrukt kunnen voelen.

    Zoals zo vaak in Nederland komen de onderwerpen gelijkheid en vrijheid tegenover elkaar te staan. Zouden we moeten kiezen voor gelijkheid of voor vrijheid, wat bij ons vanaf kinds af aan erin gehamerd is. Er valt over beide standpunten wel iets te zeggen. Kies je voor het ene, dan zullen er mensen niet mee eens zijn. Kies je voor het andere, dan zit je nog met hetzelfde probleem. Er zullen dus altijd mensen ontevreden blijven, maar iedereen tevreden stemmen zal een lastig parket blijven.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Ik vind hem goed.
    Alleen, ik heb net geleerd dat je aan het einde van een beschouwing wel een conclusie moet trekken en dat je dus je eigen mening moet geven. Doe je dit niet, dan is het volgens mijn leraar meer een uiteenzetting.


    I am an idiot, I move.

    Caravaggio schreef:
    Ik vind hem goed.
    Alleen, ik heb net geleerd dat je aan het einde van een beschouwing wel een conclusie moet trekken en dat je dus je eigen mening moet geven. Doe je dit niet, dan is het volgens mijn leraar meer een uiteenzetting.

    Ok, dankje!
    Dan ga dat er maar eens in zetten.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Caravaggio schreef:
    Ik vind hem goed.
    Alleen, ik heb net geleerd dat je aan het einde van een beschouwing wel een conclusie moet trekken en dat je dus je eigen mening moet geven. Doe je dit niet, dan is het volgens mijn leraar meer een uiteenzetting.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Ik vind m heel goed!

    Hij is wel goed,alleen de eerste zin is een drogreden. Ik weet niet hoe het bij jullie is,maar wij mogen die niet gebruiken.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StJimmy schreef:
    Hij is wel goed,alleen de eerste zin is een drogreden. Ik weet niet hoe het bij jullie is,maar wij mogen die niet gebruiken.

    Een drogreden?


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Horan schreef:
    (...)
    Een drogreden?

    Een foute argumentatie. Je scheert iedereen over een kam en dat mag niet.
    Maar aan he reactie te horen ken je het niet dus zou het wel mogen


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StJimmy schreef:
    (...)
    Een foute argumentatie. Je scheert iedereen over een kam en dat mag niet.
    Maar aan he reactie te horen ken je het niet dus zou het wel mogen

    Ik zal het morgen wel eens vragen.
    Want ik had er inderdaad nog nooit van gehoord.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    ik vind hem goed


    Being yourself is just like breathing, so take the easiest way and don't pretend like your some one else