• Hallo Careless,

    Je hebt bij deze toestemming om je schrijfwedstrijd te openen. Je hebt één week de tijd om mij de link van het topic te sturen.

    groetjes
    Amused


    Oke, ik mag dus een schrijfwedstrijd beginnen! (:

    De regels:
    - Als je een opdracht niet op tijd kan inleveren moet je om uitstel vragen. Doe je dat niet, en lever je de opdracht niet in dan doe je niet meer mee aan de wedstrijd.
    - Elke ronde duurt 2 weken.
    - De link van je opdracht kun je in dit forum plaatsen, of naar mij en de andere jury-leden sturen.
    - Geef het even door als je je gebruikersnaam veranderd!


    Ik zoek 20 deelnemers, dus mensen, meld je aan! :D


    1. Sleutelbloem | 1 - 7 | 2 - 7 | 3 - 7,5 | 4 - 7,5
    2. Headaches | 1 - 8,1 | 2 8,2 | 3 - 8,5 | 4 - 7,5

    Aanmelden gesloten.


    Afvallers
    - iFabregas Uitgestapt
    - bluelist Uitgestapt
    - FxWeasley Uitgestapt
    - Courtesan Uitgestapt
    - 3AM Uitgestapt
    - xRecuerdos Uitgestapt
    - Abilities Uitgestapt
    - SasXMusic Uitgestapt
    - Before Niks ingeleverd
    - Azkaban Niks ingeleverd
    - Tuala Niks ingeleverd
    - ZeroGravity Niks ingeleverd
    - EstrellaVida Niks ingeleverd
    - OMYJBIEBER Niks ingeleverd
    - SinCity Niks ingeleverd
    - Devonne Niks ingeleverd
    - RainForest Niks ingeleverd
    - ImAwesome Niks ingeleverd



    Jury:
    - BRAINWITCH



    Opdracht 1:
    Kies een ding/mens/liedje uit dat je haat, en schrijf daar een verhaal over.
    Het moet duidelijk zijn wat je haat, en ook waarom je het haat.
    Het verhaal moet zijn geschreven in de ik-vorm, en moet minstens 800 woorden hebben.
    Deadline: 29 April


    Opdracht 2:
    Kies een bestaand sprookje uit en verander het eind, waardoor het sprookje niet meer goed afloopt. Als een sprookje is gekozen mag iemand anders dat sprookje niet meer kiezen.
    Je moet een van deze sprookjes kiezen.
    - Assepoester - SasXMusic
    - Sneeuwwitje en de 7 dwergen - Tuala
    - Belle en het beest - Alcatraz
    - Repelsteeltje - Azkaban
    - Rapunzel - Inartful
    - Klein Duimpje - xRecuerdos
    - Hans en Grietje - Goldenwings
    - De kleine zeemeermin - Abilities
    - Roodkapje - Sacrificed
    - Alice in Wonderland - ZeroGravity

    Als je niet op tijd reageerd zijn alle sprookjes al weg, en krijg je het sprookje dat nog over is.
    Minimaal aantal woorden: 1000 woorden. -je mag een stukje van het originele sprookje invoegen, maar dat mogen niet meer dan 200 woorden zijn, en je moet het wel aangeven door dat stukje schuingedrukt, of iets anders, te plaatsen.
    VOORBEELD
    Deadline: 17 Mei



    Opdracht 3:
    Kies een liedje dat veel voor je betekend en schrijf daar een verhaal over. Je mag de tekst van het liedje niet letterlijk gebruiken.
    Laat even weten welk liedje je kiest!
    Deadline: 7 Juni
    SasXMusic --> Firework - Katy Perry
    Headaches --> Come home - Amatorski
    Azkaban --> Still There For Me - Corbin Bleu ft. Vanessa Hudgens
    Sleutelbloem --> Sweet Goodbyes - Krezip
    Before --> If I die young - the band perry
    Tuala --> Leave out all the rest - Linkin Park


    Opdracht 4:
    De laatste opdracht!
    Voor deze opdracht moet je een verhaal schrijven over twee mensen van hetzelfde geslacht met een relatie. De relatie wordt niet goedgekeurd door hun omgeving.
    VOORBEELD
    Deadline: 27 Juni


    Ik wil eerst Sleutelbloem en Headaches heel erg bedanken dat ze beide tot het eind mee hebben gedaan aan deze wedstrijd.
    Ik heb -voor de uiteindelijke uitslag- alle cijfers bij elkaar opgeteld en daarna gedeeld door het aantal opdrachten.

    Sleutelbloem: 7 + 7 + 7,5 + 7,5 = 29/4 = 7,3
    Headaches: 8,1 + 8,2 + 8,5 + 7,5 = 32.3/4 = 8,1

    Headaches is dus de winnaar! Gefeliciteerd!
    En Sleutelbloem, jij hebt het ook erg goed gedaan, en je bent duidelijk beter geworden in het schrijven tijdens deze wedstrijd! ;D

    [ bericht aangepast op 29 juni 2011 - 19:50 ]


    Hat unser ende angefangen, egal - wir sind ja noch zusammen

    SasXMusic schreef:
    (...)

    Ik wens je er veel succes mee, want ik kan je niet helpen, alleen maar werk leveren xD

    Haha, dankje! Gaat wel lukken! ;D


    Hat unser ende angefangen, egal - wir sind ja noch zusammen

    Uhmm.. Naar mijn idee heeft de kleine zeemeermin al een slechte afloop in het originele sprookje. In de disney-versie kan ik de afloop wel verslechteren, maar het originele sprookje is al droevig omdat dat vroeger een horrorverhaal was voor 12+..


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Abilities schreef:
    Uhmm.. Naar mijn idee heeft de kleine zeemeermin al een slechte afloop in het originele sprookje. In de disney-versie kan ik de afloop wel verslechteren, maar het originele sprookje is al droevig omdat dat vroeger een horrorverhaal was voor 12+..


    Kun je niet een versie vinden van het sprookje die goed afloopt? Anders is er altijd nog de versie van studio 100 [musicalversie]... die loopt wel goed af. ;]


    Hat unser ende angefangen, egal - wir sind ja noch zusammen

    Ik zal eens kijken. Deze is dan natuurlijk niet meer de originele van Hans Christian Anderson, maarjaa.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Damnit, ik kan er echt geen vinden.. Zelfs die van de Efteling heeft een slechte afloop(cat)

    [ bericht aangepast op 8 mei 2011 - 15:38 ]


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Ik merk net dat ik mijn 'kladvariant' heb ingeleverd, mag ik dat nog even veranderen?:$
    Maw, ik had die variant eerder gemaakt en al heb gekopieerd maar toen merkte ik dat het einde nogal kort was en heb ik dat verder uitgewerkt, maar ik was vergeten opnieuw op ctrl+c, te duwen:$


    "we are definetely four good reasons not to have children" - Bill Kaulitz

    Azkaban schreef:
    Ik merk net dat ik mijn 'kladvariant' heb ingeleverd, mag ik dat nog even veranderen?:$
    Maw, ik had die variant eerder gemaakt en al heb gekopieerd maar toen merkte ik dat het einde nogal kort was en heb ik dat verder uitgewerkt, maar ik was vergeten opnieuw op ctrl+c, te duwen:$

    Je mag het best veranderen, maar je cijfer veranderd niet meer... ;d


    Hat unser ende angefangen, egal - wir sind ja noch zusammen

    BRAINWITCH schreef:
    (...)
    Je mag het best veranderen, maar je cijfer veranderd niet meer... ;d

    Oh, dan laat ik het maar


    "we are definetely four good reasons not to have children" - Bill Kaulitz

    Ik zit nog steeds met mijn verhaal, omdat het enige sprookje van De Kleine Zeemermin dat goed afloopt die van Disney is..
    Verder zijn er echt alleen maar die slecht aflopen, omdat altijd de originele gebruikt wordt, er zijn geen bewerkingen geschreven.
    En ik denk niet dat ik de deadline ga halen, sowieso hierdoor, maar ook op privéredenen die ik je wel in een pb uit kan leggen als je dat nodig vindt?


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Abilities schreef:
    Ik zit nog steeds met mijn verhaal, omdat het enige sprookje van De Kleine Zeemermin dat goed afloopt die van Disney is..
    Verder zijn er echt alleen maar die slecht aflopen, omdat altijd de originele gebruikt wordt, er zijn geen bewerkingen geschreven.
    En ik denk niet dat ik de deadline ga halen, sowieso hierdoor, maar ook op privéredenen die ik je wel in een pb uit kan leggen als je dat nodig vindt?

    Ja, zou je dat kunnen doen? Want de reden dat er maar een versie van het sprookje is dat goed afloopt is niet echt heel goed.. ;D


    Hat unser ende angefangen, egal - wir sind ja noch zusammen

    De opdracht lag me niet echt, dus hij is echt héééél slecht, maar hier is ie toch.


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    Hahaha nou dn blijft Klein Duimpje over hea haha! xd
    haha omg okee dt word wat (nerd)


    Y'all been to Nashville?

    RESURGAM -> Tuala


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Als je zegmaar het een stukje van het al bestaande sprookje zelf schrijft telt dat stuk dan ook mee voor de tweehonderd woorden? Kun je me nog volgen?


    The breaking of a wave cannot explain the whole sea ~ Vladimir Nabokov

    Goldenwings schreef:
    Als je zegmaar het een stukje van het al bestaande sprookje zelf schrijft telt dat stuk dan ook mee voor de tweehonderd woorden? Kun je me nog volgen?

    Haha, ik volg je niet. ;$


    Hat unser ende angefangen, egal - wir sind ja noch zusammen