• De stelling van vandaag luidt:
    Kernenergie moet doorgezet worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    I am an idiot, I move.

    Nederland heeft het niet nodig. Wij wonen op een gunstige plek met relatief veel zon en veel wind. Die energie kunnen wij opwekken dmv van panelen en turbines. En die energie wordt opgespaard, dus mocht er een dag geen wind of zon zijn, dan heb je alsnog energie.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Beide, we kunnen het straks best goed gebruiken.
    Maarja als het mis gaat, gaat het echt goed mis


    Uiteindelijk word je toch wie je zelf bent(A)

    Nee.


    Poppin' bottles in the ice.

    Hmm. Moeilijk. Enerzijds is het echt heel slecht, maar ik denk niet dat we zonder kernenergie kunnen.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Oneens!

    Het is echt levensgevaarlijk!


    Change the world.. Or go home :'D

    Suusijsje schreef:
    Een moeilijke!
    We kunnen er veel mee, maar áls het misgaat, gaat het ook goed mis.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    StJimmy schreef:
    Oneens. Dat spul is levensgevaarlijk,vervuilend en heel duur. Dat geld kunnen we wel beter gebruiken

    Kernenergie is helemaal niet zo duur, zeker niet in vergelijking met andere energie soorten..


    Je moet worden wie je bent.

    Suusijsje schreef:
    Een moeilijke!
    We kunnen er veel mee, maar áls het misgaat, gaat het ook goed mis.


    When I was born the devil said damn competition >.<

    Oneens. Er zitten wel voordelen aan, maar in principe verschuiven dan het probleem naar de volgende generatie. Ik bedoel, kernafval? Waar moeten we dat dumpen? En als de kinderen, die in de streek geboren worden waar kernafval ligt, allemaal kanker krijgen, is het onze schuld. We kunnen, als het om kernafval gaat, niet meer doen dan dat probleem verschuiven naar een andere plek of generatie. En als we dat doen, is het probleem nog niet opgelost, want je weet niet wat er dan gebeurt.


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Beide het is wel makkelijk om er energie mee opwekken . het is gewoon niet genoeg om later allen maar met zonne-energie en wind energie om heel nederland van stroom te voor zien. maar waar gaat het heen de kern aval. En gaat het mis dan gaat het goed mis


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Een moeilijke!
    We kunnen er veel mee, maar áls het misgaat, gaat het ook goed mis.


    If people are trying to bring you down, it means you're above them.

    We zouden beter investeren in groene energie, denk ik.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Hingucker schreef:
    We zouden beter investeren in groene energie, denk ik.


    Kernenergie is even schoon als groene energie, alleen dan in veel grotere hoeveelheden op te wekken.

    Ik vind dat het wel doorgezet moet worden, maar dan pas als de centrales beter bestand zijn tegen rampen en als er een oplossing of opslagplaats voor het kernafval is gevonden.

    StJimmy schreef:
    Oneens. Dat spul is levensgevaarlijk,vervuilend en heel duur. Dat geld kunnen we wel beter gebruiken

    JongEnBlond schreef:
    (...)
    Dat is niet waar. Qua kosten is het niet veel erger dan andere manieren en het is de milieuvriendelijkste manier van energieopwekking. Behalve als het mis gaat, inderdaad, en al die troep in het water terecht komt. Maar de kans dat dat gebeurt is heel, heel erg klein.

    Het bouwen van een kerncentrale kost veel meer dan het bouwen van een gewone centrale. Het geld dat ze voor de bouw gebruiken kunnen ze beter gebruiken voor onderzoek naar schone energie.
    Met vervuiling bedoel ik het afval dat honderden jaren radio actieve blijft. Dat noem ik vervuiling.
    Wind, water en zonnen energie is schoner,het schoonst.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall