• De stelling van vandaag luidt:
    Mensen met een uitkering moeten verplicht vrijwilligerswerk doen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    nope,
    mijn vader heeft nu zo'n uitkering, en die is 24 uur per dag op zoek naar werk, en hij zit er wel mee dat hij niet meer werkt, maar heeft ook helemaal geen tijd voor vrijwilligerswerk


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    oneens.
    -ligt eraan wat voor uitkering.
    -dat is het geen vrijwilligerswerk meer x']


    One Ring to Rule Them All. One Ring to Find Them. One Ring to Bring Them All and In The Darkness Bind Them.

    Oneens. Je hebt verschillende uitkeringen. -ik haat economie, maar ik ken het wel-

    Onder vervangingsinkomen heb je nog verschillende sociale uitkeringen. Als je in de ziektewet zit, dan kun je meestal ook gen ander werk beoefenen. Zo is dit het geval met mijn moeder. die zit al 14, bijna 15 jaar in de ziektewet. Ze kan onmogelijk werken. Ze krijgt amper een huishoudelijk werk gedaan, laat staan dat ze dan ook nog eens vrijwilligerswerk erbij zou moeten doen. Ze zou gewoon doodgaan. Dat is buiten haar draagkracht.

    Een ander uitkering is het pensioen. Die mens van 80 heeft heel zijn leven gewerkt en wil van zijn oude dag genieten. Je gaat hem toch niet aan het werk sturen enkel maar omdat hij een uitkering krijgt.

    Voor de enige sociale uitkering waar dit voor mij van toepassing kan zijn, zijn de werkloosheidsuitkeringen. Mensen die aan de dop zitten. Dan hebben ze tenminste weer wat werkervaring voor op hun CV.

    MAW, ik vind het begrip uitkering niets zeggend. Kinderbijslag is ook een uitkering. Dan zouden je ouders bovenop hun werk, hobby's en vrije tijd ook nog eens vrijwilligerswerk moeten doen.

    Ik kan zo nog uren verder zeveren. x]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ligt aan de soort uitkering


    Never forget the things that make you smile

    Ligt eraan.


    Live Like There's No Tomorrow ♥

    StJimmy schreef:
    Oneens,sommige mensen hebben maar even een uitkering,dus heeft het geen zin.
    Maar als je voor langere tijd een uitkering bent is het een goed idee,mits je kan werken.


    effort never betrays you

    Ligt eraan..(zip)


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Suusijsje schreef:
    Oneens, dan is het toch geen vrijwilligerswerk meer?


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    Ligt eraan waarom ze een uitkering hebben. Als je gewoon niet in staat bent om te werken, hoef je van mij ook geen vrijwilligerswerk te doen.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    PUKKELxDING schreef:
    Lijkt me een aardige deal toch :)?


    Your make-up is terrible

    Hangt er van af.
    Als je een uitkering hebt omdat je wel kan werken maar geen werk vindt én al een lange tijd een uitkering krijgt, vind ik van wel. Maar dan ook niet te veel uren, want je moet nog de kans krijgen werk te zoeken intussen ook hé
    Maar er zijn ook mensen die thuis werken, bijvoorbeeld boeken schrijven of zo, en die zogezegd werkloos zijn omdat ze nog niets hebben uitgegeven. Als je kunt aantonen dat je zoiets doet en het serieus meent, denk ik ook niet dat vrijwilligerswerk nodig is


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    PUKKELxDING schreef:
    Lijkt me een aardige deal toch :)?


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    Opzich ben ik het er wel mee eens. (:


    To infinity and beyond •

    nee, want als je een uitkering hebt (en ik neem nu aan dat het gaat om een WW uitkering) dan moet je 24/7 op zoek naar werk. daar kan vrijwilligerswerk niet bij. En voelt sowieso wel lullig denk ik, als je geen baan kunt vinden en toch elke dag vroeg moet opstaan en uren moet werken voor een lullige uitkering, lijkt me.


    SALVATORE BROTHERS - because two hot guys are better than one

    Dat ligt aan de soort uitkering, waarom je niet werkt en wat voor soort vrijwilligerswerk het is.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen