• Er zat net een heel klein katje voor mijn voordeur dus ik doe open en dat katje loopt zo naar binnen. En het is nog een jonkie want zij/hij is heel klein. En 't maakt hele rare geluidjes, alsof ze verstopt zit. Dus ik wou haar wat kattenbrokjes geven, en die at ze ook goed op. Maar ik vind haar echt mager hoor ;o Ik durf haar nauwelijks te aaien want dan voel ik gewoon haar botjes. Is dat normaal? zal het een zwerfkatje zijn of van iemand anders zijn. Ze zit nu achter me op het bed. Moet ik haar terug naar buiten zetten? Help x) Ik vind d'r zo schattig ;3 Ze gaf me ook meteen kopjes [:

    Edit: Katje is weer terug op zijn plek. Ik was haar net aan het voeren ze wou eindelijk wat eten en drinken. Klopt er opeens een jongentje op mijn deur en vroeg of zijn katje hier was. Dus ik liet hem zien en toen werd hij helemaal blij en riep zijn naam. Toen zei ik zo : Is ze ziek?' Pakt hij haar heel gauw van me af en drukt haar zowat plat terwijl ze het al benauwd heeft. Zegt ie ook nog 'Neee' en rent weg. Bwuuh, voel me nu best wel k*t. Begon me er stiekem een beetje aan te hechten :x


    Edit : Dat katje blijft maar terug komen naar mijn deur. Maar ik neem haar nu niet meer mee naar binnen want ik weet nu dat ze van mijn buren zijn. Ik vind het toch wel zielig hoor want ik sprak gister met die vrouw die dat katje heeft en die zegt gewoon dat er niks aan de hand is met dat katje, en dat ze mager is geworden nadat ze niesziekte heeft gehad. En dat ze al veel spuitjes heeft gehad maar het niks hielp. En dat ze thuis heel veel eet. Net stond dat katje weer voor me deur en liep meteen naar binnen en ging naar de plek toe waar de brokjes en water stonden, alleen dat had ik al weggehaald. Vreemd dat ze toch terug blijft komen.. Straks word ze gewoon niet goed behandelt bij haar thuis..

    [ bericht aangepast op 15 april 2011 - 12:22 ]


    Sometimes it's best not to care.

    Langs de dierenarts, daarna zoeken naar plaatjes die mensen opgehangen hebben omdat ze hun kat missen. Zo niet, hou haar zelf als het kan, kan dat niet, dan geef je hem weg via b.v. marktplaats, of familie. Maar als hij zo mager is kan hij nog niet op zichzelf leven, dus buiten zetten, no way!


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    Ze wil niet eens wat vlees eten o.o Normaal houden katjes daarvan! Ze ligt gewoon wat op mijn bed, en ze kijkt best wel zielig.


    Sometimes it's best not to care.

    Geef d'r wat water, en gewoon zachte kattebrokjes, dus als ze hard zijn even een beetje water erbij zodat ze zacht worden, en langs de dierenarts.


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    Inanimate schreef:
    Ze wil niet eens wat vlees eten o.o Normaal houden katjes daarvan! Ze ligt gewoon wat op mijn bed, en ze kijkt best wel zielig.


    Niet alle katten houden van vlees hoor ;) Zo hebben alle katten die wij tot nu toe gehad hebben (Een stuk of 10(A)) een hekel aan vlees eten en eten ze alleen maar brokjes.
    Maar ik zou idd doen wat de rest hier al zegt


    Turn your face to the sun and the shadows fall behind you.

    Rickjuh schreef:
    Geef d'r wat water, en gewoon zachte kattebrokjes, dus als ze hard zijn even een beetje water erbij zodat ze zacht worden, en langs de dierenarts.

    Ze wil niet eten en drinken. Ik heb gedaaan wat je zei maar ze doet haar kopje dan de andere kant op.


    Sometimes it's best not to care.

    Inanimate schreef:
    (...)
    Ze wil niet eten en drinken. Ik heb gedaaan wat je zei maar ze doet haar kopje dan de andere kant op.

    Niet forceren. Als ze honger heeft zal ze wel eten. En ik zou er eens naar de dierenarts mee gaan.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Bel om zeker te zijn de dierenarts. Dat beestje is, hoe erg ook, waarschijnlijk ziek. Bijna elke straatkat is ziek. Maar zodra hij/zij gecheckt enzo is, kan je hem wel houden


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    HeroHUNTER schreef:
    Bel om zeker te zijn de dierenarts. Dat beestje is, hoe erg ook, waarschijnlijk ziek. Bijna elke straatkat is ziek. Maar zodra hij/zij gecheckt enzo is, kan je hem wel houden

    Als ik dierenarts bel en langs moet komen ben ik veel geld kwijt terwijl er misschien wel niks aan de hand is. Als je al binnen stapt bij een arts ben je al veel geld kwijt, en misschien is ze wel gewoon van iemand anders.


    Sometimes it's best not to care.

    Scandal schreef:
    Je kan bij de buurt vragen of ze een katje missen.
    Ik zou dat iig doen. En als ze van niemand is, wil ik het zelf houden.

    Ik ben een kattenpersoon. =)


    "Because I'm with you until the end of the line." - Stucky

    zijn het geluidjes die lijken alsof je verstopt zit?
    en gaat ze dan ook helemaal liggen, misschienheel even een slikbeweging en zie je daarna een tonngetje dat snel naar binnen gaat? Dan kan het een haarbal of spugen zijn, hebben mijn katten soms ook
    als het niezen is (of iets wat erop lijkt) zou ikhaar toch maar even laten controleren bij de dierenarts.
    Het kan ook een weggelopen katje zijn en tegenwoordig hebben sommigen een chip ipv een halsband... dan kan de dierenarst ook zien


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ik doe de opleiding dierverzorging. Maar dit weet ik niet. Ga er mee naar de dierenarts, je kunt beter geld kwijt zijn dan dat katje dood hebben.

    Inanimate schreef:
    (...)
    Als ik dierenarts bel en langs moet komen ben ik veel geld kwijt terwijl er misschien wel niks aan de hand is. Als je al binnen stapt bij een arts ben je al veel geld kwijt, en misschien is ze wel gewoon van iemand anders.

    Dan is dat maar zo. Kijk, als het van iemand anders is en je vindt die persoon niet direct en hij wilt niet eten, dan is hij er ook niet goed aan toe. Als het wel van een persoon is kan je nog altijd vragen of zij dat niet willen terugbetalen. Daarbij, als dat katje niet wilt eten dan is dat zo, maar je mag haar/ hem vooral ook niet dwingen, want dan wordt het misschien erger als er iets mis is.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Marshmellow schreef:
    (...)
    Dan is dat maar zo. Kijk, als het van iemand anders is en je vindt die persoon niet direct en hij wilt niet eten, dan is hij er ook niet goed aan toe. Als het wel van een persoon is kan je nog altijd vragen of zij dat niet willen terugbetalen. Daarbij, als dat katje niet wilt eten dan is dat zo, maar je mag haar/ hem vooral ook niet dwingen, want dan wordt het misschien erger als er iets mis is.

    Ik dwing haar ook niet hoor. Heel af en toe hou ik een bakje met brokjes/water onder haar neus om tekijken of ze wil. Als ze niet wil zet ik het weer weg [;


    Sometimes it's best not to care.

    Ik zou toch maar langs de dierenarts gaan.
    Dit kan niet goed zijn.


    "Don't look back, you're not going that way."

    Ze is al terug.


    Sometimes it's best not to care.