• Ik heb een onderzoek moeten doen met Scheikunde. De onderzoeksvragen zijn;
    -Bij welke ph verandert de thee met honing van kleur?
    -Ligt de kleurverandering aan de thee en/of aan de honing?

    Ik heb de vragen en alles al beantwoord, maar ik weet niet echt wat ik bij verwachtingen moet opschrijven. De meeste verwachten dat de thee met honing donkerder zal worden (terwijl hij juist lichter word), maar waarom verwachten wij dat?

    Zou iemand mij kunnen helpen?(krul)

    -Ik heb het al geprobeerd op te zoeken op het internet, maar ik kon niks vinden. Ik wil wel graag een sirieus antwoord, wat dit moet ik allemaal verwerken in een verslag-


    We waste time looking for the perfect lover, instead of creating the perfect love.

    Omdat thee een lichte substantie is en al lichter lijkt van kleur. En als je honing toevoegt, wat een donkerdere kleur lijkt te hebben, je ook verwacht dat de thee donkerder wordt omdat die vermengd wordt met de honging?

    Ik heb geen idee ;o

    [ bericht aangepast op 28 april 2011 - 18:25 ]


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Scheikunde is mijn slechte kant, sorry :x


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Ik weet alleen dat de ph verandert door de honing. Honing is een beetje bitter, vandaar.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Necrophiliac schreef:
    Ik weet alleen dat de ph verandert door de honing. Honing is een beetje bitter, vandaar.

    Dan zit er vast een stofje in de thee die werkt als phindicator. En de thee zal dan vast verkleuren bij een bepaalde pH, En die bepaalde pH zal die dan van honing zijn :'D.
    Ofzo.:'D
    Met wat zijn jullie trouwens bezig bij scheikunde, dat houdt er vast verband mee ^^.

    [ bericht aangepast op 28 april 2011 - 18:32 ]


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Marshmellow schreef:
    (...)
    Dan zit er vast een stofje in de thee die werkt als phindicator. En de thee zal dan vast verkleuren bij een bepaalde pH, En die bepaalde pH zal die dan van honing zijn :'D.
    Ofzo.:'D
    Met wat zijn jullie trouwens bezig bij scheikunde, dat houdt er vast verband mee ^^.


    We konden kiezen uit een aantal onderzoeken, en ik had voor 'Donker en zoet' gekozen.

    Opdracht: Donker en zoet

    "Hoe komt het dat thee donkerder van kleur wordt, als je er honing indoet, terwijl honing zelf licht van kleur is?"
    Dit was een vraag in een wetenschappelijk weekblad. Als antwoord werd gegeven; "Honing bevat ingredienten waarvan sommige de eigenschap van een kleurstof hebben. De werking daarvan is, zoals bij veel kleurstoffen, afhankelijk van de zuurgraad (pH)
    Je gaat onderzoeken of dit antwoord klopt.
    De onderzoeksvragen luiden:
    1. Bij welke pH verandert de thee met honing van kleur?
    2. Ligt de kleurverandering aan de thee en/of aan de honing?

    Alleen, bij mijn onderzoek werd de thee met honing juist lichter. Nu snap ik niet meer of thee met honing nou lichter of donkerder word :')


    We waste time looking for the perfect lover, instead of creating the perfect love.

    De verwachting zou je eigenlijk moeten neerschrijven vóórdat je begint aan het onderzoek, toch? En ehh ik zet altijd gewoon: Ik denk dat de uitkomst 'x' is. En meestal geen reden erbij, maar ik heb ook nog niet zulke hoogstaande verslagen voor scheikunde moeten maken.

    Trouwens, je moet neerschrijven bij verwachting wat je denkt dat er uit komt en bij de resultaten wat er daadwerkelijk uitkomt..


    It ain't broke, so don't fix it.

    Persefoneia schreef:
    (...)

    We konden kiezen uit een aantal onderzoeken, en ik had voor 'Donker en zoet' gekozen.

    Opdracht: Donker en zoet

    "Hoe komt het dat thee donkerder van kleur wordt, als je er honing indoet, terwijl honing zelf licht van kleur is?"
    Dit was een vraag in een wetenschappelijk weekblad. Als antwoord werd gegeven; "Honing bevat ingredienten waarvan sommige de eigenschap van een kleurstof hebben. De werking daarvan is, zoals bij veel kleurstoffen, afhankelijk van de zuurgraad (pH)
    Je gaat onderzoeken of dit antwoord klopt.
    De onderzoeksvragen luiden:
    1. Bij welke pH verandert de thee met honing van kleur?
    2. Ligt de kleurverandering aan de thee en/of aan de honing?

    Alleen, bij mijn onderzoek werd de thee met honing juist lichter. Nu snap ik niet meer of thee met honing nou lichter of donkerder word :')

    Hangt vast van welke thee je neemt af =). Citroenthee zal misschien een lagere pH hebben dan gewone thee ofzo :'D


    If you had never come out of the blue, I would've stay